19.12.2022

TULIUUS LIIGE | Hundred Agency: edu jaoks on vaja natuke juhuseid ja õnne, aga ennekõike ikka teadmisi ning väga head tiimi

Hundred on agentuur, kes kahe aastaga on suutnud korda saata nii mõndagi. Ikka positiivses võtmes. Nad on tegusad Eestis ning juba kanda kinnitanud ka välismaal. Hundred Agency tegevjuht ja digistrateeg Egert Tüll toob välja, mis on ettevõtte edu saladus, mida ta arvab suurest digiagentuuride hulgast ja selgitab, miks digiagentuure üldse vaja on.

Hundred Agency tegevjuht ja digistrateeg Egert Tüll. Foto: Sandra Palm

Tähistasite hiljuti kaheaastaseks saamist. Mis tunne sind valdab?

Need on olnud väga põnevad aastad! Oleme tulnud rohkem pildile ja vastavalt oma eale hakanud õppima kõndima. Tempo on hea, tiimis on oma ala professionaalid, klienditurg on laienenud lisaks Eestile ka välismaale ning  huvitav on katsetada uusi tehnilisi lahendusi. 

Kas takistusi või õppetunde on esinenud? 

Suuri takistusi ei ole esinenud, aga õppetunde kogeme iga päev. Oleme digiagentuur ja toimetame maailmas, kus mängureeglid pidevalt muutuvad ja peame end nendele kohandama.

Mis sa ise arvad, millest see tingitud on?

Selle taga on ikka õiged inimesed. Nende valdkonna laialdane kogemus on väga suureks plussiks. Nullist me ei hakanud ratast leiutama. Olen digiagentuuris toimetanud ise ca 15 aastat, äripartneril on turundusagentuuride taust samuti ca 15 aastat, ka teised liikmed on selles vallas töötanud rohkem kui 10 aastat. Nende aastate jooksul on proovitud erinevaid taktikaid ning viise, kukutud ja taas püsti tõustud ning aru saadud, kuidas ja mida teha. Ettevõtet luues oli meie know-how hästi läbimõeldud ja selle põhjal oli hea ettevõte kohe käima tõmmata. 

Usun, et natuke on õnne vaja, eelkõige aga häid inimesi tiimi ja teadmistepagasit. Ja arvan, et kuna lõime ettevõtte pandeemia alguses, siis mõneti aitas see kaasa õigete klientide leidmisele. Sest need, kes arvasid, et digi ei lähe vaja, loobusid, aga need, kes nägid digi võimalusena, hakkasid rohkem panustama. Vahet ei ole, mis valdkonnaga on tegemist. See ka aitas meil lõppkliendini lähemale jõuda.

Kuidas oled tiimi leidnud need õiged inimesed?

Teame äripartneri Tõnis Vassariga teineteist juba 20 aastat. Eesti on väike, kõik teavad kõiki. Seega tutvuste kaudu on õiged inimesed meieni jõudnud. Hea info liigub kiiresti ja otsime aktiivselt ka uusi inimesi tiimi, sest laieneme jõudsalt ja häid tegijaid on ikka vaja.

Mainisid ennist ka pandeemiat. Kui lõite ettevõtte kriisi algusajal, siis kas valdas ka mingi hirm, et peate ainult paar kuud vastu? Või oli ikka kindel plaan?

Pigem teine variant – plaan oli kindel. Mõtlesime partneriga kõik detailselt läbi ja tahtsime kindlameelselt tööle asuda. Muud varianti ei olnudki.

Räägime pisut välismaa kliendibaasist. Millistes riikides olete juba projekte teinud?

Tegelikult on meie kliendid peamiselt Eesti ettevõtted, kes toimetavad väljaspool Eestit. Näiteks erinevad tehnoloogiaettevõtted ja start-upid, kus meil juba päris palju kogemusi. Hetkel on käimas projektid mitmes Euroopa riigis, aga ka USA-s. 

Piire ju pole, sest digis saab teha tööd ühest maailma otsast teise.

Viimastel aastatel on tekkinud üha rohkem digiagentuure, kuidas Hundred Agency selles tihedas konkurentsis eristub?

Konkurents on pigem tervitatav ja hea. See ajendab tegema paremat ja kvaliteetsemat tööd. Hundred Agency’ga eristume lisaks eelmainitule ka agiilsusega ja ma ei väsi kordamast, et inimestega, kel on lai silmaring ja suur kogemustepagas. See tähendab, et kui me analüüsime ja võtame uue projekti, siis on meil alati laual erinevaid variante. Kui on palju ideid, siis on parem lõpplahendus ja tulemus. 

Pakume kliendile 360 kraadi kvaliteetset täisteenust. Kliendil ei ole vaja üht agentuuri, kes ideid mõtleb ja teist, kes analüütikat teeb. Kuna meie tiim on ka väiksem, siis ei ole suurt infoahelat, seega suhtlus on otse ja asjad liiguvad kiiremini.

Tänapäeva maailmas on suur digivõimekus juba olemas ja kõik agentuurid on nagu digiagentuurid. Miks ja kas enam on üldse digiagentuure vaja? 

Igapäevatöös olen näinud, et neid, keda digi puudutab, on piisavalt palju. Leidub ettevõtteid, kes tahavad proovida; teisalt on ka neid, kes pole veel digimaailma jõudnud. Ja niipea ei jõua ka, sest on neid, kes endiselt arvavad, et traditsiooniline meedia on tulusam ja parem. Aga äkki hiljem nad muudavad meelt.

Ma ei usu, et agentuure on Eesti klientide jaoks liiga palju, sest ettevõtteid, kellele kvaliteetset teenust pakkuda, on piisavalt. Ja me elame maailmas, kus pidevalt kõik muutub ning järjest lisandub uusi sotsiaalmeedia platvorme. Muidugi sõltub see ka täiesti sellest, millise suuna iga agentuur ise võtab: kas ta tegeleb ainult SEO, Facebooki või üldse kogu digiturundusega. Võimalusi on palju ja kliente on endiselt piisavalt. Kindlasti leiame nii meie kui ka teised oma kliendi ülesse.

Digimaailmas muutub kõik tempokalt. See, mis oli trendikas täna, ei ole trendikas homme. Kuidas nende muutustega omakeskis toime tulete? 

Iga tiimiliige hoiab oma valdkonna teemadel silma peal ja jagab seda teistega. Selle pealt ammutame inspiratsiooni, saame uusi mõtteid. Meie töö suur osa on näiteks ka tiimiga koos tehtavad workshopid ning igal võimalusel käime kuulamas ja vaatamas rahvusvahelisi tegijaid konverentsidel või koolitustel.

Digimaailmas tuleb olla up-to-date, aga samas hoida ka toimivaid lahendusi. Kui oleme korduvalt midagi teinud ja näeme, et mõni kampaania on õnnestunud väga hästi, siis saame sarnast mudelit ideena kasutada ka edaspidi. Digi annab ka võimaluse katsetada uusi asju ja kui enam-vähem on tööd samad, siis kogu protsess on siiski erinev. Igav meil juba ei hakka!

Aasta lõpp pole enam kaugel, kuidas 2022 kokku võtad?

Kogu aasta olnud väga tegus – oleme laienenud, leidnud sobivad tiimiliikmed ja koostööpartnerid ning muidugi oleme õnnelikud, et meil on nii ägedad kliendid. On tore näha, et oleme liikunud nii lühikese ajaga suurel kiirusel edasi. See on märkimisväärne, et üha rohkem on meieni jõudnud võimalusi ka väljaspool Eestit tegutseda.

Mis sa arvad, kas suudame siin, Eestis, ka ise midagi täiesti nullist leiutada või teeme ainult nii nagu välismaal?

Kui räägime suures pildis, siis teame, et Eestis on unicorn start-up’pe rohkem kui mujal maailmas inimese kohta. Ehk siis ajudest siin puudust ei tule (naerab – toim.)

Arvan, et Eestis on kindlasti võimalik luua ise uusi lahendusi. Aga tasub alati olla kursis sellega, mis välismaailmas toimub ja nagunii kõik digiplatvormid on rahvusvahelised. See tähendab, et oled iga päev selle sees ja võid võtta väikese niši välismaailmast ning selle omakorda ümber teha. 

Kui platvormid hakkavad korduma, siis loovam pool on see, mida tuleks nullist teha. Iga kampaania taga on loovidee, see on kõige alus. Olemas võib olla sihtimise loogika või palju raha, aga kui idee on nõrk, siis lihtsalt kulutad raha. Ühesõnaga kõik algab heast ideest ja lõpeb hea seadistusega. Terviklik protsessi nägemine on võti.

Egert, miks otsustasite tiimiga liituda Turundajate Liiduga?

Et veelgi suuremalt turundusmaastikul pildis olla ja saada uusi kontakte. Siiani oleme vaikselt toimetanud, aga nüüd on eesmärk rohkem laieneda ja ennast kohalikul turul veelgi kuuldavamaks teha.

Autor: Kärt Tomp, TULI

Hundred Agency on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 101 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt