Uudised
Hede Kerstin Luik: juhi töö on hästi tehtud, kui teda ennast enam vaja pole
Meeskonna juhtimine on oskus, mida vajame ilmselt kõik ühes või teises rollis enda elus. Kuidas parimal moel meeskonnaga tulemusteni jõuda oli teema, millele keskendus EBS Executive Education Turundusjuhtide arenguprogrammi teine moodul. Arutelu juhtis Hede Kerstin Luik, kokkuvõtva intervjuu Hedega tegi Tiina Lepisk.
Kaili Vohnje: Eesti võiks olla tuntud kui maailma kõige väiksema bürokraatiaga riik
Milline on turunduse roll masinatööstuse ettevõttes? Kuigi otseselt reklaami ei tehta, on maine siiski tähtis ja tööandja brändingust ei pääse. Eesti maine tervikuna kandub üle ka siin tegutsevatele ettevõtetele. Küsimustele vastab MDC Max Daetwyler Eesti AS tegevjuht Kaili Vohnje. Lugu persoonilugude sarjast, kus tutvustame põhjalikumalt Eesti (tipp)juhte, nende ettevõtete spetsiifikat, aga ka laiemaid vaateid ärile ja elule ning mõistagi turundusele.
Kas teatrit võib reklaamida nagu hambapastat?
Mis on lavalool ja turunduslool vahet ja ühist? Detsembris vahetasid mõtteid Eesti Noorsooteatri lavastaja, visuaalteatrifestivali Tallinn Treff juht Leino Rei ning Taevas Ogilvy copywriter, vabakutseline lavastaja Sander Pukk. Nüüd on teatrid pausil ja aega vestlus kirja panna. Peep Ehasalu küsis.
Wolti juht Liis Ristal: turundus pole lihtne, sest inimesed pole lihtsad
Võib tunduda, et turundus on kaldunud tugevasti performance-turunduse suunda ning loovust ja brändingut tähtsustatakse vähem. Wolti Baltikumi haru juht Liis Ristal väidab, et mõlemad on olulised: „Kui taandada loovus, siis jääb järele hind ja hinna alusel konkureerimine pole enamasti kasumlik.“ Lugu persoonilugude sarjast, kus tutvustame põhjalikumalt Eesti (tipp)juhte, nende ettevõtete spetsiifikat, aga ka laiemaid vaateid ärile ja elule ning mõistagi turundusele.
Industry62 juht Andrus Altrov: toon pigem kasumi ohvriks, selleks et teha midagi ägedat
„Ettevõte on nagu elusorganism, seda ei saa päriselt omada. Peab vaatama, mis on ettevõttele endale ja selles töötavatele inimestele kõige parem,“ ütleb tarkvaraarendusfirma Industry62 kaasasutaja ja tegevjuht Andrus Altrov. Lugu persoonilugude sarjast, kus tutvustame põhjalikumalt Eesti (tipp)juhte, nende ettevõtete spetsiifikat, aga ka laiemaid vaateid ärile ja elule. Intervjueeris Silja Oja.
Karl Multer peale SEB-st lahkumist: elu läks põnevaks
Karl Multer lahkus pärast 23 aastat SEB pangast, kus ta viimased aastad juhtis SEB Baltikumi digitaalset müüki, turundust ja kommunikatsiooni. TULI-le antud intervjuus meenutab ta muuhulgas vanu aegu: „1990ndate lõpus oli nii, et mida lõbusam reklaam, seda parem. Kui reklaam juhatuse esimehe abikaasa naerma suutis ajada, siis oligi väga hästi ja ka tööl järgnes kiitus.“
Tarmo Hõbe: 10 aastat ettevalmistusi ja koroona tõid WRC etapi Eestisse
Septembris 2020 toimus Eestis suurim spordivõistlus alates 1980. aasta Olümpiamängudest: WRC ralli, mis jõudis eri kanaleid pidi ligi 800 miljoni inimeseni maailmas. 10 aastat ettevalmistusi ja siis ootamatu lõpuspurt: 63 päevaga pressikonverentsist ralli toimumiseni. Õla pani alla ka riik, investeerides korraldusse 2,5 miljonit eurot, mis loodeti kuhjaga tagasi teenida. Ralli korraldaja Tarmo Hõbe räägib, miks WRC etapp keset koroona-aastat just Eestis toimus, kuidas kõik tegelikult läks ning mida see meie riigile majanduslikult ja maine mõttes tähendas.
Tiia Nõmm: miks ettevõttena heategevuses kaasa lüüa?
Jõuluaegsed heategevuslikud üritused on tänavu suure surve all – aidata tahaks, aga iga suurem koosviibimine võib ühiskonnale teha hoopiski karuteene. Ülemiste keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Tiia Nõmm kirjeldab iga-aastase lastekodude jõululaada Topeltkink näitel, kuidas traditsioone au sees hoida ning miks on üldse oluline ettevõttel heategevuses kaasa lüüa.
Digiturunduse liider Nobel Digital: 2020 soosis digiteadlikke ärisid
2020 oli digiagentuuride jaoks erakordne aasta: koroonakriisi toodud järsud muutused andsid kasvuvõimalusi digitaalsele turundusele panustavatele klientidele ja see omakorda lõi uusi võimalusi ka digitaalsele suunale spetsialiseerunud turundusagentuuridele, ütles Eesti ühe suurema digiagentuuri Nobel Digital juht Kristiina Tukk.
Maxima turundusdirektori ametist lahkuv Janne Laik: pean kõige olulisemaks edufaktoriks tugevat, perekonnana tegutsevat meeskonda
Kolm aastat tagasi Maxima müügi- ja turundusdirektorina tööle asunud Janne Laik lahkub jaanuaris ametist. Oma suurimateks saavutusteks peab ta suurepärase meeskonna koostamist ja Maxima ostupuldina toimiva äpi lansseerimist, mis kasutusel hetkel ainult Eestis, aga on oma positiivse kogemusega eeskujuks ja piloodiks kogu kontserni ulatuses.
Guido Pärnits: Ülemiste kui linnavärav võiks kasvada välisturismi magnetiks
Milliste murede ja rõõmudega seisab tänases heitlikus maailmas silmitsi üks keskus, mis saanud koduks enam kui paarisajale kauplusele, teeninduspunktile, restoranile ja muude sektorite ettevõtetele? 16 aastaga Eesti suurimaks kaubanduskeskuseks tõusnud ja hiljuti omas vallas Baltimaade parima tiitli pälvinud Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits vastab TULI tippjuhtide sarja järjekordses loos sellele ja veel paljudele teistele küsimustele.
Britte Maidra: Eesti meediaagentuuride tase on klientide sõnul läbi aegade parim
Turundajate Liiduga (TULI) liitus dentsu, rahvusvaheline agentuuride grupp, mille peakontor asub Jaapanis. Eestis kuuluvad dentsusse näiteks meediaagentuurid Carat ja Vizeum. Dentsu Estonia tegevjuht Britte Maidra räägib, kuidas Eesti tiimi andmeanalüütikud aitasid dentsul siinsel turul äriettevõttena edu saavutada – käive kasvas pea miljoni euro võrra, lõpetades eelmise aasta ligi 10 miljoni euroga.