Uudised

Värsked tuuled Convertali omanikeringis: meie missioon on viia Eesti ettevõtted maailmakaardile
Digiagentuuris Convertal toimusid jaanuari lõpus vangerdused. Digiteenuste juht ja partner Christina Värno räägib lähemalt, mis aset leidis ning mida see igapäevaselt kaasa toob.

MINU ESIMENE KULDMUNA | Oliver Lomp: peaks rohkem legodega mängima, tuleb loovusele kasuks
Huvitaval kombel võitsin esimese auhinna Kuldmunal ajal, mil ma reklaamis ei töötanudki. Olin just tulnud pikalt backpacker’i reisilt Aasiast ning töötasin ühes start-upis, mis sisuliselt tegeles meediaväljaannete digitaliseerimisega, kirjutab Sweep Agency partner ja loovstrateeg Oliver Lomp.

Wise’i brändijuht Claire Grinton: rebränding aitab meil edasi liikuda sellega, mis teeb meid eriliseks
Wise saab viivuks kergemalt hingata, üks suur-suur töö sai äsja valmis. Poolteist aastat podisenud rebränding toodi maailma ette eelmisel nädal. Ettevõtte brändi- ja loovjuht Claire Grinton räägib TULI-le oma Londoni kodust, et tuju pärast prisket ja pikka pingutust on hea.

ARVAMUS | Agnus Laane: ettevõtetes, kus töötajad on nagu hamstrid rattas, algavad kroonilised probleemid
TikTok jõudis miljardi kasutajani poole kiiremini kui Facebook. Mul tekkis laktoositalumatus poole kiiremini kui minu isal. Ilmselt sünnib järgmine Kontaveit juba tennisereket pihus. Viimased paar aastat on olnud kiirete muutuste musternäide. Tahes-tahtmata tekib küsimus, millises suunas liigub meie valdkond. Või isegi elu üldiselt. Lühikest vastust mul sellele ei ole. Küll aga võin unistada, kirjutab Optimist Creative’i loovstrateeg Agnus Laane.

TULI TASKUHÄÄLING JA INTERVJUU | Kärt Villmann: AI ei võta mitte kunagi inimese kohalolu ära
TULI taskuhäälingusse on külla jõudnud Kärt Villmann, kes on AD Angels partner ja disainer. Rääkisime Kärdiga ICOM Networki kuulumisest, disainitrendidest, AD Angelsi saamisloost ja paljustki veel!
Artiklist leiad nii taskuhäälingu kui ka mõned mõtted intervjuust kirjalikus vormis.

INTERVJUU | Märt Jõesaar: tehnoloogia kasutamisega ei tasu hiljaks jääda, mõne aasta pärast olete lootusetult maas
Pöörastest algoritmidest, personaliseeritud veebist, andmete turvalisusest ning sellest, kas telefon kuulab meid pealt või mitte, räägib intervjuus TULI liikme LeverUp’i äriarenduse juht Märt Jõesaar.

Balti Jaama Turu turundusjuht Claudia Gross: kas tasulised reklaamid tasuvad end ära?
Ainult sotsiaalmeediasse postitamist ei saa juba ammu sotsiaalmeedia turunduseks lugeda. Pidevalt muutuvate algoritmide tõttu kaovad orgaanilised postitused muu infovoo sisse lihtsalt ära. Selleks, et tihedas tähelepanu tööstuses silma paista, on mõistlik osa turunduseelarvest panustada ka tasulistesse reklaamidesse (paid ads). Mis on just tasuliste reklaamide puhul oluline? Sellest räägib lähemalt Balti Jaama Turu ja Keskturu turundusjuht / Astri Grupi sotsiaalmeedia juht Claudia Gross.

OTT LUMI VALIMISANALÜÜS | Vähe skandaale ja palju mittemidagiütlevaid debatte
Esmalt pean ütlema seda, et minu näol on tegemist eelkõige valitsussuhete nõustajaga ehk oma olemuselt inimesega, kes ei tegele igapäevaselt poliitika, kaupade või teenuste turundamisega. Aga kui TULI tegi mulle ettepaneku teha väike analüüs, siis mõtlesin, et hea küll, ei saaks öelda, et mul ei oleks üldse erinevate valimiskampaaniatega kogemusi, kirjutab Ott Lumi, META Advisory erinõustaja ning riigi- ja poliitikateaduste doktor.

Tehisintellekti kasutamisest igapäevaelus ja turunduses
Tehisintellekt ehk AI on ühtäkki muutunud meie elu integraalseks osaks. Kuigi AI on tõusnud alles viimase poole aasta seas me kõrgendatud huviorbiiti, siis tegelikkuses on ta kasutusel olnud me kõigi nina all juba aastaid. Põhjus, miks AI järsult on hakanud huvi- ja meediakünnist ületama, on suuresti tänu ChatGPT lansseerimisele mullu novembris. Ent mida toob tulevik, mis on AI võimalused täna ning kas AI hakkab ühel päeval asendama inimest? La Ecwadori digitiimi copywriter Karl-Lennart Meri selgitab lähemalt.

TULIUUS LIIGE | MM Grupi turundusjuht Tiina Lepisk: kriitika asemel võiks märgata, et oleme Eesti kapitalil põhinev ettevõte
Raamatutest vanadekodudeni, kinodest kassi mänguasjadeni. TULI värskeima liikme MM Grupi ampluaa on tõesti erakordselt lai. Ettevõtte turundusjuht Tiina Lepisk räägib äri ja oma töö köögipoolest.