Uudised

Loovkirjutaja Mart Kase: agentuuris ega teatrikoolis ei näe asju piisavalt puhtalt ja siiralt
Mart Kase peab tänavu juubelit. Nimelt pakkis ta kümme aastat tagasi oma asjad kokku agentuuris Division, kus töötas loovjuhina, ning kolis koos kaasaga Valgamaale Kaagjärve külla esivanemate tallu. Võttis kitsed, peagi sündisid lapsed, tänaseks on saanud endisest NO99 teatri dramaturgist ja reklaamikirjutajast hoopis Lüllemäe põhikooli direktor. Tegime juubeli puhul kaugkõne Kagu-Eestisse!

Kuldmuna reklaamižürii I juht Rain Pikand: mõtleme üle ning oleme väga arad – seda nii reklaamis, majanduses kui ka valitsemises
Divisioni asutajat ja Eesti reklaamilegendi Rain Pikandit pole mõnda aega TULI veergudel kohanud. Seetõttu võtame jutuajamises temaga turunduse veidi laiemalt käsile. Meenutame olnut ja vaatame ette. Taustal kooruvad munajutud, sest Raini juhtida on Kuldmuna reklaamižürii I.

INTERVJUU | Powerhouse’i naasnud endine ajakirjanik Nils Niitra: eelmine kord PRis töötades sain üsna ruttu märja lapiga mööda nägu
Südames jääb Nils Niitra igavesti ajakirjanikuks. Sellest hoolimata on ta viimase kaheksa aasta jooksul teist korda maandunud kommunikatsioonibüroos Powerhouse. Pikalt Postimehes ja viimati Õhtulehes töötanud lehemees mõtiskleb nii ajakirjanduse kui ka eesti keele üle ning räägib, miks ta PRis tagasi on.

Kuldmuna disainižürii I juht Ionel Lehari: elame maailmas, mis on visuaalidega massiivselt ülekoormatud
Võtsime Kuldmuna disainižürii I juhi Ionel Lehariga luubi alla tulevased disainerid, muutused ja võimalused disainimaailmas ning rääkisime, millega peab arvestama, kui on soov oma töö konkursile saata.

Kuldmuna reklaamižürii II juht Magnus Lužkov: turunduses edukaks saada soovival inimesel peab olema kaks töölepingut – üks agentuuriga, teine iseendaga
Sel aastal hakkab Eesti reklaam paremini elama, usub Optimist Creative’i partner ja tegevjuht Magnus Lužkov. Räägime Kuldmunal reklaamižürii II juhtiva mehega rootslastest, Cannes’ist ja loovtööstusest. Muidugi meie võistlusest ka!

TULIUUS LIIGE | FIFAA: Ballzy’s said kokku kreatiivsus, julged ideed ja võimalus neid ellu viia
“Kas see on tõesti Eesti bränd!?” on küsimus, mida inimesed tihti Ballzy kohta küsivad. Sellest, mis Ballzy eriliseks teeb, räägivad ettevõtte turundusjuht Aleksandr Dmitrijev ning Ballzy emafirma FIFAA tegevjuht Karel Loide.

Bolti tööandja turunduse tiim: 24 miljonit näitamist tänu oma töötajate postitustele
Grete Kivi ja Kadi Poll on Bolti tööandja brändingu tiim, kes veavad kahekesi eest Bolti tööandja brändi üle kogu maailma. Turunduspodcasti grit. saatejuhid Marelle Ellen ja Andreas Unt rääkisid Polli ja Kiviga tööandja turundusest, selle lehtrist, mõõdikutest ja eelarvest, LinkedIn reklaamidest ning Bolti LinkedIni väljakutsest.

INTERVJUU | Leslie Laasner liikus Utopiast edasi: Pardon My French, aga mind palgatakse siis, kui kellegi ajud on tagaistmele segi lastud
Leslie Laasner saabub intervjuule pea magamata. Ööpimeduses kippus ligi kihk veereda masinaga mööda tühja Tallinnat. Unetusele lisas uue mõõtme vastu hommikut raadiost kõlanud hiljuti meie seast lahkunud režissööri David Lynchi filmide muusika. “Olen praegu nagu mingis “Mulholland Drive’i” maailmas,” viitab ta Lynchi 2001. aasta teosele. “Kusagil unenäo ja ärkveloleku vahel.” Sobiv seisund, et rääkida suurest elumuutustest – sündinud on taaskord uus b(r)änd.

INTERVJUU | Taeva tegevjuht Rein Iida: ebaprofessionaalseid turundajaid ja tulemusteta suurustlejaid lisandub kiirema tempoga kui kunagi varem
Taevas Ogilvy võitis mullu portsu erinevaid auhindu. Käisin külas, et uurida, kuidas see õnnestus. Võidujuttude taustal kõlab mure Eesti turunduse ja majanduse üle. Aga las tegevjuht Rein Iida ja loovjuht Heiki Urbala pajatavad ise.

TULIUUS LIIGE | Brändiagentuur Pepe’Pe: Eestis on väga palju ettevõtteid, kel on disaini vaja, aga nad ei saa sellest ise aru
Julgen öelda, et Turundajate Liidus pole palju liikmeid, kes oleks saanud nime Kreisiraadio tegelase järgi. Aga Pepe Šmõudist inspireeritud Pepe’Pe on! Brändiagentuuri asutaja ja põhijõud Siim Tammiste annab aru.

INTERVJUU | Rolls-Royce’i turundusjuht: oleme rohkemat kui lihtsalt atraktiivne lugu
Rolls-Royce Motor Cars’i turundusjuht Nicholas Keen räägib eksklusiivintervjuus TULI-le, kuidas turundab end luksusbränd. Muuhulgas ütleb ta, et nad on loonud klientide jaoks maailma võimsaima võrgustiku.

Mammutprojekt läbi. Tartu 2024 turundajad: mõne asja peale mõtlesime, et kurat, miks me seda tegime?
Usutavasti ei loe seda artiklit mitte keegi, kes ei teaks, mis on Tartu 2024. Kultuuripealinna aasta sai läbi, nii et on paras aeg kokkuvõteteks. Mida tehti turunduses hästi? Mida halvasti?

TULINE 2024 | Tegevjuhi Kadi Aguraijuja aasta kokkuvõte: Kuldmuna ja väljakutsed
Aasta tagasi sain võimaluse, mis kaks korda uksele ei koputa – olla TULI tegevjuht! Kuu aega hiljem olin juba kaelani Kuldmuna möllus. Aastale tagasi vaadates saan öelda, et tegemist on olnud väga väärtusliku kogemusega, hõlmates kuhjaga õppimist, põnevaid väljakutseid ja nuputamist ning paljude uute tutvuste loomist, kirjutab Kadi Aguraijuja.