Uudised

CANNES LIONS | Haara inspiratsiooni! Selline on turundusmaailma tipp aastal 2024
Nagu tavaks, selgitati ka tänavu Cannes Lionsil välja möödunud aasta vingemad turundus- ja kommunikatsioonitööd. Kogusime Grand Prix võitnud tööd ehk parimatest parimad ühte kohta kokku. Selline on turundusmaailma tipp aastal 2024.

LÕPUTÖÖ | Humoorikas valimisreklaam võib erakonna jaoks lõppeda katastroofiga, ühiskonna jaoks surematu šketsiga
Kolmanda aasta bakalaureusetudengi elu ja surma küsimus seisneb selles, millest kirjutada lõputöö. Olin enda arust kaval ja asusin teemasid kirja panema juba siis, kui ülikooliteed alustasin, ent ükski neist variantidest lõppvooru ei pääsenud, kirjutab Helevi Jurjev.

Norstati kvartaliandmed: 52% tarbijatest arvab, et nende võimekus tarbida väheneb
Norstat Eesti avaldas oma II kvartali tarbijaraporti, mis toob esile mitmeid märkimisväärseid trende. Olulisemad tähelepanekud puudutavad majanduslikke muresid, ostukäitumist ja e-kaubandust.

INTERVJUU | Natalja Piiskoppel: maailma päästmine on kommunikatsiooni õlul
“Ma ei oleks selles nii kindel,” sõnab turundaja Natalja Piiskoppel, kui uurin, kas keskkonnakrahhi on võimalik ära hoida. Aga pingutama peab! Varasemalt Eestis, Frankfurdis ja Londonis töötanud strateeg on praeguseks end sisse seadnud Kopenhaagenis, kus ta saab muuhulgas tegeleda ühe oma lemmikteema ehk jätkusuutlikkusega.

Tänavuse Baltic Brand Forumi keskmes on huumor ning meelelahutus turunduses
Järjekorras kuues Baltic Brand Forum tähistab huumori jõudu ning toimub 20. septembril Riia tsirkuses – paigas, mis on tuntud oma veidra võlu ning meelelahutuse poolest.

CANNES LIONS | Kolm negatiivset mõtet loovinimestele, sest negatiivsus müüb!
Cannes Lionsi festivali üks põhieesmärke on inimesi inspireerida. Enamasti räägitakse ikkagi sellest, kuidas keegi on kuskil olnud hästi tubli ning kõik peaksime sarnaste ideedeni pürgima. Hollywoodi filmidest tuntud ameerikalik ja idealistlik lähenemine. Kõik on võimalik! Ja see kõik ongi mega inspireeriv.

VAATA KLIPPI | Telia kutsub suvises kampaanias inimesi üles oma telefoni eluiga pikendama
Telia käivitas hiljuti terve suve kestva kampaania, mis jutustab ühe telefoni eluringi loo läbi selle kasutajate ning kutsub inimesi mõtlema sellele, kui oluline on erinevate seadmete taaskasutus.

LÕPUTÖÖ | Reklaamid taandavad vanemaealiste naiste elud ja isiksused kasti, mis vastab reaalsusele vaid osaliselt
Millal viimati märkasid mõnes reklaamis vanemaealist naist hallikarva juuste ja kortsudega? Võibolla tuleb meelde Viru Keskuse välireklaam või midagi Voltarenilt? Reaalsus on, et vanemaealised naised on reklaamides alarepresenteeritud, arvestades grupi proportsionaalset osa kogu populatsioonist, kirjutab Karolin Tsuiman.

Coop kasutas oma kampaanias uudset lahendust: esimesed tulemused ületasid tavapäraseid numbreid 10 korda
On 2023. aasta suvi. Riigikogu valimistest on möödas mõned kuud. Miks see detail oluline on, selgub hiljem. Kolleegid Norra Coopist annavad Coop Eesti turundusdirektorile Ranno Pajurile vihje, et üks Rootsi-Norra päritolu turundustehnoloogia ettevõtte tahaks demonstreerida uut lahendust, mis on seni taganud enneolematu kliendi tähelepanu.

Eesti ettevõtjad vaatavad üha enam emiraatide suunas
Eesti ettevõtjad püüavad oma äridega üha enam edu saavutada Araabia Ühendemiraatides või ka laiemalt Pärsia lahe piirkonnas. Emiraatides elab üle 200 erineva rahvuse, seega on õige kliendibaasi ja turunduskanalite valimine võtmetähtsusega, nendivad sel suunal Eesti ettevõtteid toetavad NOH Production digiagentuuri partner Birgit Karus ning Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) Gulfi regiooni esindaja Ege Devon.

CANNES LIONS | Legendaarse konkursi žürii liige Kerstin Kessu Raidma: Eestis on ideid, mis võiks Cannes’is võita, aga…
Tänavu tehti Cannes’is Eesti – ja Baltikumi – reklaami ajalugu. Esimese baltimaalasena kuulus maailma tuntuima loovusfestivali Cannes Lions’i žüriisse Tabasco loovjuht Kerstin Kessu Raidma. Ta oli üks neist, kes aitas oma kullipilguga välja valida tööd, mis mahtusid välireklaami finalistide hulka. TULI palvel kirjutas ta, milline protsess oli, mida ta õppis ning mida head tänavu Cannes’is pajatati.

LÕPUTÖÖ | Veebibännereid küll märgatakse, kuid nendesse ei süveneta
Kas oleme bänneripimedad või märkame uudiste vahel reklaame? Kas oleme omandanud oskuse neid vältida, vaatamata reklaamija püüdlustele saada tähelepanu ja süvenemist? Selliseid küsimusi küsis Morten Langi oma bakalaureusetöös.

INTERVJUU | Jüri Ratas oma sotsiaalmeediast: olen poliitik ja minu roll on näidata, mida poliitik teeb
Vahel ikka juhtub, et teeme influencer’itega intervjuusid. Seekord on meie jutukaaslaseks Kroonika poolt aasta suunamudijaks valitud Jüri Ratas. Äsjastel europarlamendi valimistel võimsa saagi kogunud mees jutustab, kuidas temast sai mõjuisik ning sotsiaalmeedia naljamees.