10.07.2024

CANNES LIONS | Haara inspiratsiooni! Selline on turundusmaailma tipp aastal 2024

Nagu tavaks, selgitati ka tänavu Cannes Lionsil välja möödunud aasta vingemad turundus- ja kommunikatsioonitööd. Kogusime Grand Prix võitnud tööd ehk parimatest parimad ühte kohta kokku. Selline on turundusmaailma tipp aastal 2024.

Miks võitis pealtnäha tavaline Pedigree kampaania Grand Prix? Keri alla ja saad teada. Foto: Kuvatõmmis

Alustuseks aga statistikat: tänavu saadeti Cannes Lionsile 26 753 tööd, neist kolm Eestist (üks töö osales PR-is, kaks Social & Influencer kategoorias). Shortlist’i jõudis neist 10,4% ehk 2737 tööd. Auhinna võitis 841 tööd ehk 3,1% kõigist esitatud projektidest. Ihaldatud Grand Prix’ga pärjati 34 tööd. 

Kõige rohkem auhindu jätkus USA agentuuridele (233), teise ja kolmanda koha nimel heitlesid Suurbritannia (82) ja Brasiilia (78). Meie lähiriikidest võitis Rootsi viis auhinda ning Soome kolm. Kui töid esitati 92 riigist, siis võidurõõmu said mekkida 50 maad.

Grand Prix tööd leiad altpoolt. Näpista suvest tund, kaks, kolm või terve päev ning kogu parimatest projektidest inspiratsiooni.

Classic

Audio & Radio

Klient: Specsavers. The Misheard Version. Agentuur: Golin, London

Rick Astley lindistas oma meemiklassika “Never Gonna Give You Up” uute sõnadega, et pöörata tähelepanu kuulmisvaegustele.

Film

Klient: Orange. Women’s Football. Agentuur: Marcel, Paris
Orange’i reklaam toetus visuaalefektidele, et näidata, kuidas naiste jalgpall on samavõrd tehniline ning oskuslik kui meeste jalgpall.

Klient: Sydney Opera House. Play It Safe. Agentuur: The Monkeys ja Accenture Song, Sydney

Briti-Austraalia multitalent (näitleja, muusik, koomik jne) Tim Minchin laulab oodi julgusele olla loov.

Outdoor

Klient: Magnum. Find Your Summer. Agentuur: Lola Mullenlowe, Madrid

Kunstilised fotod aitasid Magnumil täita oma eesmärki panna inimesed talvel jäätist sööma.

Klient: Pedigree. Adoptable. By Pedigree. Agentuur: Colenso BBDO, Auckland

Koeratoidu tootja Pedigree sättis AI abiga kodutud koerad digitaalsetesse välireklaamidesse.

Print & Publishing

Klient: Coca-Cola. Recycle Me. Agentuur: Ogilvy, New York

Coca-Cola lömastas taaskasutamise propageerimiseks oma ikoonilise logo.

Craft

Design

Klient: Sol Cement. Sightwalks. Agentuur: Circus Grey, Lima

Peruu tsemenditootja Sol Cement töötas välja uue süsteemi, mis aitab nägemispuudega inimestel lihtsamini iseseisvalt liigelda.

Digital Craft

Klient: Spotify. Spreadbeats. Agentuur: FCB New York

Spotify lõi B2B kampaaniaks muusikavideo Microsoft Exceli abil.

Film Craft

Klient: Hornbach. The Square Meter. Agentuur: Heimat\TBWA, Berlin

Ehituspoe Hornbachi meisterliku klipi fookuses on, et iga ruutmeeter sinu kodust peab olema maailma parim!

Industry Craft

Klient: Frankfurter Allgemeine Zeitung. The 100th Edition. Agentuur: Scholz & Friends, Berlin

Frankfurdi päevaleht kasutas oma legendaarse brändikampaania “Brilliant Minds” sajandas osas holokaustis ellujäänud 102-aastast Margot Friedländerit.

Engagement

Creative B2B

Klient: JCDecaux. Meet Marina Prieto. Agentuur: David, Madrid

Saja-aastane tundmatu vanaema Marina Prieto ilmus äkitselt Madridi metroojaamade reklaamipindadele, et näidata, et metrooreklaam töötab endiselt.

Creative Data

Klient: Mastercard. Room for Everyone. Agentuur: McCann Poland

Mastercardi kampaania, mis tõi lähemale Poola ja Ukraina ärid.

Direct

Klient: Xbox. The Everyday Tactician. Agentuur: McCann, London

Xbox andis ühele kultusliku jalgpallimängu “Football Manager” mängijale võimaluse liituda Inglismaa madalama liiga klubi Bromley FC taustatiimiga.

Media

Klient: Mercado Libre. Handshake Hunt. Agentuur: Gut, Sao Paulo

Ladina-Ameerika e-pood Mercado Libre ei soovinud musta reede ajal tuhandete reklaamklippidega võistelda. See asemel manati teleekraanile QR-kood iga kord, kui mõnes telesaates inimesed üksteist käepigitusega tervitasid. Miks just nii? Esiteks on käepigistus Mercado Libre logol, teiseks sümboliseerib see diili tegemist.

PR

Klient: Specsavers. The Misheard Version. Agentuur: Golin, London

Rick Astley lindistas oma meemiklassika “Never Gonna Give You Up” uute sõnadega, et pöörata tähelepanu kuulmisvaegustele.

Social & Influencer

Klient: CeraVe. Michael CeraVe. Agentuur: Ogilvy PR, New York

Komöödianäitleja Michael Cera asus nahahooldusbrändi CeraVe reklaaminäoks.

Entertainment

Entertainment

Klient: WhatsApp. We Are Ayenda. Agentuur: Creative X, Palo Alto

Dokumentaalfilmi Afganistani neidude jalgpallikoondisest ning nende riigist põgenemisest pärast seda, kui Taliban 2021. aastal võimu haaras.

Entertainment Lions for Gaming

Klient: Xbox. The Everyday Tactician. Agentuur: McCann, London

Xbox andis ühele kultusliku jalgpallimängu “Football Manager” mängijale võimaluse liituda Inglismaa madalama liiga klubi Bromley FC taustatiimiga.

Entertainment Lions for Music

Klient: Johnnie Walker. Errata at 88. Agentuur: AlmapBBDO, Sao Paulo

Üks Bossa Nova alustaladest Alaide Costa jäi 1962. aastal Carnegie Hallis toimunud kontserdist rassismi tõttu kõrvale. Nüüd pääses ta lõpuks legendaarsele lavale.

Entertainment Lions for Sport

Klient: Orange. Women’s Football. Agentuur: Marcel, Paris

Orange’i reklaam toetus visuaalefektidele, et näidata, kuidas naiste jalgpall on samavõrd tehniline ning oskuslik kui meeste jalgpall.

Experience

Brand Experience & Activation

Klient: Pop-Tarts. The First Edible Mascot. Agentuur: Weber Shandwick, Chicago

Nagu nimigi reedab, Pop-Tarts valmistas maskoti, mille sai pärast mängu lõppu ära süüa!

Creative Business Transformation

Klient: Philips. Refurb. Agentuur: LePub, Amsterdam

Paljud kingitused leiavad oma koha prügimäel. Philips otsustas tagastatud tooteid soodsamalt üüa.

Creative Commerce

Klient: Renault. Renault – Cars to Work. Agentuur: Publicis Conseil, Paris

Kuigi Lääne-Euroopa võib Eestist vaadates tunduda ühistranspordi paradiis, pole see päris nii. Prantsumaal elavad paljud paikades, kus ligipääs ühistranspordile on kehv. Autotootja Renault pakkus tööotsijatele autosid, et neil oleks lihtsam tööd leida.

Innovation

Klient: KVI Brave Fund Inc. Voice 2 Diabetes. Agentuur: Klick Health, Toronto

Tööriist, mis aitab hääle abil diabeeti tuvastada.

Luxury & Lifestyle

Klient: Loewe. Loewe X Suna Fujita. Agentuur: Loewe, Madrid

Loewe ja Suna Fujita pühadekollektsioon.

Good

Glass: The Lion for Change

Klient: Unilever. Transition Body Lotion. Agentuur: Ogilvy, Singapore

Kehakreem, mis mõeldud transsoolistele naistele.

Grand Prix for Good

Klient: Reporters Without Borders. The First Speech. Agentuur: Innocean Berlin

Pressivabadusele tähelepanu tõmbav reklaam keskendub Putini, Erdogani ja Maduro esimestele kõnedele.

Sustainable Development Goals

Klient: Renault. Renault – Cars to Work. Agentuur: Publicis Conseil, Paris

Kuigi Lääne-Euroopa võib Eestist vaadates tunduda ühistranspordi paradiis, pole see päris nii. Prantsumaal elavad paljud paikades, kus ligipääs ühistranspordile on kehv. Autotootja Renault pakkus tööotsijatele autosid, et neil oleks lihtsam tööd leida.

Health

Health & Wellness

Klient: Dramamine. The Last Barf Bag. Agentuur: FCB Chicago

USA legendaarne iiveldusvastane ravim Dramamine pühendas oma kampaania oksekotile.

Lions Health Grand Prix for Good 

Klient: UN Women. Child Wedding Cards. Agentuur: Impact BBDO, Dubai

Kampaania, mis ärgitas Pakistani seadusloojaid kaitsma lapsi lapsabielude eest.

Pharma

Klient: Siemens Healthineers. Magnetic Stories. Agentuur: Area 23, New York

Kampaania, mille eesmärk oli teha MRI-uuringud lastele vähem hirmsaks.

Strategy

Creative Effectiveness

Klient: Heinz Ketchup. It Has to be Heinz. Agentuur: Rethink, Toronto

Mida joonistavad inimesed, kui paluda neil joonistada ketšupit? Ikka Heinzi.

Creative Strategy

Klient: KPN. A Piece of Me. Agentuur: Dentsu Creative, Amsterdam

Hollandi kampaania, mis võitleb internetikiusamise vastu.

Titanium

Titanium

 Klient: Doordash. Doordash-All-The-Ads. Agentuur: Wieden+Kennedy, Portland

Toidu kojukandeteenus Doordash soovis tõestada, et nad on rohkemat! Nii viidi ühele õnnelikule võitjale koju kõik tooted, mida Super Bowli reklaamides reklaamiti.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt