Uudised
INTERVJUU | Marek Reinaas Eesti reklaaminduse algusajast: kõik sõltus sellest, kui usutav sa mingi absoluutse jama mahamüümisel olid
Marek Reinaasiga on lõbus vestelda. Olgu teema kuitahes tõsine, paar nalja poetab ta ikka jutu sisse. Kunagise reklaamiärimehe ning praeguse riigikogulasega võtame ette Eesti 200 skandaalid, riigikogus oksendamise, mõttetud hallid pintsakud ning ajad, mil agentuurides töötasid inimesed, kes ei teadnud, mida nad teevad.
TULIUUS LIIGE | RMK: vähene teadlikkus tekitab paratamatult erimeelsusi
Tervitame TULI ridadesse uut liiget – Riigimetsa Majandamise Keskust! RMK kommunikatsiooniosakonna juhataja Triin Küttim räägib, mida arvata lageraiest, kuhu “kaovad” metsamüügi pealt teenitud miljonid, kui oluline on ettevõttes kommunikatsioon ning paljustki veel.
TULIUUS LIIGE | Kantar Emor: Eesti turundajad võiksid uutele asjadele rohkem avatud olla ning rohkem katsetada
Miks pole Eesti turundajad maailmas esirinnas? Miks on see amet jube keeruliseks läinud? Millesse suhtuvad Eesti ja Läti tarbijad pragmaatilisemalt kui ülejäänud Euroopa? Sellest räägivad TULI värske liikme, uuringuettevõtte Kantar Emor ärisuuna juht Aivar Voog ning konsultant ja Tallinna Ülikooli turunduse lektor Alar Pink.
Disainmõtlemise treener Jane Oblikas: vajame turundajaid, kes näitavad tarbijale, millise jalajälje iga ost maailma jätab
Disainmõtlemise treener ning disainibüroo Design Minds asutaja Jane Oblikas räägib, kuidas suurele tarbimisprallele kriips peale tõmmata ning milline on turunduse tegelik jalajälg.
TULIUUS LIIGE | Analytical Alley: praegu on viimane aeg hakata analüütikaga tõsiselt tegelema
Tere tulemast TULI-sse, Analytical Alley! Analüütikaga tegelev ettevõte noppis mullu TULImust tulemuskonkursilt I koha andmekasutuse kategoorias. Rääkisime tegevjuhi Tanel Rebasega, mis tagas võidu ning miks on oluline muuta analüütika kütkestavaks.
INTERVJUU | Turundaja ja kirjanik Karola Karlson: mulle on eetiliselt täiesti vastuvõetamatu kulutada oma aega sellele, et panna inimesi ostma asju, mida neil tegelikult vaja pole
“Lükkan tagasi pudi-padi tooted, kiirmoe ja toidutööstuse projektid,” räägib endine Bolti turundusjuht, praegune vabakutseline turundaja, Karola Karlson, millised kliendid ta juba eos välistab. Jutustame intervjuus rohepesust, lollidest reklaamloosungitest, elust välismaal ja sellest, kuidas persoonibränd muudab inimese tooteks.
INTERVJUU | “Be Brave Like Ukraine” kampaania agentuur Banda: seni, kuni sõda käib, on raske kampaaniat edukaks nimetada
Sõja alguses valminud kampaania “Be Brave Like Ukraine” rõhus – nagu nimigi ütleb – ukrainlaste vaprusele. Sõnum levis üle maailma ning seda kuvati isegi Times Square’l. Kampaania loonud agentuuris Banda töötav loovjuht Maksim Boritko räägib lähemalt, kuidas idee sündis ning teoks sai. Sama teema võtab ta ette ka 22. septembril Tallinnas toimuval Baltic Brand Forumil.
INTERVJUU | Muusik Janek Murd: kommerts on osa mu loomingust, ma ei vastanda seda kunstile
„Mina olen kommertstöid – noh neid, mida vahel haltuuradeks nimetatakse – võtnud osana oma loomingust. Olen püüdnud neid alati teha nii hästi kui võimalik. Kommerts ei tähenda, et asi kohe s**t on. Ma ei vastandaks seda kunstiga,” ütleb helilooja Janek Murd, kes on viimase veerandsaja aasta jooksul kord rohkem, kord vähem reklaamide loomise juures olnud.
INTERVJUU | Finantsanalüütik ja ettevõtja Kristjan Lepik: äri terav fookus näitab julgust, kõigiga rääkimine argust
“Olen loo jutustamise usku, see on pea iga ettevõtte puhul kriitiline,” sõnab investor, finantsanalüütik ja kliimaidu Arbonics kaasasutaja Kristjan Lepik, kui temaga vestlust kokku lepin. Teemade ring on mitmekülgse mehega lai. Jutuks tulevad lood, brändid, keskkond, investeerimine ja inimsõbralik linnaruum.
Miltton Ukraina teenuste juht Tetiana Tregobchuk: iga kord, kui kuuleme, et Ukraina turule on sisenemas rahvusvaheline ettevõte, motiveerib see meid veelgi
Juunikuus teatas Põhjamaade juhtiv konsultatsiooniettevõte Miltton, et laieneb Ukrainasse. Uurisime, kuidas neil siiani läinud on, miks nad valisid just Ukraina ja milline on üldse olukord kohapeal.
INTERVJUU | Andy Pearson: tahame turunduse asemel teha tõeliselt meelelahutuslikku ja lõbusat sisu
Baltic Brand Forum toimub 22. septembril Fotografiskas. Üle maailma tulevad kohale oma ala eksperdid ja jagavad oma brändilugusid. Üks paljudest esinejatest on Andy Pearson ettevõttest Liquid Death. Rääkisime, kuidas nad muudavad vee õluks, kuivõrd oluline on tervis, mis on loovus jpm.
DISAINIHARIDUS | Pärtel Vurma: EKA lõpetanu valmisolek agentuuritööks sõltub sellest, kas ta on vajalikke oskusi iseseisvalt juurde õppinud või mitte
Kui oluline on disainiagentuuris töötamisel haridus? Kas üldse on? Hiljuti sattus Eesti Kunstiakadeemia (EKA) rambivalgusesse, kui hakati leidma graafilise disaini hariduses puudujääke. Uurisime agentuuri juhtidelt Pärtel Vurmalt (Velvet), Tajo Ojalt (Fraktal) ning graafilise disaini osakonna juhilt Ott Kagoverelt (EKA), mida nad sellest kõigest arvavad.