Uudised

TULIUUS LIIGE | Reklaamiagentuur Geeks: tulemus ei ole juhus – see on andmetel põhinev strateegia
Turundajate Liidu värske liige, reklaamiagentuur Geeks, on veendunud, et Eesti turundusmaastik vajab suuremat teadlikkust ja ausamat dialoogi. „Turg ei vaja rohkem reklaami – turg vajab paremaid otsuseid lähtuvalt andmetest,“ ütlevad nad. Milliseid otsuseid täpsemalt? Sellest räägivad intervjuus agentuuri tegevjuht Roland Oskar ja sotsiaalmeedia osakonna juht Kelli Süld.

INTERVJUU | Annika Helendi jagab nippe, kuidas AI abil oma tööd efektiivsemaks muuta: kõik turunduse ja müügi alustalad on praegu muutumas
grit. podcasti saatejuhid Marelle Ellen ja Andreas Unt vestlesid AI eksperdi Annika Helendiga. Pikaajalise turundusjuhi kogemusega Helendi jagas soovitusi, kuidas AI abil igapäevaseid turundustoiminguid lihtsustada ja automatiseerida. Vestluses tuli juttu tööriistadest, mida sisu loomiseks ja analüüsimiseks kasutada, kuidas AI loodud sisu inimlikumaks muuta ning kuidas on muutumas SEO roll.

TULIUUS LIIGE | Tootmisagentuuri Printlink juht Leana Pilt: meie suurimaks väljakutseks on selgitada klientidele, mis peitub iga töö taga
“Ükski idee ei ole piisavalt hullumeelne, et see peaks jääma teostamata. Igale ideele on lahendus ja igale puuduolevale lahendusele idee,” sõnab Printlinki juht Leana Pilt. Just niiviisi kõlab ettevõtte iva.

TULIUUS LIIGE | Optimist Live’i juht Laura Põldma jõudis sööride, prints Harry ja vormel 1 keskelt tagasi Eestisse: siin tehakse lihtsalt ülivingeid üritusi
Ükski TULI artikkel pole keskendunud nii palju prints Harry’le ja vormel 1 MM-etapile, kui see, mille esimest lauset sa hetkel loed. Üritusturundusagentuuri Optimist Live’i juht Laura Põldma räägib oma pikast karjäärist Dubais. Otseloomulikult peatume ka Eestil, agentuuril ja valdkonnal.

INTERVJUU | Visit Estonia sõnumistrateegia autor Ryan Tym sõna jõust, Eestist, kestlikkusest ja utsitamisest
Turismi- ja loomemajanduse ettevõtjate konverentsil Roheline Laine astub teiste seas üles Visit Estonia sõnumistrateegia autor, tunnustatud brändikonsultant, strateeg, copywriter ja disainer, Londonis baseeruva brändinguagentuuri Lantern asutaja Ryan Tym.

INTERVJUU | Linnateatri turundusjuht Sander Rebane: ainus võimalus on edasi liikuda
Linnateatri aeg Salme Kultuurikeskuses hakkab täis tiksuma. Siiski istume Sander Rebasega maha teatri ajutises Kalamaja kodus. Miks? Sest Sander tegi elus näiliselt kannapöörde ning vahetas näitlejatöö Endlas turundus- ja kommunikatsioonijuhi ameti vastu Tallinna Linnateatris.

Tallinki juhatuse liige Piret Mürk-Dubout: tarbijad on viimase kolme aasta jooksul muutunud ilmselt rohkem kui viimase 30 aasta jooksul kokku
Tallinki juhatuse liige Piret Mürk-Dubout leiab, et tänapäeva info ülekülluses on järjest keerukam üllatada, võita tähelepanu ja seda hoida. Edukaks turunduseks on tema hinnangul vaja julgust riskida ja eristuda, tabades seejuures ära õige ajastuse ja usaldades natuke ka iseenda kõhutunnet.

TULIUUS LIIGE | Instari tegevjuht Kersti Vannas: kui vanasti oli 100 kandidaati, neist 10 olid toredad ja üks ideaalne, siis varsti on 10 kandidaati ja kui neist üks on tore, on väga hästi
“Kui ma 2007. aastal tööandja brändingu agentuuri asutasin, siis kõik küsisid, kas mõtlesin selle ise välja,” muigab tööandja brändingu Instar partner ja tegevjuht Kersti Vannas. Praeguseks on olukord muutunud. Räägime, mis valdkonnas toimub ja sellest, et tulevikus läheb iga talendi nimel karmiks võitluseks.

TULIUUS LIIGE | Agenda PRi juhtivpartner Janika Ritson: töö kommunikatsiooniagentuuris on võimalus Eesti elu päriselt mõjutada
Päevauudistest, läbipõlemisest, AI-st ja muust räägime Agenda PRi juhtivpartneri Janika Ritsoniga. Hinnatud kommunikatsioonibüroo oli mõnda aega TULI tegemistest eemal, kuid nüüd oleme taas ühes paadis.

Kuldmuna disainižürii II juht Aimur Takk: huvitava ja müüdava disaini vahel haigutab lõhe
“Huvitav disain on minu jaoks see, mis ei võta enda toimimise mõõdupuuks allumist kapitalistlikele ambitsioonidele, vaid kujutab endas tervistavat skepsist status quo suhtes,” räägib mullu aasta disaineriks valitud Aimur Takk, kes juhib ühte kahest Kuldmuna disainižüriist. Valdkonna hetkeseisu kõrval vestleme üsna palju ka Aimuri ühest armastusest, mis liiga tihti TULI veergudele ei jõua – tüpograafiast!

INTERVJUU | Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits: mul ei ole mitte midagi selle vastu, kui hea turundusjuht teeb asju natuke teistmoodi, kui mina õigeks pean
“Ma ei oska turundust Excelisse panna, päriselt ei oska,” räägib Ülemiste keskuse juht ning Ülemiste City ärilinnaku suuromanik Guido Pärnits. Tuntud ettevõtja avab põnevas intervjuus, kuidas ta turundusse suhtub ning kui oluliseks seda peab.

Kuldmuna üritusturunduse žürii juht Maris Altsoo: parimadki ideed kaotavad väärtuse, kui neid ei osata kvaliteetselt ellu viia
Kuldmuna üritusturunduse žüriid juhib Milestone Events partner ja loovjuht Maris Altsoo. Intervjuus räägib ta, kuidas üritusturundust paremini mõista, mismoodi loovust ning innovatsiooni oma töösse rohkem põimida ning mis aspektid mängivad ses valdkonnas kõige rohkem rolli.

Kuldmuna digižürii juht Nele Erikson: Eestis pole liiga palju tegijaid, kes julgelt eksperimenteeriks
Eesti suurima loovusfestivali Kuldmuna digižürii tööd veab tänavu disainiagentuuri NOPE Creative loovjuht ja disainer Nele Erikson. Rääkisime temaga Kuldmuna kõrval ka Eesti tööde üldisest tasemest.