30.01.2025

Dentsu 2025. aasta meediatrendid | III osa: fookuses on kvaliteet

Avaldame dentsu gruppi kuuluvate agentuuride Carat, dentsu X ja iProspect raporti põhjal koostatud kolmanda ja viimase artikli. Igal aastal tutvustab rahvusvaheline meediaagentuuride grupp dentsu kümmet maailma meedia- ja turundusmaastikku mõjutavat trendi.

Dentsu jagab tänavuse aasta trende.

Loe esimest osa
Loe teist osa

Oleme dentsu meedia-aastat ennustava raporti The Year of Impact: 2025 Media Trends kümme trendi jaganud kolme kategooriasse. Kolmas osa kannab nime “Kvaliteet fookuses” ja kirjeldab raportis välja toodud trende, mis on seotud brändide vajadusega kasutada oma kampaaniates eelkõige kvaliteeti pakkuvaid reklaamikanaleid.

Dentsu hinnangul kasvavad tarbijate sihtimiseks nii reklaamivõimaluste hulk kui ka platvormide poolt pakutavad andmed. Reklaamija väljakutseks on leida kanalite kombinatsioon, mis tagab pikemas perspektiivis kõige parema tähelepanu ja tulemused.

“2025. aasta meediamaastik nõuab turundajatelt rohkem analüüsimist ja strateegilist mõtlemist,” kommenteerib dentsu grupi meediaagentuuri CARAT Eesti juht Kristo Reiland. “Reklaamivõimaluste kasvades on oluline omada kanalite kohta põhjalikke teadmisi ja tunda, milliseid tulemusi iga kanal toob. Soovitan pöörata tähelepanu kohalikele võimalustele ja kvaliteetsematele partnerlustele, mis võimaldavad täpsemat sihtimist ja mõjuvad tarbijale usaldusväärsemalt.”

Trend 7: jaekaubandus mõjutab meediat

Jaeettevõtted on kasvatanud investeeringuid nende poolt pakutavate reklaamikanalite arendamisse ning suudavad reklaamijale pakkuda tarbijatest täpseid andmeid. See reklaamivaldkond on hakanud oluliselt reklaamiturgu mõjutama ning kasvab Amazoni andmetel globaalselt 12,7%. 

  • Möödas on need ajad, kui jaeturul tegutsevate ettevõtete jaoks oli reklaamivõimaluste pakkumine pelgalt tagasihoidlik lisateenus. Jaekaubandusettevõtted nagu Amazon ja Walmart arendavad enda reklaamivõimalusi, muutes need integreeritud osaks nende poolt pakutavast tarneahelast.
  • Jaeettevõtted omavad tarbijate ostuharjumuste kohta väärtuslikke andmeid, mis on osa nende pakkumisest reklaamiandjale. Andmetele tuginedes võimaldavad nende pakutavad kanalid tarbijaid sihtida järjest täpsemalt ning teha neile asjakohaseid tootesoovitusi.
  • Olukorras kus jaeettevõtete reklaamikanalite kasutamine kasvab, on traditsioonilisemad reklaamivõimaluste pakkujad sunnitud rohkem investeerima sihtrühmade mõõtmisesse ning enda sihtimisvõimaluste arendamisse, eelkõige kogudes ja pakkudes samuti täpsemaid andmeid.

Trend 8: kvaliteetsemad reklaamikanalid

Lõppematu sisuga meediatarbimise ajastul on reklaam igal pool. Kuid selleks, et reklaami märgataks ning sellel oleks päriselt mõju, on brändidel vaja kvaliteeti pakkuvaid reklaamikanaleid, mis pakuvad jätkusuutlikku, läbipaistvat ja usaldusväärset teenust.

  • Digiplatvormidel kasvab andmehulk, mida reklaamijad saavad kasutada reklaamide efektiivsuse hindamiseks, näiteks pakutakse ka äriedu või jätkusuutlikkust kajastavaid mõõdikuid. Seejuures on näiteks reklaamitarbija silmade liikumist mõõtvad lahendused aidanud tuvastada reklaamide märkamist ja tähelepanu kvaliteeti.
  • Dentsu läbiviidud uuringu kohaselt tunnistavad 86% turundusjuhtidest, et sihtrühma tähelepanu hindamise mõõdikud on kriitilise tähtsusega ning 87% neist kas juba kasutavad tähelepanu hindavaid mõõdikuid meedia optimeerimiseks või katsetavad neid.
  • Turundus saab vähendada mõju keskkonnale. 45% turundusjuhtidest üle maailma on astunud samme kampaaniate keskkonna jalajälje vähendamiseks ning 47% plaanib järgmise 12 kuu jooksul midagi ette võtta. Keskkonnamõjude mõõtmiseks ja vähendamiseks kasutatakse aina enam süsinikumõju kalkulaatorit (carbon calculator).

Trend 9: partnerluste kuldaeg

Striimingteenuste ja AI-tehnoloogiat kasutavate platvormide olulisuse kasvu ajastul otsivad teenusepakkujad lakkamatult kõrgekvaliteedilist ja kaasahaaravat sisu, mis suudaks vaataja tähelepanu võita. See tihendab suurte meelelahutus- ja tehnoloogiaettevõtete koostööd ning edaspidi näeme tõenäoliselt selliste partnerluste kasvu.

  • Kasutajaskonna kasvatamiseks peavad AI-platvormid pakkuma usaldusväärsemat sisu. Selle eesmärgi realiseerimiseks teevad AI-platvormid koostööd nende partneritega, kust informatsioon pärineb, näiteks ajakirjandusväljaannete ning uudisteagentuuridega.
  • Tarbijate harjumus panna oma tellimused lemmikseriaalide vaatamise järel määramata ajaks pausile, on sundinud suuremaid platvorme koostööle. Pakutakse ühiseid pakette, mida on võimalik soetada soodsamalt kui olla korraga mitme platvormi tellija.
  • Samuti on paljud platvormid katsetamas ristturundusega. Näiteks alustasid Prantsusmaal koostööd Netflix ja toidupoodide kett Carrefour. Ettevõtted jagavad vastastikku klientidele soodustusi ning loovad sellega võimalusi brändide mõju tugevdamiseks uutes sihtrühmades.

Trend 10: tehnoloogiline ebavõrdsus

Viimase trendina toob dentsu meediaraport välja tehnoloogia poolt pakutavate lahenduste ebavõrdse jaotumise maailmas. Kui näiteks Aasias ja Aafrikas mõjutas mobiiltelefonide massidesse jõudmine sülearvutite asemel mobiilipõhiste platvormide tulekut, siis täna on digitaalsete teenuste levikul palju erinevaid takistusi.

  • Kuigi digiteenused pole kunagi varem olnud sedavõrd kättesaadavad kui täna, mõjutavad nende levikut oluliselt platvormide ja riikide erimeelsused seadusandluse küsimuses. Näiteks on mitmetes regioonides kahtluse alla seatud platvormide privaatsusreeglite sobivus.
  • Selle tulemusel peavad platvormid oma pakkumist vastavalt regioonidele/riikidele muutma ning reklaamijad peavad valmis olema rahvusvaheliste platvormide pidevate muutustega.
  • Tehnoloogiatootjad võtavad kasutusele üha rohkem keerukamaid AI-tehnoloogiaid. Näiteks pakub Apple uusimaid tehnoloogiaid sisaldavaid tarkvarauuendusi vaid seadmetele, mis toodetud alates teatud aastast. Nii vähenevad erinevate kasutajagruppide ligipääsuvõimalused uusimatele lahendustele.
  • Hoolimata platvormide globaalsest ulatusest kasvab nende vajadus oma ärimudelit kasumlikumaks muuta, mistõttu on üha rohkem tasuta sisu muutumas tasuliseks.

Mõju turundustegevustele 2025. aastal:

Dentsu raport toob välja, et tarbijate andmeid omavate jaeettevõtete ning makselahenduste pakkujate mõju reklaamitutule kasvab, sest nende võimalused reklaame täpselt sihtida ning huvi reklaamiturul osaleda on suurenemas.

Brändide jaoks toodavad kõige paremat tulemust reklaamikanalid ja partnerlused, mis loovad sihtrühmale kvaliteetse ja mõjusa reklaami tarbimise kogemuse.

See omakorda nõuab brändidelt pidevat tähelepanu ning head ülevaadet, millistesse kanalitesse nende reklaamid jõuavad ning milline on näitamiste tegelik mõju.

Iga bränd peab hoolega jälgima, millised on tema tarbijaskonna tehnoloogia tarbimise harjumused just seal, kus tarbijad paiknevad ning kuidas saavad nemad osa erinevate reklaamikanalite pakutavatest võimalustest. Lokaalsed reklaamiteenused võivad pakkuda täpsemat infot ja paremat ligipääsu soovitud sihtrühmadele.

Meediatrendide 2025. aasta raporti kokkuvõtteks:

Dentsu meediatrendide raport prognoosib, et 2025. aasta meediamaastikku mõjutab järjest enam algoritmide ja tehisintellekti areng, mis loob reklaamijatele hulgaliselt uusi võimalusi, kuid toob kaasa ka teatud väljakutseid.

Jätkusuutlikku arengu tagamiseks turundustegevustes tuleb reklaamijatel keskenduda kvaliteedile, kohalikele kontekstidele ning tehnoloogia võimaluste rakendamisele. Turunduseksperdid peavad olema valmis paljude muutustega kohanema, kui soovivad jätkuvalt olla tulemuslikud tarbijate valikute mõjutamisel ja ettevõtete tulemuste parandamisel.

Dentsu on globaalselt kõige kiiremini kasvav turunduskommunikatsiooni agentuuride grupp, kuhu kuuluvad Carat, dentsu X ja iProspect. Oleme strateegiliseks partneriks juhtivatele brändidele 145 riigis, sh Eestis, Lätis ja Leedus. Meie eesmärgiks on kasvatada klientide äri läbi uuenduslike meedia-, kommunikatsiooni- ja digilahenduste. 

Autorid: Kristiina Kaasiku ja Kaspar Küünarpuu

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt