Uudised

INTERVJUU | Trickster Studios kaasasutaja Karl Altraja: loovagentuur ei peaks tegema tööd nagu tehas ning projekte konveieril välja laskma
Miks on vaja loovagentuuril enda ajakirja? Milline on turunduse tulevik ja kuidas massist eristuda? Istusime kuumal suvehommikul Trickster Studios (varasem Zavod) kaasasutaja Karl Altrajaga maha ning arutasime, kuidas üks noor agentuur oma tööd teeb.

INTERVJUU | AI ekspert Kristo Peterson: suur osa turundajatest jätab AI potentsiaali realiseerimata
“Kui sa igapäevaselt AI-ga ei tegele ning seda ei rakenda, on raske aru saada, mille näol on tegemist haibiga ja mis on see 10-20%, mis aitab turundajatel paremaid tulemusi saavutada,” räägib Kristo Peterson, kes on AI-ga tegelenud juba 2015. aastast. Septembris annab ta TULI liikmetele kaheosalise töötoa.

ÜMARLAUD | Üritusturunduse suvi: hinnatõus ei ole kindlasti korrelatsioonis ürituste eelarvete tõusudega ning see on väljakutsuv
Vabadus valida, jätkusuutlikkus ning puhkamine – sedasi kirjeldatakse 2024. aasta üritusturunduse tipphooaega. Selle suve trendidest, majandusest ja õppetundidest rääkisid Mikk Puurmann (Orangetime Event), Priit Mikk (Amazing Productions) ja Merily Heinmaa (Celebrate Group).

INTERVJUU | META Advisory partner Ann Hiiemaa jagab noortele nippe: enne õnnestumisi on aastaid ebaõnnestumisi
META Advisory partner ja tiimijuht Ann Hiiemaa jagas aasta alguses noortele häid nippe, kuidas tudengina praktikale saada. Nüüd rääkisime laiemalt tööturust, persoonibrändist ning julgusest.

INTERVJUU | Saku Õlletehase turundusjuht Eva Maarend: see võib olla ebapopulaarne arvamus, aga…
Saku Õlletehas enam nii palju oma roheteemadest ei räägi kui varasemalt. Miks? Ettevõtte turundusjuht Eva Maarend külastas Imagine\TBWA podcast’i “Backslash” ning jutustas jätkusuutlikkusest. Toome räägitu teieni teksti kujul.

INTERVJUU | Estookin Andreen: 9 to 5 loovtöö Optimist Creative’is ja isiklik loometöö teineteist ei sega
Veel mitte väga ammu olid ajad, mil kopideks olid näitlejad ja muusikud, disaineriteks kunstnikud ning igas endast lugupidavas agentuuris nahistas midagi teha vähemalt üks avaliku elu tegelane. Sellest, kuidas uue generatsiooni kunstnik balansseerib agentuuri- ja loometööd, räägib Estookin Andreen.

Kalevi oranž-sinine värvikooslus on saanud kaubamärgikaitse
Orkla Eesti registreeris suve algul kaubamärgina Kalevi brändi tunnuseks oleva oranži-sinise värvikombinatsiooni. Orkla Eesti turundusjuht Kätlin Sepp räägib, kuidas Kalevi brändingus just selle värvikoosluseni jõuti ning miks otsustati sellele kaubamärgikaitset taotleda.

TULIUUS LIIGE | Advokaadibüroo COBALT: on hea, et hetkel pole AI kohta liiga palju autoriõiguse sätteid
Kuidas käivad omavahel kokku AI ja autoriõigused? Miks ei tasu turundusega üle pingutada? Mis on hankel osalemise juures kõige olulisem? Sellest ja muust räägime TULI värske liikme COBALT-iga, mis on Eesti üks suurimaid advokaadibüroosid.

INTERVJUU | Kaarel Oja: aitab neist agentuuridest, tehke tehnoloogiaettevõte, mis päästab Eesti reklaamitööstuse
“Tippteadmistega inimesed ja tiimid rajavad kontoreid teistesse kohtadesse, mis tähendab, et meie reklaamisektor ei kohtu iga nädal Google’iga ega käi lõunatamas TikToki regiooni juhiga. Jääme tooteinnovatsiooni ringist välja,” räägib digitaalse reklaami ja turunduse liidu IAB Baltics juhatuse liige ja Quantitase innovatsioonibüroo juht Kaarel Oja. Põnevas vestluses jutustame digiturunduse ja Eesti reklaamiagentuuride tulevikust.

INTERVJUU | Muusikaettevõtja Margus Varusk: oh õudust, kui kõigil Eesti muusikutel oleks eesmärk end muusikaga ära elatada
Palju teenib 10 miljoni striimi pealt üks Eesti artist? Kas Eesti muusikud mõistavad turunduse olulisust? Kutsusime teisele poole lauda vastuseid jagama Universal Musicu endise müügijuhi Margus Varuski, kes praegu on üks Kurvad uudised recordsi veduritest. Nende algus on olnud sootuks muud, kui nukker.

INTERVJUU | Natalja Piiskoppel: maailma päästmine on kommunikatsiooni õlul
“Ma ei oleks selles nii kindel,” sõnab turundaja Natalja Piiskoppel, kui uurin, kas keskkonnakrahhi on võimalik ära hoida. Aga pingutama peab! Varasemalt Eestis, Frankfurdis ja Londonis töötanud strateeg on praeguseks end sisse seadnud Kopenhaagenis, kus ta saab muuhulgas tegeleda ühe oma lemmikteema ehk jätkusuutlikkusega.

INTERVJUU | Jüri Ratas oma sotsiaalmeediast: olen poliitik ja minu roll on näidata, mida poliitik teeb
Vahel ikka juhtub, et teeme influencer’itega intervjuusid. Seekord on meie jutukaaslaseks Kroonika poolt aasta suunamudijaks valitud Jüri Ratas. Äsjastel europarlamendi valimistel võimsa saagi kogunud mees jutustab, kuidas temast sai mõjuisik ning sotsiaalmeedia naljamees.

INTERVJUU | Urmas Lilleorg: olen mures, et jätkusuutlikkus võib natuke vaiba alla vajuda, sest tarbijal on pohlad
Uus ökosüsteem! Uus Tesla! Eestis ehitatakse hetkel teenust, mis aitab äridel hõlpsasti mõõta reklaamikampaaniate CO₂ jalajälge. Eesti loovtööstuses pikalt tiirelnud Urmas Lilleorg – kellega kangastuvad ärid nagu Division, MIXD ja Nexd – räägib, mis asja nad ajavad, mis on väljakutsed ning mis sellest kõigest kasu on.