19.12.2023

INTERVJUU | TikToki Baltikumi ja Balkani ärisuhete juht: TikTok on lihtsalt tänapäevane teater või TV

Kuidas Z-generatsioon kaubandust mõjutab? Sellest rääkis Making Sense’l TikToki Baltikumi ja Balkani ärisuhete juht Katia Nazarova. Saime temaga pärast esitlust mõne sõna vahetada.

Katia Nazarova Making Sense'l rääkimas. Foto: Harry Tiits

Alustuseks aga põnevat faktipuru. Z-generatsioon (sünniaastad 1997-2012) moodustab juba praegu neljandiku kogu maailma elanikkonnast, olles sellega kõige suurem põlvkond. Aastaks 2027 on 27% kõigist tööealistest inimestest just selle generatsiooni esindajad.  

Nazarova tõi välja, et turundajate seas levib endiselt arvamus, et Z-generatsiooni esindajad on noored ning neil pole eriti krõbisevat. Tegelikult on 19% neist lapsevanemad ning 49% teevad oma majapidamises otsuseid ja oste. 

Sinu esitlusest kumas läbi, et meil on Z-põlvkonna osas mitmeid stereotüüpe. Näiteks arvame, et nad on kõik väga noored, tegelikult on paljud neist lapsevanemad. 

Jah, kõige vanem Z-põlvkonna liige on praegu 26-aastane ja suur osa neist on tööturul. Neil on täiesti teine vaade, nad usuvad, et vanem generatsioon rikkus nende jaoks maailma ning nad ei näe karjääri tegemises erilist mõtet. Neil on teistsugune suhtumine ja teistsugused väärtused. Näeb ju palju artikleid stiilis, kuidas Z-põlvkonna noort palgata ning oma ettevõttes hoida. 

Nad tahavad, et kõigil oleks laua ümber koht. Tahavad, et inimesed oleks ehedad. Nägin just TikTokki, kus tüdruk rääkis, et on kena vaadata, kuidas modell Bella Hadid küpsist reklaamib, aga ausalt, mitu küpsist Bella ise päevas sööb? Neile meeldib kui kommunikatsioonis on tavalised inimesed, mitte klantsitud. 

Kas see tähendab, et kuulsuste kultuur jääb nõrgemaks? Leitakse veelgi rohkem nö tavalisi inimesi, keda kuulata ja kelle soovitusi uskuda.

Jah, mainisin ka esitluses, et telestaarid pole neile relevantsed, sest nad lihtsalt ei vaata TV-d. Neil on omad staarid, nii et nägemist, teletähed, tere tulemast, MrBeast! 

Mainisid esitluses Duolingo, Ryanairi ja Flixbusi TikToki kontosid. Kõik on üsna humoorikad ning populaarsed. Samal ajal kuuleb järjest rohkem, et TikToki videod muutuvad pikemaks ja tõsisemaks. Milline on praegu TikTokis naljakama ja tõsisema sisu suhe? 

Ma kasutaksin sõna edutainment (haridus ja meelelahutus koos – toim.). TikTokki kasutatakse nii selleks, et midagi õppida kui ka selleks, et meelt lahutada. Õpitakse kuidas paremini Excelit kasutada või efektiivsem olla või näiteks midagi inimkäitumise kohta. Seda kõike meelelahutuslikus võtmes. See on see, mida inimkond on alati otsinud. Vanasti oli Shakespeare ja teater, siis televisioon. TikTok on lihtsalt tänapäevane teater või TV. 

Just rääkisin inimesega, kes ütles, et ta õppis tänu TikTokile, et Madeiral loojub päike aastaringselt kell 19. Nüüd ta teab, kuhu sünge Eesti talve eest põgeneda.  

Sotsiaalmeediakanalid on tsüklilised. Kõigepealt tulevad noored, siis nende vanemad, mille peale noored lahkuvad, sest ei taha ema või isaga samas kohas olla. TikTokis on praeguseks igas vanuses inimesi. Kui oluline on TikTokil säilitada nooruslikkust? 

Hea küsimus. Mu vanaisa saadab mulle TikTokke WhatsAppis. Meie vanemad vaatavad TikTokke, aga teevad seda teistes kanalites – Youtube’s ja Facebookis. TikTok on tegelikult väga kõigi suhtes väga tervitav. TikToki mitmekesisuse tõttu on platvormil väga palju nišisisu. Võtame näiteks BookToki, mis keskendub raamatutele. See on pigem kultuuriline liikumine kui miski, mis on tihedalt põlvkonna või vanusega seotud. 

Mis on kõige olulisem asi, mida turundajad Z-generatsiooni kohta teadma peaks? 

Kasvõi seda, et statistika kohaselt pole nad brändidele väga lojaalsed. Nad proovivad erinevaid brände ning vahetavad oma eelistusi üsna tihti. Kui mina leian brändi, mis mulle meeldib, siis tean, et see on kindel valik ja ostan seda edaspidigi. Neil nii ei ole. 

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt