Mõtteid WFA konverentsilt: turundajate tõlgendamisruum ning AI pelgus
Kuidas saada paremaks brändiks? See oli Torontos toimunud World Federation of Advertisers’i (WFA) iga-aastase konverentsi Global Marketer Weeki peateema, kirjutab TULI tegevjuht Kadi Aguraijuja.
Turundus on edasi liikunud ega seisne ainult teenuste või toodete müümises, vaid vajalike muutuste algatamises ja väärtuse ning positiivse mõju loomises, mille üle võivad uhkust tunda kõik sidusgrupid. Tarbijad on aina teadlikumad ning lähtuvad oma valikute tegemisel sellest, milliste väärtuste eest bränd seisab.
TULI osales Global Marketer Week’il kolmandat korda. Nähes Toronto elavat linnaruumi, rahvusvahelisust ning linna võimsust meelitada ligi inimesi, kapitali ning ettevõtteid kogu maailmast, nõustun WFA presidendi Stephan Loerke avasõnadega, et Toronto on sellise globaalse ürituse korraldamiseks täiuslik linn, kuna inimeste kokkutoomine muudab nad tugevaks ning paneb edusamme tegema.
Global Marketer Week’il osalesid turundusvaldkonna professionaalid üle maailma, et jagada parimaid praktikaid, ammutada inspiratsiooni ning avastada uusimaid trende. Nädal koosnes hoolikalt kavandatud viieteemalisest foorumist koos töötubadega, mis keskendusid meediatööstuse tegevuskava väljakutsetele, turunduse ja poliitikakujundamise koostööle, turundushangetele, jätkusuutlikule kasvule ning investeeringu tasuvusele ja ettevõtte väärtustele.
Turundusvaldkonna erialaliitude kohtumine tõi ühise laua taha liitude globaalsed juhid, et arutada nende rolli ja läbiviidavaid tegevusi oma liikmete ja tööstuse abistamisel paremate kaubamärkide loomiseks ja kaasavama ning jätkusuutlikuma ökosüsteemi väljatöötamiseks.
Nädal kulmineerus ühepäevase konverentsiga, millest võttis osa rohkem kui 750 inimest 40 erinevast riigist. Konverentsi teema tervikuna – kuidas saada paremaks brändiks, kasutades loovuse ja innovatsiooni tööriistu – oli huvitav, aktuaalne ja vajalik ning selle sisu avasid oma kogemuslugude kaudu globaalsed brändid nagu AB InBev, Mastercard, IBM, L’Oreal, Nissan Motor Corporation, PepsiCO, WPP jt.
Palju nüansse
Mida tähendab parem bränd? Mitmeid rahvusvahelise loovuskonkursi Cannes Lions’i auhindu koju toonud InBevi globaalse turundusjuhi Marcel Marcondese sõnul on valemiks “always put people first.” Kõikide esitluste läbivaks sõnumiks oli vastutustundlikkus nii inimeste aga ka keskkonna ja reguleerivate asutuste ees.
On kolm peamist viisi, mis aitavad brändidel saada paremaks:
- säästev turundus (keskkonnaalased nõuded), millest tegi ettekande Futerra kaasasutaja Solitaire Townsend;
- inimeste esikohale seadmine (privaatsus, kaasatus, juurdepääsetavus, turundus ja lapsed);
- usalduse suurendamine tehnoloogia ja tehisintellekti vastu: ligi 40% ettevõtetest ei ole siiani AI-d kasutusele võtnud, mis tekitab väga suure lõhe nendega, kes seda teinud on. IBMi turundusjuht Jonathan Adashek jagas mõtteid, kuhu suunas turundajad saavad liikuda, et ajaga kaasas käia.
Turundusvaldkond seisab suurte väljakutsete ees: tehnoloogia kiire areng, uute turgude avanemine, brändide globaliseerumine, ühiskonna mitmekesistumine jne, mistõttu ei saanud mööda ka paneelist, mille sisuks oli: “Turundusjuht – kas võimatu töö?”.
Üks üllatajaid ning populaarsemaid esitlusi oli kindlasti Marcus Collins’i “Cultural Catalyst”. See tõi kuulajad tagasi juurte juurde. Vähesed välised jõud mõjutavad inimkäitumist rohkem kui kultuur ning see muudab kultuuri mõistmise turundajate jaoks kriitiliseks.
Usun, et kõik turundajad võtsid siit kaasa, et meie ei ütle inimestele, mis on millegi tähendus, vaid loome tõlgendamise ruumi, kus inimene annab ise – vastavalt oma kultuurilisele kontekstile – asjadele tähenduse.
Collins rääkis, et inimeste kastidesse panemine on nii lihtne, ent nüansside rohkus, mida arvesse tuleb võtta, on tegelikult väga suur. Muideks, Marcus Collins aitas Beyonce’il karjääri alguses leida oma sihtgrupp, toetudes just nimelt kultuurilistele eripäradele.
Järgmise aasta Global Marketer Week toimub 18. – 21. märtsil Mumbais. TULI liikmed, kes sooviksid GMW-le sõita, andke mulle varakult märku ja võtame plaani. Tänavu külastas Eestist üritust ka TULI värske liikme Arco Vara turundusjuht Mariann Vendt.
Autor: Kadi Aguraijuja, TULI tegevjuht