18.12.2023

Rait Milistveri jõulureklaamide TOP 5 | Pakime jõuluvideod lahti!

Selle aasta jõulutoppi jõudsid nii Eesti produktsioonifirmade poolt Eesti brändidele tehtud klipid, kui ka lihtsalt Eesti osalusel sündinud jõuluvideod. Klipi välismaine päritolu minu jaoks suurt tähtsust ei omanud, sest hea töö puhul võime uhkust tunda ka selle üle, et kaamera taga seisab Eesti mees või kaamera ees seisab Toompea. Head lahtipakkimist!

Copywriter Rait Milistver valis oma tänavused jõululemmikud. Foto: Erakogu

5. SEB “Häid jätkusuutlikke pühi!”

SEB panga video sõnum on igati kena – et pühadest jääks jälg inimeste südamesse, mitte keskkonda. Režissöör Martti Helde kindlakäelisel juhtimisel tehakse vaatajale puust ja punaseks – kui kingitus selle saajale korda ei lähe, siis on selle edasi kinkimine igati õigustatud. Kas soovituses on midagi uut? Tõenäoliselt mitte.

Aga kui pank tahab selles teemas ka edaspidi ennast arvamusliidrina esitleda ning tarbija käitumismustreid tuunida, siis võiks inimestele südamele panna, et kingitusega koos oleks sobilik ka ostutšekk edasi anda, et kingi saajal säiliks garantiiõigused, võimalus kingituse ümbervahetamiseks või lihtsamaks edasimüügiks. Või siis hoopis algatada diskussioon kauplejatega, et võimaldada jõulukampaaniates ostetud kingitusi tagastada kaubandusvõrku ilma tingimusteta, näiteks jaanuarikuu jooksul. Arenguruumi siin igatahes on.

SEB panga jõuluklipi ideestas Ogilvy Vilnius ja klipp võeti üles Leedus.

4. Lidl “Imeline jõuluaeg”

Agentuur BBDO ja produktsioonifirma Zauberberg poolt tehtud Lidli heategevuskampaania jõuluvideo on saanud positiivset kajastust üle Euroopa. Et klipis mängib üht peaosa Tallinn, siis annab see ka mandaadi video Eesti jõulutoppi lisada. 

“Imelise jõuluaja” klipina siin küsimusi ei teki. Pesukaru tahab jõuludest osa saada ja saavutab läbi hooliva käitumise ja seikluste oma eesmärgi. Aga copywriter’i ja storyteller’ina tahaks ikkagi teada, mis suhe oli pesukarul pere ja koeraga; miks läks poisile korda pärdikust jõuluehe; miks kihutas ema talvel ringi jalgrattaga; miks läbis ema jalgrattaga nii pikki vahemaid, et pesukaru pidi sama distantsi läbima metrooga; miks hängis pesukaru oma puuonnist kaugel linnasüdames; miks jäi ema reaktsioon lelupärdiku väljailmumisele lahjaks; kas ema oli üldse märganud mänguasja kadumist ja kui jah, siis miks ta uut ei tormanud ostma; kuidas pesukaru teadis pärdikut kuuse alla sättida, kui ta ei näinud kuuseehte katkiminekut ja poisi kurbust sellest; kas pesukaru käitumist ajendas soov rõõmustada poissi või päästa koera kui kuuseehte lõhkuja reputatsioon?

Ühesõnaga – jõuluime teeb küll suures plaanis võimatu võimalikuks, aga lugu ise on auklik nagu Šveitsi juust. Samas pole ka ühtki põhjust, miks Šveitsi juust jõululauale ei sobiks. Visuaalselt igati kena klipp.

3. Tallink “Ma armastan sind”

Tallinki jõuluvideo insight on värske ja jõuline – Eesti inimesed ei julge oma lähedastele armastust väljendada. Tallinki loovtiimi, Get Shot Filmsi ja režissöör Martti Helde poolt produtseeritud klipis avavadki tavalised inimesed oma mõtteid ja tundeid armastusest, hoolivusest ning selle väljendamisest. Intiimsetele tekstidele lisab teemasügavust ja üldistusjõudu Norstati küsitluse statistika. Kui nüüd midagi soovitada, siis mina oleks pannud väikese heledapäise tüdruku 3 sõna “Mina julgen öelda” klippi lõpetama. Ja loomulikult oleks eeldanud, et Tallink teeb teematõstatajana otsa lahti ja julgeb samuti öelda: meie armastame oma kliente! Igal juhul tore jõuluvideo.

2. Kalev “Tükike head jõuludeks”

Tanki loovkollektiivi ja režissöör Tanel Toomi koostöös sündinud jõuluvideo mõjub peaaegu et sotsiaalse tellimusena, ehkki tegelikult algas töö klipiga üksjagu enne õpetajate ja valitsuse vastasseisu lahvatamist. Kalevi video tegevusel on tugev selgroog – aardejaht, mis kaasab vaataja kiiresti ja hoiab ta tähelepanu lõpuni välja. Pinge küll tegevuse käigus oluliselt ei kasva, aga vedru ei käi ka maha ning finaal on igati sümpaatne. Hea režii ja kaameratöö ning eeskujulik näitleja osatäitmine. Lihtne, kuid veenev jõululugu, mis räägib märkamisest ja meelespidamisest ning annab erinevatele vaatajatele võimaluse samastuda kas tänase päeva või siis nostalgia kaudu. Kiitus tegijatele!

1. Telia “Oskus on kingitus”

Telia jõulugu “Oskus on kingitus” kutsub meid oma digioskuste ja teadmistega lähedastele ja sõpradele toeks olema. Miks on Optimist Creative’i ja Get Shot Filmsi tehtud jõuluvideo minu jõulutopis esikohal?

Kõigepealt teema relevantsus nii vaataja kui ka brändi seisukohalt – meil ei teki küsimust, kas teema on oluline või kas Telia on õige bränd sellest rääkima. 

Teiseks meeldib mulle igal tasandil selle loo inimlikkus: tütre ja isa suhe; tütre ja isa argipäeva kontrast; argised digimured ja nende lahendamine; väikese puändiga finaal, mis lisab tegelaste suhtele sügavust. Suurepärased näitlejatööd, väga peenelt edasi antud emotsioonid. Ehkki tegevuste ja keskkondade vaheldumist siin jagub, on kõik stseenid läbi töötatud ja visuaalselt huvitavad ning lugu püsib kenasti koos. Jõuluime sünnib armastuse, hoolimise ja pühendumise tulemusena ja just sellistesse imedesse tahakski uskuda.

Autor: Rait Milistver

Rait Milistver on Eesti Copywriterid Facebooki grupi eestvedaja, freelance copywriter ja copywritingu koolitaja.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt