Uudised

Selgusid Balticbest 2019 võitjad: välja anti 14 kulda, millest 4 võitis Eesti agentuur Optimist
Täna õhtul jagati Tallinnas auhindu loovusfestivali Balticbest 2019 võitjatele. Kokku andis rahvusvaheline žürii tänavu
välja 73 auhinda, neist 14 kulda, 17 hõbedat ja 42 pronksi. Grand prix
otsustati seekord välja andmata jätta. Kõik kullad lähevad edasi võistlema
EPICA-le ja Eurobestile.

Viru Keskus äratab Ants Laikmaa loomingu ellu
Muusikud Elina Born ja
Stefan Airapetjan, näitlejad Mari-Liis Lill ja Kristel Aaslaid ning koomik
Mattias Naan andnud oma panuse Eesti Kunstimuuseumi 100. juubeli tähistamiseks
ja koos nendega ärkavad Viru Keskuse galeriis ellu Ants Laikmaa portreemaalid.

Creative Union tutvustas legendaarsel „Loovreedel“ aasta parimaid reklaame
Ligi 300 turundusvaldkonna esindajat kogunes eile õhtul Vaba Lavale, et kuulata muljeid rahvusvaheliselt loovusfestivalilt Cannes Lions, saada inspiratsiooni ja tutvuda aasta parimate turundustöödega. Õhtut juhtisid festivali külastanud Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann ja Creative Unioni tegevjuht Rauno Kutti.

Volvo: autoõnnetuse tagajärg ei tohi valida sugu
Naistel on suurem oht liikluses viga saada kui meestel, sest mannekeenid, mida turvavarustuse testimiseks kasutatakse, on tavaliselt “meessoost” ehk keskmise mehe suurused. Seetõttu otsustas Volvo tasuta jagada kõikide autotootjatega oma üle 40 aasta pikkuse uurimistöö tulemusi – et autod oleksid ohutumad kõikide jaoks, mitte ainult keskmise mehe jaoks.

McDonald’si Egg McMuffini videod pakuvad vaataja ajule erilist rahuldust
Brändid on pikka aega mänginud sensoorse turunduse ideega. Viimastel aastatel on nii mõnedki hakanud kasutama ASMR-i (Autonomous Sensory Meridian Response) mõjujõudu turunduses. Ilmselt mäletad ju Rootsi õllebrändi Norrlands Guld ASMR helitehnoloogial põhinevat reklaami, mis pakkus hämmastavat audioelamust? Või Coca-Cola trükireklaami “Try not to hear this”? Nüüd on McDonald’s tulnud välja reklaamidega, mis pakuvad ajule visuaalset kaifi.

Disainibüroo, mis armastab oma vigu (ka teistega jagada): Velvet on andnud välja uue Fakapeedia
“See, kel on edu kõrval ka kehvasti läinud, on enda vastu ausam. Enesekindlus aitab tehtud vigu märgata ja tunnistada. Mitte, et see mõnus oleks. Ent õpetab paremini mõistma, oma eeliste ja puuduste segust säravamat tulemust luua.” – lõik Fakapeedia 86. leheküljelt, mis raamatu mõtte kenasti kokku võtab.

Aastad on vennad: Baltikumi Aasta Agentuur 2019 DDB Latvia, Eesti parim Optimist
Nii nagu mullu, nii võitis ka sel aastal Balticbestil Aasta Agentuuri tiitli Läti DDB ja Baltikumi arvestuses teisele kohale ehk Eesti parimaks tõusis taas Optimist Creative. Eesti agentuuridest jõudis Baltikumi TOP 5 hulka ka Tank.

Gert Lee: Agentuur on vajalik seal, kus on konkurents
„Lühiajalised kampaaniad tekitavad lühiajalisi efekte, aga need ei akumulueeru pikaajaliseks. Et akumuleeruks, on vaja kasvatada ka brändi ehk anda põhjendus, miks üht toodet või teenust teisele eelistada,“ räägib Taevas Ogilvy strateegiline planeerija Gert Lee.