Uudised

Mis asi on topsikondoom ja kuidas see SEB-ga seostub?
Möödunud nädalavahetusel osales SEB esimest korda ja ühtlasi esimese pangana Beach Grindil, mis tõi kokku kuni 15 000 külastajat. SEB noorte segmendi peamine sihtgrupp ehk noored vanuses 18–25 moodustasid ligi 55% festivalil osalejatest ning soovisime nende jaoks luua midagi tõeliselt väärtuslikku ja meeldejäävat.

CANNES LIONS | Mis toimub Cannes’i festivaliala taga prügikastide vahel? Gunnar Hunt jagab piletita saadud kogemust.
Levinud on arvamus, et Cannes Lionsile minekuks peab rahakott puuga seljas olema. Piletihinnad on tõesti sellised, et võtavad silme eest virvendama, kuid alati on võimalus piletita minna! Just nii tegid tänavu KAGU_the_agency asutajad Katriin ja Gunnar Hunt. Gunnar kirjutab meile, miks piletit vaja pole ning jagab kontaktiloome nippe.

Kliimaministeerium andis välja riikliku juhendi keskkonnahoidlike ürituste korraldamiseks
“Keskkonnahoidlike ürituste korraldamise riiklik juhend” on abimeheks kõigile üritusturundajatele. Sealt leiab põhimõtteid, mida järgida ning soovitusi otsusteks ja tegevusteks nii ürituse eel, ajal kui ka pärast.

LÕPUTÖÖ | Ühe lambi ja brändingu lugu: graafiline disain ei ole lihtsalt kaanepilt, vaid eseme sisemise loogika peegeldus
Tänavu EKA lõpetanud Filipp Rodtšenkovi bakalaureusetöö tulemusena valmis valgusti ning selle bränding. Palusime tal sellest lähemalt kirjutada.

KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Prisma turundusjuht Liina Pärlin: suur meediaeelarve ei pruugi alati võrduda mõjuga
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.

Aus ekspordikogemus! Einar Tiimla ja häk proovisid Dubais läbi lüüa: ühel õhtul istusin rõdul, kust oli imeline vaade linnale. Aga tunne oli täiesti tühi.
2022. aastal võtsin koos häk agentuuriga ette pöörase hüppe pea ees tundmatusse – eksportida meie strateegilisi disaini- ja veebilahendusi Dubaisse. Kuigi hulljulge, tundus samm loogiline: suur turg, rahvusvaheline linn, peamiseks keeleks inglise keel, kõrged kvaliteediootused, sarnane ajavöönd. Paberil oli kõik timm, kirjutab häki juht Einar Tiimla.

RAAMATUARVUSTUS | Logobossi logolugu ehk oravad, uhked autod ja graafiline disain
Elulugu? Ei, hoopis logolugu. Nii kirjeldab graafiline disainer Kalle Toompere juuni alguses ilmunud memuaare. Õigupoolest on raamat “Logolugu” muidugi mõlemat. See on lugu loometeest ja lugu eluteest. Üht teisest on pea võimatu eristada, kirjutab kultuurikriitik Keiu Virro.

Google’i AI-otsing jõudis Eestisse. Mida see turundajale tähendab?
Mai lõpus jõudis Baltikumi Google’i selle aasta suurim muudatus. Nende otsingumootor sai uue vaikerežiimi nimega AI Overview. See tähendab, et kasutajate otsingutulemusi esitatakse tehisintellekti loodud kokkuvõtete kujul. Tihti enne, kui traditsioonilised lingid nähtavale ilmuvad. AI-põhine vastus võtab arvesse konteksti, otsingu eesmärki ja kasutaja varasemat käitumist. Kui USA turul oli AI Overview olemas juba veidi varem, siis nüüd on selle mõju digiturunduses tuntav ka Eesti ettevõtetele.

Selgusid Eesti inimeste lemmikud meediabrändid
Kantar Emori värske uuringu põhjal hindavad Eesti inimesed meie meediamaastiku brändidest enim ETVd, ERRi ja Delfit, mis moodustavad meeldivaimate meediabrändide edetabeli esikolmiku. Neljandal kohal olev Postimees tõuseb esile tugeva spontaanse tuntusega.

INTERVJUU | Igavate reklaamide entusiast Urmet Seepter: turundust ootab lähiajal katastroof
Kogenud turundaja Urmet Seepter esines hiljuti Marketing Parroti konverentsil ning ajas rahva kihama, sest sõnas, et tarvis on teha igavaid reklaame. Tõsi, ta pidas peamiselt silmas B2B-turundust, kuid mõte on huvitav, sest on täielikult vastuolus sellega, kuidas loovtööstus end defineerib.

KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Anne-Liis Ostov: riskide võtmisest on hullem tegevusetus
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.

Frans Joziasse: Eesti agentuurid vajavad rohkem enesekindlust. See, et olete väikesest riigist, ei tähenda, et oleksite kehvemad
Eesti agentuuridel on täiesti piisav tase, et Euroopas konkureerida, räägib Frans Joziasse. Tunnustatud disainijuhtimise ja juhtimise koolitaja viis aasta esimeses pooles Turundajate Liidu ja EISi ekspordiprojekti raames läbi koolituse “Kuidas eksportida loovteenuseid”. Rääkisime temaga veidi juttu, et ka teised saaksid teada, kuidas seda teha.