Uudised
SUVI LOOVUSES | Sven Luka: tööle mõtlemist peab mõnikord sunniviisiliselt vaigistama
Paratamatult on suvi kõige suurem puhkuste aeg. Kliendid puhkavad ning tänu sellele saavad ka agentuurid akusid laadida, jõudu koguda ja sügist hooaega ette valmistada. Jõuludel ning uue aasta alguses on alati lihtsam aru saada, et alustatakse justkui värske hooga – uued eelarved, värsked ideed ning plaanid. Suvel aga koguvad inimesed vaikselt uut hoogu, et teine aastapool värskema hingamisega ära teha.
Energia Avastuskeskust asub juhtima Darja Saar
Sihtasutus Tallinna Tehnika ja Teaduskeskusele kuuluva Energia Avastuskeskuse juhina alustas 6. augustist tööd Darja Saar, kes on varem tegutsenud nii Eesti Energia noorte ettevõtlikkuse arenguprogrammi Entrum juhi kui ka Eesti Rahvusringhäälingu venekeelse telekanali ETV+ käivitaja ja juhina.
LÕPUTÖÖ | Must huumor sotsiaalmeedia sisus: risk või tulus strateegia?
Sotsiaalmeedia on kaasaegse turunduse lahutamatu osa, pakkudes võimalust edastada oma sõnumit suure hulga tarbijateni. Reaalsuses aga see sõnum tihtipeale väga kaugele ei jõuagi, kuna jääb teiste postituste seas lihtsalt märkamatuks, kirjutab Mery-Ly Riis.
INTERVJUU | Balbiino turundusdirektor Anne Tääkre: kui tootel on armastatud bränd ja suurepärane maitse, siis pole muuks turunduseks praktiliselt ruumigi
“Meie slogan on “valmistame rõõmu!”” ütles naerusuine Balbiino töötaja ja ulatas mulle kätte selle päeva esimese jäätise. Nii algas minu hommik ning intervjuu Balbiino turundusdirektori Anne Tääkrega, kes jutustab maitsetrendidest, Vanilla Ninjast ning Eesti turunduse algusaegadest.
CANNES LIONS | Suur Cannes’i skeptik annab teada, mis on turunduses mõttetu
Mark Ritson vajutab kohe jala gaasipedaalile. Esimese saja sekundiga lõkerdab saal kolm korda. See oleks komöödiasarjaski hea killu ja kõkerdamise suhe. Ta esineb Lõuna-Prantsusmaa mainekal loovusfestivalil esimest korda ning räägib juttu, mis on Cannes Lions’i ideoloogiaga täiesti vastupidine.
LÕPUTÖÖ | Inimesed tätoveerivad oma kehale brände. Miks nad seda teevad ja mida arvavad asjast turundusjuhid?
Tattoo bränding on erakordne moodus näidata brändi läbi ebahariliku pinna – naha. Brändi laienemist nahale tähistatakse kahe terminiga – tattoo bränding ja skinvertising. Kui tattoo bränding tähistab mingisugusele brändile viitavat tätoveeringut, siis skinvertising tähendab, et brändi tätoveeringut kasutatakse turundusvahendina. Mõlemal juhul on tegemist vähetuntud ja -uuritud nähtusega. Nende kaardistamiseks kirjutas Teele Merilin Pennie bakalaureusetöö.
INTERVJUU | Kaarel Oja: aitab neist agentuuridest, tehke tehnoloogiaettevõte, mis päästab Eesti reklaamitööstuse
“Tippteadmistega inimesed ja tiimid rajavad kontoreid teistesse kohtadesse, mis tähendab, et meie reklaamisektor ei kohtu iga nädal Google’iga ega käi lõunatamas TikToki regiooni juhiga. Jääme tooteinnovatsiooni ringist välja,” räägib digitaalse reklaami ja turunduse liidu IAB Baltics juhatuse liige ja Quantitase innovatsioonibüroo juht Kaarel Oja. Põnevas vestluses jutustame digiturunduse ja Eesti reklaamiagentuuride tulevikust.
Üllatus Google’ilt: kolmanda osapoole küpsised Chrome’is säilivad
Google on juba aastaid lubanud, et kaotavad Chrome’i brauseris kolmanda osapoole küpsiste (third-party cookies) kasutamise, kuid selle tähtaega on pidevalt edasi lükatud. Üllatuslikult teatas Google sel nädalal, et ei kaota kõikide veebilehtede kolmanda osapoole küpsiseid 2025. aastaks, kui lehel pole nõuetele vastavat nõusoleku bännerit.
CANNES LIONS | Kuidas jõuda inimesteni, kes tahavad päeva üle elada nii, et nad nutma ei hakkaks
Ja selliseid inimesi on väga palju. Vähemalt nii räägiti Cannes’is. Hoidsime kõrvad lahti, et kuulda, mida jutustatakse TikToki, teiste sotsiaalmeediakanalite ja Z-generatsiooni kohta. Millist sisu noored ootavad?