Uudised
INTERVJUU | Muusik Janek Murd: kommerts on osa mu loomingust, ma ei vastanda seda kunstile
„Mina olen kommertstöid – noh neid, mida vahel haltuuradeks nimetatakse – võtnud osana oma loomingust. Olen püüdnud neid alati teha nii hästi kui võimalik. Kommerts ei tähenda, et asi kohe s**t on. Ma ei vastandaks seda kunstiga,” ütleb helilooja Janek Murd, kes on viimase veerandsaja aasta jooksul kord rohkem, kord vähem reklaamide loomise juures olnud.
INTERVJUU | Finantsanalüütik ja ettevõtja Kristjan Lepik: äri terav fookus näitab julgust, kõigiga rääkimine argust
“Olen loo jutustamise usku, see on pea iga ettevõtte puhul kriitiline,” sõnab investor, finantsanalüütik ja kliimaidu Arbonics kaasasutaja Kristjan Lepik, kui temaga vestlust kokku lepin. Teemade ring on mitmekülgse mehega lai. Jutuks tulevad lood, brändid, keskkond, investeerimine ja inimsõbralik linnaruum.
Miltton Ukraina teenuste juht Tetiana Tregobchuk: iga kord, kui kuuleme, et Ukraina turule on sisenemas rahvusvaheline ettevõte, motiveerib see meid veelgi
Juunikuus teatas Põhjamaade juhtiv konsultatsiooniettevõte Miltton, et laieneb Ukrainasse. Uurisime, kuidas neil siiani läinud on, miks nad valisid just Ukraina ja milline on üldse olukord kohapeal.
INTERVJUU | Andy Pearson: tahame turunduse asemel teha tõeliselt meelelahutuslikku ja lõbusat sisu
Baltic Brand Forum toimub 22. septembril Fotografiskas. Üle maailma tulevad kohale oma ala eksperdid ja jagavad oma brändilugusid. Üks paljudest esinejatest on Andy Pearson ettevõttest Liquid Death. Rääkisime, kuidas nad muudavad vee õluks, kuivõrd oluline on tervis, mis on loovus jpm.
DISAINIHARIDUS | Pärtel Vurma: EKA lõpetanu valmisolek agentuuritööks sõltub sellest, kas ta on vajalikke oskusi iseseisvalt juurde õppinud või mitte
Kui oluline on disainiagentuuris töötamisel haridus? Kas üldse on? Hiljuti sattus Eesti Kunstiakadeemia (EKA) rambivalgusesse, kui hakati leidma graafilise disaini hariduses puudujääke. Uurisime agentuuri juhtidelt Pärtel Vurmalt (Velvet), Tajo Ojalt (Fraktal) ning graafilise disaini osakonna juhilt Ott Kagoverelt (EKA), mida nad sellest kõigest arvavad.
INTERVJUU | Rahakratt: varem telliti firmapeole kolm kasti viina ja Arnold Oksmaa, nüüd tellitakse mind
Rahakratt on see tuvimaskiga tüüp, kes käib ajaleheveergudel ja konverentsidel rahast rääkimas. Magalarajooni sendibloger, kelle blogi on valitud korduvalt Eesti parimaks. Moneyfesteerija ja finfluencer, kelle vara väärtus on ligi 700 000 eurot. Kuid seekord ei tuhni me tema portfellis, vaid räägime enese pildil hoidmisest ja eristumisest.
INTERVJUU | Soomes töötav kunstiline juht Pauline Marie Korp: loovinimeste vastutus on teha brändile midagi, mis loob väärtust, mitte ei ole spämm
“Soomes on loovmõtlemine rohkem hinnas kui Eestis. Seda nii kaudses kui ka otseses mõttes, sest selle eest ka makstakse rohkem. Eestis on raske põhjendada, miks sa 20 tundi ühte ideed mõtled,” räägib põhjanaabrite agentuuris Bob the Robot leiba teeniv Eesti loovtöötaja Pauline Marie Korp.
INTERVJUU | Sisulooja ja turundaja Anni Rahula: turunduses tehakse liiga palju otsuseid egode ja nartsissismi pealt
“Ma pole ammu sellist ärevust tundnud,” ütleb Anni Rahula. 14 000 Instagrami jälgijaga sisulooja, turundaja ning jalgpallikohtunik. Närveerima ei pane mitte intervjuu – neid on elus ikka ette juhtunud –, vaid tõsiasi, et ta üritab vestluse ajal tuleva aasta juulis Helsingis toimuvale Coldplay kontserdile pileteid osta.
INTERVJUU | Woola turundusjuht Katheriin Liibert: tugev bränd aitab inimeste südameid võita
Katheriin Liibert on turundusjuht arvukalt auhindu pälvinud iduettevõttes Woola, mis toodab lambavillast pehmendavaid pakendeid. Turunduspodcasti grit. saatejuhid Marelle Ellen ja Andreas Unt rääkisid Liibertiga, miks on oluline välja selgitada oma klientide päris probleemid, kuidas oma brändiga teiste hulgast eristuda ning miks on turundusjuhina oluline aeg-ajalt müügikõnedes osaleda.
INTERVJUU | Golden Drumi president Mojca Briščik: loovuseks peame leidma viisi, kuidas vahel rajalt kõrvale kalduda
Valdkonda ootavast talendikriisist, loovusest, tehnoloogiast ning festivalist endast jutustas TULI-le Golden Drumi president Mojca Briščik. Kesk- ja Ida-Euroopa riikidele avatud reklaamikonkurss jagab tänavu auhindasid 9.-10. oktoobril Sloveenias. Töid saab esitada 1. septembrini.
TULIUUS LIIGE | Apotheka: kõik, kes julgevad teha turundust, kus hind ja bränd on tasakaalus, saavutavad varem või hiljem eelise
Kuidas pääseb turundaja hinnasõja nõiaringist? Sellest, edukultusest ning apteegi laiemast tähendusest jutustavad meile TULI värske liikme Apotheka turundusjuht Piia Pundi ning Magnum kontserni turundusjuht Maarja-Liis Toomik.