28.01.2025

INTERVJUU | Rolls-Royce’i turundusjuht: oleme rohkemat kui lihtsalt atraktiivne lugu

Rolls-Royce Motor Cars’i turundusjuht Nicholas Keen räägib eksklusiivintervjuus TULI-le, kuidas turundab end luksusbränd. Muuhulgas ütleb ta, et nad on loonud klientide jaoks maailma võimsaima võrgustiku.

Rolls-Royce Spectre Tallinnaga tutvumas. Foto: Rolls-Royce.

Meil oli hiljuti intervjuu kohaliku tippkokaga, kes võrdles Michelini kolme tärni restorane Rolls-Royce’iga. Kas sa oled nõus? Kuidas saada oma brändi säärasesse eksklusiivsesse seltskonda? 

Rolls-Royce on üle saja aasta olnud paljude jaoks parima ja luksuslikuma kehastus. Püüame alati järgida Sir Henry Royce’i eetost püüelda täiuslikkuse poole kõiges, mida teeme. Osa filosoofiast on see, et võtame parimad koostisosad ja ühendame need maailmatasemel käsitööga, et luua erakordne kogemus. Teeme seda reisimisega, aga suudame hõlpsasti samastuda ka restoranidega.

Kui saan õigesti aru, siis te nn traditsioonilist reklaami väga ei kasuta. Kas see on midagi, mille hülgamise peale peaksid teisedki mõtlema, või sobib selline lähenemine pigem luksusbrändile? 

Iga turundustegevuse võtmeküsimus on, kuidas jõuda brändi sihtrühmani ja neile kõige rohkem mõju avaldada? Püüame saada klientidega kontakti väga eksklusiivses nišis, Püüame saada kontakti inimestega, kes on oma valdkonna – olgu selleks äri, sport või meelelahutus – juhtfiguurid. Mõned neist juhivad isegi riike. 

Leiame, et elamusturundus, kus omanikud ja potentsiaalsed kliendid saavad brändi tunnetada, on sellise eklektilise sihtrühma püüdmiseks märksa mõistlikum lähenemine kui klassikaline reklaam. Siiski ei soovita ma teistel brändidel reklaami kärpida. Nad teavad oma sihtrühma ja teevad selle põhjal õigeid otsuseid.

nicholas keen
Turundusjuht Nicholas Keen. Foto: Rolls-Royce.

Kui te traditsioonilist reklaami ei tee, siis mida te teete? 

Rolls-Royce on alati kasutanud erinevaid tegevusi, et jõuda klientideni, nende vajadusi katta ning neid hoida. Alates algusaastatest on mark nihutanud turunduse ja luksuse piire. Juba enne 1910. aastat oli Rolls-Royce’il suurepärane maine kõige usaldusväärsema autona. See põhines Suurbritannia, Euroopa, USA ja India klientide sõidukogemustel.

Paar aastat tagasi käivitasime digitaalse privaatklubi Whispers’i, mis on mõeldud ainult klientidele ja kuhu pääseb kutsega. Vaieldamatult on see maailma kõige võimsam võrgustik. 

Kliendid on tugevalt ühenduses nii brändi kui ka hoolikalt kureeritud luksusliku digi- ja füüsilise maailmaga. Praegu avame Euroopas ja mujalgi täiesti uue kujundusega müügikohti, mis on kaasahaaravad ja inspireerivad. Loome uusi reaalsusi autotööstuses ja mujalgi, kinnitades, et Rolls-Royce on House of Luxury (nende 2020. aastal avalikustatud brändiidentiteet, vaba tõlge võiks olla kui luksuse koda – toim.)

rr spectre in tallinn zju 8885 copy 2 2mb
Rolls-Royce Spectre Tallinnaga tutvumas. Foto: Rolls-Royce.

Mis lugu te kliendile müüte ja kui palju on see aastatega muutunud? Kui palju on võimalik sellist brändi uuendada? 

Rolls-Royce’i bränd on alati tähistanud luksuse, käsitöö ja ajatu disaini. Põhjendusi, miks klient peaks Rolls-Royce’i ostma, on sama palju kui 44 000 välisvärvi, mida me pakume. See on rohkemat kui lihtsalt atraktiivne lugu. Tõeline luksus peab olema ainulaadne, isiklik ja tähendusrikas. 

See tähendab iga kliendi – kes on kõige individuaalsemad isiksused, keda kunagi kohanud olen – jaoks midagi erinevat. Meie äri põhiline tõukejõud on Bespoke’i programm, millega pakume täiendavat võimalust Rolls-Royce’i personaliseerimiseks. See on midagi rohkemat kui tavaline valikute nimekiri. Kliendid saavad oma auto muuta sama unikaalseks kui oma sõrmejälje. 

Meie klientuur on aastate jooksul muutunud, arusaam luksusest areneb ning sama teeb ka Rolls-Royce. See on aga väga läbimõeldud, sest oleme üks väärtuslikemaid automarke. 

Teil on nimekiri kõigist inimestest, kes on kunagi Rolls-Royce’i ostnud. Kuidas seda oma turunduses kasutate? 

Klientide peamised kontaktisikud on edasimüügipartnerid üle maailma, kes on meie klientidega regulaarselt ühenduses. Palju oleneb meie klientide isiklikest eelistustest. Mõni soovib sagedasti uuendusi saada ning osaleda meie edasimüüjate eksklusiivsetel vastuvõttudel, teine soovib rohkem privaatsust ja üks-ühele suhtlust. Paljud kliendid on otsustanud suhelda Rolls Royce’iga Whispers’i kaudu, mis on avanud meie brändile uue põneva tee. 

Autor: Siim Kera, TULI 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt