CANNES LIONS | Haara inspiratsiooni! Selline on turundusmaailma tipp aastal 2024
Nagu tavaks, selgitati ka tänavu Cannes Lionsil välja möödunud aasta vingemad turundus- ja kommunikatsioonitööd. Kogusime Grand Prix võitnud tööd ehk parimatest parimad ühte kohta kokku. Selline on turundusmaailma tipp aastal 2024.
Alustuseks aga statistikat: tänavu saadeti Cannes Lionsile 26 753 tööd, neist kolm Eestist (üks töö osales PR-is, kaks Social & Influencer kategoorias). Shortlist’i jõudis neist 10,4% ehk 2737 tööd. Auhinna võitis 841 tööd ehk 3,1% kõigist esitatud projektidest. Ihaldatud Grand Prix’ga pärjati 34 tööd.
Kõige rohkem auhindu jätkus USA agentuuridele (233), teise ja kolmanda koha nimel heitlesid Suurbritannia (82) ja Brasiilia (78). Meie lähiriikidest võitis Rootsi viis auhinda ning Soome kolm. Kui töid esitati 92 riigist, siis võidurõõmu said mekkida 50 maad.
Grand Prix tööd leiad altpoolt. Näpista suvest tund, kaks, kolm või terve päev ning kogu parimatest projektidest inspiratsiooni.
Classic
Audio & Radio
Klient: Specsavers. The Misheard Version. Agentuur: Golin, London
Rick Astley lindistas oma meemiklassika “Never Gonna Give You Up” uute sõnadega, et pöörata tähelepanu kuulmisvaegustele.
Film
Klient: Orange. Women’s Football. Agentuur: Marcel, Paris
Orange’i reklaam toetus visuaalefektidele, et näidata, kuidas naiste jalgpall on samavõrd tehniline ning oskuslik kui meeste jalgpall.
Klient: Sydney Opera House. Play It Safe. Agentuur: The Monkeys ja Accenture Song, Sydney
Briti-Austraalia multitalent (näitleja, muusik, koomik jne) Tim Minchin laulab oodi julgusele olla loov.
Outdoor
Klient: Magnum. Find Your Summer. Agentuur: Lola Mullenlowe, Madrid
Kunstilised fotod aitasid Magnumil täita oma eesmärki panna inimesed talvel jäätist sööma.
Klient: Pedigree. Adoptable. By Pedigree. Agentuur: Colenso BBDO, Auckland
Koeratoidu tootja Pedigree sättis AI abiga kodutud koerad digitaalsetesse välireklaamidesse.
Print & Publishing
Klient: Coca-Cola. Recycle Me. Agentuur: Ogilvy, New York
Coca-Cola lömastas taaskasutamise propageerimiseks oma ikoonilise logo.
Craft
Design
Klient: Sol Cement. Sightwalks. Agentuur: Circus Grey, Lima
Peruu tsemenditootja Sol Cement töötas välja uue süsteemi, mis aitab nägemispuudega inimestel lihtsamini iseseisvalt liigelda.
Digital Craft
Klient: Spotify. Spreadbeats. Agentuur: FCB New York
Spotify lõi B2B kampaaniaks muusikavideo Microsoft Exceli abil.
Film Craft
Klient: Hornbach. The Square Meter. Agentuur: Heimat\TBWA, Berlin
Ehituspoe Hornbachi meisterliku klipi fookuses on, et iga ruutmeeter sinu kodust peab olema maailma parim!
Industry Craft
Klient: Frankfurter Allgemeine Zeitung. The 100th Edition. Agentuur: Scholz & Friends, Berlin
Frankfurdi päevaleht kasutas oma legendaarse brändikampaania “Brilliant Minds” sajandas osas holokaustis ellujäänud 102-aastast Margot Friedländerit.
Engagement
Creative B2B
Klient: JCDecaux. Meet Marina Prieto. Agentuur: David, Madrid
Saja-aastane tundmatu vanaema Marina Prieto ilmus äkitselt Madridi metroojaamade reklaamipindadele, et näidata, et metrooreklaam töötab endiselt.
Creative Data
Klient: Mastercard. Room for Everyone. Agentuur: McCann Poland
Mastercardi kampaania, mis tõi lähemale Poola ja Ukraina ärid.
Direct
Klient: Xbox. The Everyday Tactician. Agentuur: McCann, London
Xbox andis ühele kultusliku jalgpallimängu “Football Manager” mängijale võimaluse liituda Inglismaa madalama liiga klubi Bromley FC taustatiimiga.
Media
Klient: Mercado Libre. Handshake Hunt. Agentuur: Gut, Sao Paulo
Ladina-Ameerika e-pood Mercado Libre ei soovinud musta reede ajal tuhandete reklaamklippidega võistelda. See asemel manati teleekraanile QR-kood iga kord, kui mõnes telesaates inimesed üksteist käepigitusega tervitasid. Miks just nii? Esiteks on käepigistus Mercado Libre logol, teiseks sümboliseerib see diili tegemist.
PR
Klient: Specsavers. The Misheard Version. Agentuur: Golin, London
Rick Astley lindistas oma meemiklassika “Never Gonna Give You Up” uute sõnadega, et pöörata tähelepanu kuulmisvaegustele.
Social & Influencer
Klient: CeraVe. Michael CeraVe. Agentuur: Ogilvy PR, New York
Komöödianäitleja Michael Cera asus nahahooldusbrändi CeraVe reklaaminäoks.
Entertainment
Entertainment
Klient: WhatsApp. We Are Ayenda. Agentuur: Creative X, Palo Alto
Dokumentaalfilmi Afganistani neidude jalgpallikoondisest ning nende riigist põgenemisest pärast seda, kui Taliban 2021. aastal võimu haaras.
Entertainment Lions for Gaming
Klient: Xbox. The Everyday Tactician. Agentuur: McCann, London
Xbox andis ühele kultusliku jalgpallimängu “Football Manager” mängijale võimaluse liituda Inglismaa madalama liiga klubi Bromley FC taustatiimiga.
Entertainment Lions for Music
Klient: Johnnie Walker. Errata at 88. Agentuur: AlmapBBDO, Sao Paulo
Üks Bossa Nova alustaladest Alaide Costa jäi 1962. aastal Carnegie Hallis toimunud kontserdist rassismi tõttu kõrvale. Nüüd pääses ta lõpuks legendaarsele lavale.
Entertainment Lions for Sport
Klient: Orange. Women’s Football. Agentuur: Marcel, Paris
Orange’i reklaam toetus visuaalefektidele, et näidata, kuidas naiste jalgpall on samavõrd tehniline ning oskuslik kui meeste jalgpall.
Experience
Brand Experience & Activation
Klient: Pop-Tarts. The First Edible Mascot. Agentuur: Weber Shandwick, Chicago
Nagu nimigi reedab, Pop-Tarts valmistas maskoti, mille sai pärast mängu lõppu ära süüa!
Creative Business Transformation
Klient: Philips. Refurb. Agentuur: LePub, Amsterdam
Paljud kingitused leiavad oma koha prügimäel. Philips otsustas tagastatud tooteid soodsamalt üüa.
Creative Commerce
Klient: Renault. Renault – Cars to Work. Agentuur: Publicis Conseil, Paris
Kuigi Lääne-Euroopa võib Eestist vaadates tunduda ühistranspordi paradiis, pole see päris nii. Prantsumaal elavad paljud paikades, kus ligipääs ühistranspordile on kehv. Autotootja Renault pakkus tööotsijatele autosid, et neil oleks lihtsam tööd leida.
Innovation
Klient: KVI Brave Fund Inc. Voice 2 Diabetes. Agentuur: Klick Health, Toronto
Tööriist, mis aitab hääle abil diabeeti tuvastada.
Luxury & Lifestyle
Klient: Loewe. Loewe X Suna Fujita. Agentuur: Loewe, Madrid
Loewe ja Suna Fujita pühadekollektsioon.
Good
Glass: The Lion for Change
Klient: Unilever. Transition Body Lotion. Agentuur: Ogilvy, Singapore
Kehakreem, mis mõeldud transsoolistele naistele.
Grand Prix for Good
Klient: Reporters Without Borders. The First Speech. Agentuur: Innocean Berlin
Pressivabadusele tähelepanu tõmbav reklaam keskendub Putini, Erdogani ja Maduro esimestele kõnedele.
Sustainable Development Goals
Klient: Renault. Renault – Cars to Work. Agentuur: Publicis Conseil, Paris
Kuigi Lääne-Euroopa võib Eestist vaadates tunduda ühistranspordi paradiis, pole see päris nii. Prantsumaal elavad paljud paikades, kus ligipääs ühistranspordile on kehv. Autotootja Renault pakkus tööotsijatele autosid, et neil oleks lihtsam tööd leida.
Health
Health & Wellness
Klient: Dramamine. The Last Barf Bag. Agentuur: FCB Chicago
USA legendaarne iiveldusvastane ravim Dramamine pühendas oma kampaania oksekotile.
Lions Health Grand Prix for Good
Klient: UN Women. Child Wedding Cards. Agentuur: Impact BBDO, Dubai
Kampaania, mis ärgitas Pakistani seadusloojaid kaitsma lapsi lapsabielude eest.
Pharma
Klient: Siemens Healthineers. Magnetic Stories. Agentuur: Area 23, New York
Kampaania, mille eesmärk oli teha MRI-uuringud lastele vähem hirmsaks.
Strategy
Creative Effectiveness
Klient: Heinz Ketchup. It Has to be Heinz. Agentuur: Rethink, Toronto
Mida joonistavad inimesed, kui paluda neil joonistada ketšupit? Ikka Heinzi.
Creative Strategy
Klient: KPN. A Piece of Me. Agentuur: Dentsu Creative, Amsterdam
Hollandi kampaania, mis võitleb internetikiusamise vastu.
Titanium
Titanium
Klient: Doordash. Doordash-All-The-Ads. Agentuur: Wieden+Kennedy, Portland
Toidu kojukandeteenus Doordash soovis tõestada, et nad on rohkemat! Nii viidi ühele õnnelikule võitjale koju kõik tooted, mida Super Bowli reklaamides reklaamiti.
Autor: Siim Kera, TULI