20.12.2023

Kärbsepüünisest kollase kilekotini. Väike valik tänavusi jõulureklaame

Jõulud on hapukapsa, mandariinide ja muidugi jõulureklaamide aeg. Valisime välja mõned, mida vaadata. On nad kõige paremad? Ei tea. Küll aga proovisime kokku koguda erinevaid lähenemisnurki.

Võib-olla järgmine aasta on meil kõigil kuuse asemel kärbsepüünis? Foto: Kuvatõmmis

Eesti tänavustest jõulureklaamidest tegi TULI portaalis põgusa ülevaate copywriter Rait Milistver. Vastukaaluks on teie ees mõned reklaamid laiast maailmast. 

John Lewis

Alustame John Lewisega. Briti kaubamaja jõulureklaam on üks neist, mida aasta lõpus pikisilmi oodatakse. Sel aastal tulid pühad John Lewisele teisiti kui tavaliselt. Kui varasemalt teenindas neid Adam&EveDDB, siis mais võitis kliendi endale Saatchi & Saatchi. Konkursi lähteülesandeks oli muideks jõulukampaania loomine. 

Uue agentuuri esimene jõuluklipp on veidi ebatraditsioonilisem kui see, mida John Lewiselt tavaliselt nähtud. Mõne vaataja jaoks jäi puudu emotsioonist, teine jälle ütles, et huumor ja meelelahutus on parem kui pisaratele rõhumine. Saatchi & Saatchi loovjuht Franki Goodwin kommenteeris, et John Lewise reklaamide ülevõtmine on umbes sama nagu kuulsa filmiseeriaga jätkamine. Pinget on palju. Aga see on ka suur privileeg. 

Jõulureklaami peategelaseks on kärbsepüünis. Mis on kärbsepüünis? Nagu ütleb Wikipedia: Kärbsepüünis (Dionaea muscipula) on huulheinaliste sugukonda kärbsepüünise perekonda kuuluv karnivoorne taimeliik, mis kasvab lähistroopilisel märgaladel. 

Reklaami režissööriks oli Prantsusmaa kollektiiv MEGAFORCE, kes teinud reklaame Apple’ile, Nikele, Diorile, Volvole jpt ning muusikavideosid näiteks Rihannale, Madonnale, Yeah Yeah Yeahs’ile ning Tame Impalale.

Apple

Stoppkaadri animatsiooni ja filmi vahel pendeldav klipp näitab ülemust ja alluvat, kes omavahel just kõige paremini läbi ei saa. Kui John Lewisele heideti ette emotsioonide puudumist, siis siin on neid küllaga. Reklaam on inspireeritud Charles Dickensi 1843. aastal ilmunud lühiromaanist “A Christmas Carol”, täpsemalt selle peategelasest Ebenezer Scrooge’st. Reklaami lõi Los Angelese TBWA\Media Arts Lab.

Tesco

Sooviksid tänavused jõulud veeta verivorstina? Kui maailm oleks nagu Tesco klipp, sinu unistus täituks. Reklaamis saavad inimestest kuused, jõuluehted, piparkoogid ja jumal teab mis veel. Taustaks kõlamas 1990ndate keskpaiga ühehitiime Uus-Meremaalt: OMC “How Bizarre”. Eks klipp ise ole ka mõnevõrra bizarre, kuid naljale lisab tundeid isa ning poja vaheline dünaamika. Klipi loovagentuuriks BBH London. 

JD Sports

Londoni agentuuri Uncommon Creative valmistatud reklaam spordipoele JD Sports asetab keskmesse mitte kuused, ehted ja piparkoogid nagu eelmine reklaam, vaid hoopis…Kilekoti. JD Sportsi kollane kilekott on aegade jooksul tekitanud laineid ja elevust ka moeteadlikes inimestes. Klipis näidatakse kavalalt, koti abil, sissevaadet Briti noortekultuuri. Veidi kumab läbi ka meie mõistes traditsioonilisi jõule, kuid pigem vähe. 

KFC

Põhimõtteliselt on KFC tänavuse jõulureklaami juured 16. sajandis. Just sellest ajast on esimesi kirjalikke märkmeid, et kalkunit on nähtud inglaste jõululaual. Tõsi, kõige tähtsamaks osaks sai see alles 20. sajandil. Igatahes, mitmed KFC-entusiastid soovivad, et kuulus kanafirma pakuks jõulude puhul ka kalkunit. KFC teatab reklaamis, et “Jah, me nägime teid. Jah, me kuulsime teid. Ja me…” Vaata ise! Klipi agentuuriks Mother, London. 

Austraalia ALDI

Aga mis kalkuni kõrval koha sisse võtab? Sellele küsimusele vastab ALDI klipp Austraaliast, mis keskendub jõulude väga tähtsale osale: kõrvalroogadele. BMFi loodud klipi tarbeks sai enesele uued sõnad “Dirty Dancing’u” teemalugu “(I’ve Had) The Time of My Life”.

Autor: Siim Kera, TULI 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt