Milline on meedia tulevik? Kantar Media kõrge juht: killustatud meedia on tõsine väljakutse, aga silmas tuleb pidada kolme asja
Mida toob tulevik ning kuidas killustunud meediamaastikul teiste seast esile kerkida? Nõudsime Making Sense’il esinenud Mesut Sakalilt vastuseid. Kantar Medias on kogenud eksperdi juhtida lausa kolm piirkonda – Kesk- ja Ida-Euroopa, Aasia ja Vaikne ookean ning Aafrika.
Kuidas brändina killustunud meediaruumis silma paista? Infot on liiga palju ning kõik tahavad oma sõnumit edastada.
Killustatud meediamaastikul – kus infot on palju ning kõik konkureerivad tähelepanu eest – ongi keeruline navigeerida. See on tõsine väljakutse nii meedia ostjatele kui ka müüjatele. See ei ole kaugeltki võimatu, aga vajab kolme järgneva punkti meisterlikku valdamist.
- Sihtrühma tundmine on tähtsam kui kunagi varem. Kes nad on? Millist meediat ja kuidas nad tarbivad? Need on olulised küsimused, sest mida täpsem on tarbija profiil, seda tõhusam on sihtimine.
- Samuti on eluliselt tähtis mõõtmine. Ütleme Kantar Medias, et kui miski pole mõõdetud, ei saa seda ka hallata. Kampaania ulatuse ja mõju mõõtmine võimaldab hinnata praegust kampaaniat ja parandada järgmist.
- Olge paindlikud ja kohanege kiiresti. Valguskiirusel muutuvas ökosüsteemis on paindlikkus kohustuslik. Vahet pole, kui suur on ettevõte – agiilsus ja kiire kohandumine on olulised, et ajast ees olla ning mitte teistest maha jääda.
Ajal, mil paljud ettevõtted võitlevad tähelepanu nimel, aitab silmapaistev ning teistest erinev bränd eristuda ja kasvu edendada.
Oluline on mõista, kuidas inimene meediat tarbib. Nii saab avastada väärtust ja edendada kasvu uutel viisidel. Muutuv elustiil, sissetulek ja hoiakud mängivad sisu ja reklaamistrateegiate kujundamisel rolli. Kui varem keskenduti demograafilistele kriteeriumidele nagu sugu, asukoht, vanus ja elukutse, siis nüüd keskendutakse huvidele ja isiksusele, sest see annab kõige paremaid tulemusi.
Milline on meediatarbimise tulevik? Seda on raske ennustada, aga kindlasti on sul mõtteid.
Tehnoloogiliste edusammude ning tarbijate muutuvate eelistuste tõttu on meediatarbimine märkimisväärselt muutumas. Iga meediakanal muutub, olgu selleks tele, välimeedia, raadio, sotsiaalmeedia või midagi muud.
Kuna veebikogemused on üha kaasavamad ja isiklikumad, muutuvad inimeste meediatarbimisharjumused üha muutlikumaks. Praegu kestev muutus ehk teekond lineaarsest televisioonist voogedastuse ja sotsiaalmeediani on uskumatu võimalus ning samal ajal põnev väljakutse. Edu ei sõltu ainult huvitavast sisust, vaid valdkonna oskusest täpselt mõõta, kuidas, millal ja miks inimesed sisu tarbivad.
Inimeste mõistmine on selle võrrandi viimane oluline element. Selle keskmes on väga põhjalik sihtrühmade mõistmine ning andmete põhjal saadud teadmiste kasutamine, et täiustada strateegiaid.
Sa juhid Kantar Medias esmapilgul kolme väga erinevat regiooni. Kui palju need üksteisest erinevad?
Üksteisest erinevad nii regioonid kui ka riigid. Kuna turud liiguvad erinevatel kiirustel, on kõigil omad vajadused ning ei saa eeldada, et tarbijad käituvad igal pool samamoodi. Lisaks tarbijate käitumistele on erinevad ka reklaamijate ja agentuuride vajadused.
Kantar Medias saan läheneda korraga nii globaalselt kui ka kohalikult. Mul on rahvusvaheline vaade, aga mõistan ka kohalike vajadusi, kultuurilisi nüansse ja seda, kuidas need tarbijate käitumist mõjutavad. Usun, et reklaamijatele on hädavajalik teada kohalike turgude eripärasid ning seda, mis rolli see mängib strateegiliste otsuste tegemisel.
Autor: Siim Kera, TULI