Uudised

SAA TEADA! Peamised põhjused, miks kasutatakse agentuuride teenuseid ning mida peab klient koostööpartnerit valides kõige tähtsamaks
Sügisel viis Rait Faktum & Ariko (praeguseks Rait Faktum) koostöös TULI-ga läbi uuringu “Turundusagentuuride positsiooni ja klientide rahulolu”. Selgusid olulisemad väljakutsed turunduses, hinnatuimad agentuurid, aga ka põhjused, miks kasutatakse agentuuride teenuseid. Siin loos vaatame otsa just sellele viimasele.

EPRA tänavuse aastaauhinna pälvis tehisaru. ChatGPT: ma olen sügavalt liigutatud ja tänulik
Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit (EPRA) otsustas anda tänavuse aastaauhinna tehisaru (AI) rakendustele, mille kasutamise plahvatuslik levik oli selgelt 2023. aasta suurim kommunikatsioonivaldkonna mõjutaja.

LAADI ALLA | Rõõm, meemid ja kohalikkus ehk väike valik 2024. aasta trende
Kui Eestis on dentsu meediaagentuur, siis mitmel pool maailmas tegutseb ka dentsu Creative. Just nemad panid kokku nimekirja trendidest, mida uuel aastal turunduses silmas pidada.

TOP 20 | Tuvimask, Barbie ja esimene miljon ehk TULIkuumad lood aastast 2023
Milliseid TULI lugusid loetakse kõige rohkem? Panime kokku edetabeli 2023. aastal ilmunud intervjuudest, uudisnuppudest, pressiteadetest ja kõigest muust, mis oma tee TULI portaali leidnud. Kõige loetumate kirjatükkide TOP 20 on sinu ees. Head (taas)lugemist!

Tiina Nuum: mida on 2024. aastale vastu minnes õppida turunduse ajaloost?
Kiviajast digiajastuni oleme tsivilisatsioonina läbi teinud põneva evolutsiooni. Samamoodi on turundusega, mis muudkui areneb, kasvab ja muutub üha komplekssemaks. Aga mõnikord on hoopis nii, et ajalugu kordab ennast ja moed tulevad ringiga tagasi. Ja nii on paljude asjadega turunduses ka.

Kärbsepüünisest kollase kilekotini. Väike valik tänavusi jõulureklaame
Jõulud on hapukapsa, mandariinide ja muidugi jõulureklaamide aeg. Valisime välja mõned, mida vaadata. On nad kõige paremad? Ei tea. Küll aga proovisime kokku koguda erinevaid lähenemisnurki.

Tartu Kaubamaja jõulukampaaniat veavad Gucci moeshowl kõndinud kaksikud
Tartu Kaubamaja tänavune jõulukampaania lähtub mõttest: „Kingi pigem vähe, aga vali kink hästi“. Kampaanianägudeks on kaksikud Kaisa ja Triinu, kes on muuhulgas kõndinud ka Gucci moeshowl. Idee autorid Tartu Kaubamaja turunduse projektijuht Hebe Paas, loovagentuuri Tank loovjuht Villem Valme ja fotograaf Lilian Merila avavad jõulukampaania telgitaguseid.

INTERVJUU | TikToki Baltikumi ja Balkani ärisuhete juht: TikTok on lihtsalt tänapäevane teater või TV
Kuidas Z-generatsioon kaubandust mõjutab? Sellest rääkis Making Sense’l TikToki Baltikumi ja Balkani ärisuhete juht Katia Nazarova. Saime temaga pärast esitlust mõne sõna vahetada.

Rait Milistveri jõulureklaamide TOP 5 | Pakime jõuluvideod lahti!
Selle aasta jõulutoppi jõudsid nii Eesti produktsioonifirmade poolt Eesti brändidele tehtud klipid, kui ka lihtsalt Eesti osalusel sündinud jõuluvideod. Klipi välismaine päritolu minu jaoks suurt tähtsust ei omanud, sest hea töö puhul võime uhkust tunda ka selle üle, et kaamera taga seisab Eesti mees või kaamera ees seisab Toompea. Head lahtipakkimist!

Kuhu liigub üritusturundus? Viis trendi maailma ühelt kõige kõvemalt festivalilt
AI, VR ning vinge loojutustamine. Melissa Mühlberg ja Martin Rauam Jolosest külastasid Roomas toimunud BEA World Festivali ehk Best Event Awardsi ning panid kirja viis trendi, mis üritusel selgelt välja joonistusid.

Populaarseimatele turundussektori ametikohtadele kandideerib üle 200 inimese
Tööpakkumiste arvu vähenemine ja töövõtjate aktiivsus tööturul on tõstnud konkurentsi töö leidmisel, näitavad Eesti suurima tööportaali cvkeskus.ee andmed. Hetkel kandideerib ühele vabale ametikohale keskmiselt 51 töövõtjat, mida on 35% rohkem kui aasta tagasi. Turundussektoris on vastavad numbrid 71 ja 21%.