Uudised

ARVAMUS | SEB kommunikatsioonijuht Maarja Kalamas: kas PR on „laisa tüdruku töö“?
„Laisa tüdruku tööst“ hakati üle maailma rääkima mõned kuud tagasi. Lühidalt tähendab see seda, et töö ja eraelu on tasakaalus ning panuse eest makstakse õiglast palka. Olen tänavu suvel üle pika aja jälle mentor ühele targale ja tegusale tudengile ning märgates selliseid pealkirju panid need mõtlema, kas ma soovitaks tööd PR-valdkonnas noorele, kes on just oma karjääri alustamas. Milline näeb välja minu igapäev ja kas see kvalifitseerub „laisa tüdruku tööks“?

INTERVJUU | Igor Baturin uue rekordi püstitanud Avatud talude päevast: Eesti taludes tegeletakse heas mõttes hullude asjadega, kuid ürituse populaarsusega kaasneb agasid
Avatud talude päevast on kasvanud tõeline rahvasündmus. Sel aastal väisas üritust ligi 300 000 hinge. Uurisime ürituse loovagentuuri Creatumi loovjuhilt Igor Baturinilt, miks eestlased taludesse kipuvad ning kuidas on talud ja turundus ajas muutunud.

LÕPUTÖÖ | Pilgujälgimise katse paljastab, mis juhul pööratakse turundusmängus brändile enim tähelepanu
Oma lõputöös “Mängupõhise reklaamiformaadi kaasatuse määr” käsitlesin mängustatud reklaamide fenomeni, kirjutab Janek Maantoa.

TULIUUS LIIGE | Philip Morris: maadleme kogu aeg murega, mis on reklaam ja mis teavitus
Sigarettidest, veipimisest, teadusest ja reklaamiseadusest vestleb meiega TULI värske liikme Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk. Muuhulgas saab teada, mis on ettevõtte selle sajandi suurim väljakutse.

CANNES LIONS | Rokkstaar Rory: loovus olgu Coca-Cola, mitte Louis Vuitton
Pole palju turundajaid, kelle esinemine tekitab uudishimu guugeldada sünnitustange. Ogilvy aseesimees Rory Sutherland on üks vähestest, kui mitte ainus.

LÕPUTÖÖ | Kuidas võttis sihtrühm vastu Kalevi šokolaadide uue disaini
Suvi 2022 oli küll palav, kuid veel kuumemaks teemaks olid Kalevi uued oranžid šokolaadipakendid. Järgnevate kuude jooksul ilmus palju artikleid, mis olid tõelisteks klikimagnetiteks. Uudiste all kommentaariumites tekkis alati tuline arutelu, kus arvamused olid ühest äärmusest teise, kirjutab Liis Leinakse.

Carlsberg Grupp valis uueks meediapartneriks Dentsu agentuuri iProspect
Alates järgmise aasta jaanuarist teenindab maailma ühte juhtivat õlletootjat Carlsberg Gruppi ja selle Eesti äriüksust Saku Õlletehast dentsu gruppi kuuluv agentuur iProspect. Lisaks Eesti turule vastutab iProspect meediategevuste eest 33 riigis üle maailma.

Ameerika ja Guatemala päritolu uus Eesti agentuur võitis Euroopa disainiauhindadelt kulla ning tahab ainult natuke kasvada
“Kuule, kas sa oled kindel? Me pole kunagi kohtunud ja sa isegi ei tunne mind,” muigas guatemalalane Mario Sanchez Maselli, kui ameeriklane Quintin Lodge tegi talle ettepaneku äripartneriks hakata.

TULIUUS LIIGE | Powerhouse’i juht Janek Mäggi: organisatsioon on nagu inimorganism, kui pea oma rolli ei täida, siis eluke kaua ei kesta
Ministrist luuletaja, suhtekorraldajast kabetaja, alatine arvaja – TULI värske liikme Powerhouse’i juhi Janek Mäggi kirjeldamiseks leiab rohkelt sõnu. Intervjuus räägime sellest, kuidas sõnu enda hüveks kasutada. Samuti peatume lobistamisel, Nursipalul, headel juhtidel ja teistel olulistel teemadel.

SEB noorte segmendi turundusjuht Delis Kruustik: noortelt noortele ehk ainus viis, kuidas noori kõnetada
Noored on väga nõudlik sihtgrupp. Tihtipeale arvatakse turunduse ja kommunikatsioonimaailmas, et nad on justkui imeloomad, kellele peaks kuidagi teistmoodi lähenema. Nad on aga väga nutikad ja eristavad kiiresti feigi ja autentsuse, kirjutab Delis Kruustik.

CANNES LIONS | Huumor päästab maailma ja teeb su rikkamaks
Agentuurid, tehke nalja. Brändid, tehke nalja. Kõik tehke nalja. Cannes’i loovusfestivalil räägiti, et inimesed tahavad, et reklaamid neid lõbustaks. Siis on neil hea tuju ja nad ostavad meelsamini sinu kaupa.

LÕPUTÖÖ | Piitsaga loovust välja ei pigista ehk Kuidas juhtida ja motiveerida loovtöötajaid
Uurisin, kuidas Eesti loovagentuuride tegev- ja loovjuhid loovtöötajaid motiveerivad ja samas taktis tööle suunavad. Seda nii, et ettevõte säilitaks samal ajal enda konveierlikkuse ja ei kannataks liialt ebastabiilsuste all, kirjutab Laes Oskar Raun, kelle lõputöö kannab pealkirja “Loovmeeskondade juhtimismeetodid Eestis loovagentuuride esindajate näitel”.