Uudised
ÜMARLAUD | Trükimeediat sunnitakse surmaspiraali
Kantar Emori 2023. aasta reklaamituru uuring näitas, et ajalehed ning ajakirjad on jätkuvas langustrendis. Ajalehtede reklaamimaht langes võrreldes 2022. aastaga 7,8%, ajakirjadel lausa 13,3%. Uurisime, mida arvavad sellest Mindshare Estonia tegevjuht Markko Sojonen, agentuuri Sweep partner Oliver Lomp ja Eesti Meediaettevõtete liidu tegevjuht Väino Koorberg. Kõik kolm on eri positsioonides ka meediaväljaannetes töötanud.
Dentsu prognoosib: globaalsed reklaamikulutused tõusevad tänavu 5%
Dentsu globaalsete reklaamikulude prognooside kohaselt kasvavad 2024. aastal reklaamikulutused kogu maailmas 5%. Prognoose uuendatakse aasta keskel ning need uurivad 56 eri turu reklaamikulude muutusi geograafia ja meediakanalite kaupa.
CASE STUDY | Noorte Investeerimislaagri brändis kohtuvad tõsiseltvõetavus, mõnus emotsioon ning keskkooliõpilaste entusiasm
Sel suvel toimub esmakordselt Noorte Investeerimislaager, mis on suunatud kõigi maakondade 10. ja 11. klassi õpilastele. Laagri eesmärk on suurendada noorte finantskirjaoskust ning inspireerida neid rahatarkust enda eakaaslastele edasi jagama. Investeerimislaagri brändi sünnist kirjutavad häki kunstiline juht Marleen Urboja ja digiprojektijuht Madli Kaevats.
CASE STUDY | Kuidas AI abiga kogu festivali bränding luua
Iga asjaarmastajate festival, sündmus, kokkutulek sünnib peamiselt tänu hulgale kirglikele vabatahtlikele ja mõistvatele sponsoritele. Kui sponsoritelt saadud toetus kulub hädavajalikule tehnikarendile ja muule taolisele, siis vabatahtlikel ei jäägi muud üle, kui õhinapõhiselt edasi kütta. Eks sealt sellised väljendid nagu “väike eelarve paneb loovuse tööle” tulevadki. Aga see eeldab kirglikku suhtumist teemasse. Praegu on meile abiks ka tehisintellektid.
Statistika: 68% kohalikul turul digireklaamile kulutatud rahast voolab Eestist välja
Eesti reklaamiturul digireklaami suunatud kulutuste maht suurenes 2023. aastal 10,8 miljoni euro võrra. Sellest 32% kajastus mullu Eesti organisatsioonide müügitulus ning lõviosa ehk 68% liikus rahvusvahelistele tehnoloogiahiidudele, selgub värskest IAB Europe AdEx Benchmark digitaalse meedia reklaamikulutuste raportist.
Kliendid Pakendikeskusest: “Ma ei oskakski mujale minna!”
Käisin elus esimest korda Pakendikeskuses! Oli viimane aeg, arvestades palju nende turundus tähelepanu teenib. Kuldmuna aasta klient ikkagi! Sättisin end pooleteiseks tunniks Kadaka tee kauplusesse ja uurisin külastajatelt, mida nad sellest kõigest arvavad.