Uudised

TULIUUS LIIGE | Kolm Õuna: me ei võta oma tööd kergekäeliselt, aga kui meilt küsitakse kergekäeliselt tööd, teeb see haiget
Nii kummaline, kui see ka pole, on üritusturundusagentuuri Kolm Õuna kokku sattunud Baltimaade suurima ärifestivali sTARTUp Day kolm endist peakorraldajat. Üks neist, produtsent Mart Lättekivi, annab aru, mida turundusel idusektorist õppida ning mis on valdkonna kõige keerulisem osa.

VELVET 20 | “Oleme Kuldmunade üle uhked, aga uhkemad oleme inimeste üle, kes on ära läinud.”
“Eks aastate jooksul on ikka olnud raskeid hetki, mil mõelnud, et pistke p*rse see oma Velvet, aga see pole realiseerunud,” räägib disainiagentuuri üks partneritest Janno Siimar. Tõeks on saanud hoopis see, et Velvet tähistas tänavu oma 20. sünnipäeva.

ÜMARLAUD | Sotsiaalmeedia 2024. aastal: mis toob tulemusi ning mida on uut?
2024. aasta on jõudmas kolmanda kvartali lõppu ning tänavune aasta on olnud sotsiaalmeedia maastikul üllatavalt muutusterohke. Sõna võtavad Birgit Karus (NOH Production), Johannes Sepp (VAAS) ja Anni Kitsing (Nobel Digital).

INTERVJUU | Trickster Studios kaasasutaja Karl Altraja: loovagentuur ei peaks tegema tööd nagu tehas ning projekte konveieril välja laskma
Miks on vaja loovagentuuril enda ajakirja? Milline on turunduse tulevik ja kuidas massist eristuda? Istusime kuumal suvehommikul Trickster Studios (varasem Zavod) kaasasutaja Karl Altrajaga maha ning arutasime, kuidas üks noor agentuur oma tööd teeb.

INTERVJUU | AI ekspert Kristo Peterson: suur osa turundajatest jätab AI potentsiaali realiseerimata
“Kui sa igapäevaselt AI-ga ei tegele ning seda ei rakenda, on raske aru saada, mille näol on tegemist haibiga ja mis on see 10-20%, mis aitab turundajatel paremaid tulemusi saavutada,” räägib Kristo Peterson, kes on AI-ga tegelenud juba 2015. aastast. Septembris annab ta TULI liikmetele kaheosalise töötoa.

ÜMARLAUD | Üritusturunduse suvi: hinnatõus ei ole kindlasti korrelatsioonis ürituste eelarvete tõusudega ning see on väljakutsuv
Vabadus valida, jätkusuutlikkus ning puhkamine – sedasi kirjeldatakse 2024. aasta üritusturunduse tipphooaega. Selle suve trendidest, majandusest ja õppetundidest rääkisid Mikk Puurmann (Orangetime Event), Priit Mikk (Amazing Productions) ja Merily Heinmaa (Celebrate Group).

INTERVJUU | META Advisory partner Ann Hiiemaa jagab noortele nippe: enne õnnestumisi on aastaid ebaõnnestumisi
META Advisory partner ja tiimijuht Ann Hiiemaa jagas aasta alguses noortele häid nippe, kuidas tudengina praktikale saada. Nüüd rääkisime laiemalt tööturust, persoonibrändist ning julgusest.

INTERVJUU | Saku Õlletehase turundusjuht Eva Maarend: see võib olla ebapopulaarne arvamus, aga…
Saku Õlletehas enam nii palju oma roheteemadest ei räägi kui varasemalt. Miks? Ettevõtte turundusjuht Eva Maarend külastas Imagine\TBWA podcast’i “Backslash” ning jutustas jätkusuutlikkusest. Toome räägitu teieni teksti kujul.

INTERVJUU | Estookin Andreen: 9 to 5 loovtöö Optimist Creative’is ja isiklik loometöö teineteist ei sega
Veel mitte väga ammu olid ajad, mil kopideks olid näitlejad ja muusikud, disaineriteks kunstnikud ning igas endast lugupidavas agentuuris nahistas midagi teha vähemalt üks avaliku elu tegelane. Sellest, kuidas uue generatsiooni kunstnik balansseerib agentuuri- ja loometööd, räägib Estookin Andreen.

Kalevi oranž-sinine värvikooslus on saanud kaubamärgikaitse
Orkla Eesti registreeris suve algul kaubamärgina Kalevi brändi tunnuseks oleva oranži-sinise värvikombinatsiooni. Orkla Eesti turundusjuht Kätlin Sepp räägib, kuidas Kalevi brändingus just selle värvikoosluseni jõuti ning miks otsustati sellele kaubamärgikaitset taotleda.

TULIUUS LIIGE | Advokaadibüroo COBALT: on hea, et hetkel pole AI kohta liiga palju autoriõiguse sätteid
Kuidas käivad omavahel kokku AI ja autoriõigused? Miks ei tasu turundusega üle pingutada? Mis on hankel osalemise juures kõige olulisem? Sellest ja muust räägime TULI värske liikme COBALT-iga, mis on Eesti üks suurimaid advokaadibüroosid.

INTERVJUU | Kaarel Oja: aitab neist agentuuridest, tehke tehnoloogiaettevõte, mis päästab Eesti reklaamitööstuse
“Tippteadmistega inimesed ja tiimid rajavad kontoreid teistesse kohtadesse, mis tähendab, et meie reklaamisektor ei kohtu iga nädal Google’iga ega käi lõunatamas TikToki regiooni juhiga. Jääme tooteinnovatsiooni ringist välja,” räägib digitaalse reklaami ja turunduse liidu IAB Baltics juhatuse liige ja Quantitase innovatsioonibüroo juht Kaarel Oja. Põnevas vestluses jutustame digiturunduse ja Eesti reklaamiagentuuride tulevikust.

INTERVJUU | Muusikaettevõtja Margus Varusk: oh õudust, kui kõigil Eesti muusikutel oleks eesmärk end muusikaga ära elatada
Palju teenib 10 miljoni striimi pealt üks Eesti artist? Kas Eesti muusikud mõistavad turunduse olulisust? Kutsusime teisele poole lauda vastuseid jagama Universal Musicu endise müügijuhi Margus Varuski, kes praegu on üks Kurvad uudised recordsi veduritest. Nende algus on olnud sootuks muud, kui nukker.