TULIMUST 2025 | Muutuse kategooria eelmise aasta võitja: lisaks tugevale tulemusele on igas võidutöös mingi X-faktor
Taevas Ogilvy ja Kaitseministeerium viisid eelmisel aastal Tulimustalt koju Grand Prix, seda kampaaniaga “Kaitsetahe”. Taeva loovjuht Heiki Urbala jagab oma mõtteid ja kogemusi, miks tasub Tulimustal osaleda, millised tööd silma paistavad ning kuidas võita. Muide, veel jõuad Tulimustale oma töö saata – tavahinnaga tööde kandideerimise tähtaeg on 24. oktoober.
Miks Tulimustal osaleda?
Tulimust on Kuldmuna kõrval justkui Eesti meistrivõistlused tulemusturunduses. Väga professionaalselt korraldatud ning suurepärases sünkroonis Making Sense’i konverentsiga. Kui tahame, et Eesti turundus areneks, siis on selliseid meistrivõistlusi vaja. Ja väga tervitatav, et seda konkurssi ei korralda mõni suur meediamaja nagu Äripäev või Postimees, vaid sõltumatu ja tegus TULI.
Osalemine annab võimaluse vaadata tagasi möödunud aastale: kuidas agentuuril läinud on ja kas on olnud projekte, mis on toonud tugevaid tulemusi. Taevas Ogilvys näeme sageli, et Kuldmunale on justkui lihtsam projekte esitada – loovusega on lihtsam särada. Aga kui pead kõrvale panema ka mõõdetavad tulemused, siis see on juba keerulisem.
Oma eelmise aasta võidutöö põhjal: millist tööd esitada ja millist tööd on võiduks vaja?
Esitada tasub töid, millel on suur mõju – olgu see siis bussipiletite müük, kapsa tarbimise propageerimine või Reservväelaste fondi toetamine.
Lisaks tugevale tulemusele on igas võidutöös minu meelest mingi X-faktor. Midagi isiklikku, mingi eheduse mõõde, kus tiim on andnud endast rohkem, kui klient üldse oodata oskas. Tihti paistab võidutöödest välja, et projekt on autoritele isiklikult oluline, olgu selleks laste tervis, sport või näiteks õllekultuuri edendamine.
Samuti tasub panustada case-study video ja andmeanalüüsi vormistamisse. Need on võidutööde esitamisel väga olulised.
Mida esitamisel silmas pidada?
Palju sai juba mainitud, aga arutades Taevas Ogilvy tiimiga, toome veel välja järgmised mõtted:
- Ära jäta vormistamist viimasele minutile ehk alusta varakult.
- Suhtle kliendiga – arutage üheskoos erinevaid vaatenurki.
- Usu endasse!
Kas ja kui tähtsaks kliendid Tulimusta peavad? Kas te näete seda ise müügiargumendina? Mis kasu teie esitaja/võitjana sellest konkursist saate?
Töötades suuremas agentuuris, on auhinnad olulised. Samas kliendid näevad neid veidi nagu “hügieenifaktorit” – tore, kui on, aga “kella ei lööda”.
Klientide jaoks on pigem oluline, et me aitaks neil järgmised 1000 Toyota Corollat või 100 000 liitrit A. Le Coq Premiumi maha müüa ning brändituntust +10% võrra tõsta. Aga mina usun auhindadesse. Need näitavad agentuuri tiimi hetkevormi – kui võite tuleb, on tiim tugevas seisus. Seega kindlasti soovitan panna end proovile ja osaleda Tulimustal!
- Riigikaitse tugisammas ei ole ainult raketid, vaid meie 90 000 reservväelast. Nende panus iseseisvusesse on hindamatu, kuid jääb sageli märkamata. Kaitseministeerium tõi koos tuntud ettevõtetega välja kaitseväe digilaigus tooted, mille müügitulust osa annetakse Reservväelaste fondi. Lõime igale inimesele võimaluse meie reservväelasi tunnustada – ostes digilaigus tooteid.
Muutuse kategooria keskendub pikaajalist mõju loovatele turundustegevustele
Ja nendele tegevustele, mis toovad kaasa märgatava ja püsiva muutuse – olgu see majanduslik, käitumuslik või ühiskondlik. Oluline on näidata, kuidas tegevus on loodud kestma, millist muutust see on kaasa toonud ja kuidas mõju on mõõdetud.
- 4.1 Kauakestev edu – kampaaniad või strateegiad, mis on toonud järjepidevat kasvu vähemalt kolme aasta jooksul. Hinnatakse arengut, järjekindlust ja pikaajalise strateegia edukust.
- Võimalikud KPI-d: pikaajaline turuosa kasv (Long–term market share growth, %), müükide kasv (Sales Growth YoY), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value), NPS, brändi tajumine (Brand Perception) jne.
- 4.2 Jätkusuutlik muutus – turundusprojektid, mis keskenduvad kestlikkusele, roheteemadele või sotsiaalsele vastutusele. Näidatakse, kuidas turundus toetab positiivseid muutusi ühiskonnas ja keskkonnas.
- Võimalikud KPI-d: kasutaja teadlikkus (Consumer Awareness, %), osalejate arv (Number of Participants), säästetud CO2 väärtus või keskkondlik mõju (CO2 value or Environmental Impact), teenitud meedia väärtus (Earned Media Value) jne
Autor: Kärt Tomp, TULI