Uudised

Raplas näeb pühapäeval Cannes’i reklaame, mille keskmeks on naine
Cannes Lions She Showcase on hariv kinoseanss maailma sotsiaalkampaaniatest ja reklaamidest, mida ühendab üks mõõde – naine. Seanssi on sel pühapäeval, 10. märtsil võimalik näha Raplas, Naiste Ööde Filmifestivali raames Raplas.

MINU ESIMENE KULDMUNA | Madis Ots: sellele tootele tehti reklaami harva, sest asi müüs niigi
Auhindade mõttes algas mu karjäär korraliku boost’iga – võitsin oma esimese Kuldmuna kohe esimesel aastal valminud töö eest, kirjutab Salama loovjuht ja partner Madis Ots.

Saksa digiagentuuri 21TORR disainijuht Isabell Höffner: empaatia ei seisne alati üksteise vastu kena olemises, vaid avatuses näha inimesi nii, nagu nad on
21TORR on digiagentuur Saksamaal kontoritega Stuttgartis ja Reutlingenis. Nende leivaks on lisaks veebilehekülgede loomisele digitoodete, äppide ja komplekssete digitaalsete ökosüsteemide ehitamine ning haldamine. Igal aastal pakivad nad kogu
tiimiga kotid – ja arvutid – ning asuvad välisriiki pop-up kontorit kogema. Omamoodi kultuurivahetusprogrammina tähendabki see terve kuu pikkust kaugtööd ja kohaliku eluga tutvumist.

Google on üle minemas Consent Mode’i täiendatud versioonile. Mida see kasutaja jaoks tähendab?
Isikuandmete korrektne kasutus on jätkuvalt aktuaalne ja (digi)turundajal tuleb nendega seonduvatel uuendustel silm peal hoida. Üheks uuenduseks, millega peab arvestama, on Google Consent Mode’i uusim versioon, mille eiramisel on edaspidine digiturundamine oluliselt raskendatud.

Keskmine palk oli mullu viimases kvartalis 1904 eurot
Statistikaameti andmetel oli keskmine brutokuupalk 2023. aasta neljandas kvartalis 1904 eurot, mis on 9,7% kõrgem kui eelmisel aastal samal ajal. Terve aasta lõikes oli 2023. aasta brutokuupalk keskmiselt 1832 eurot, mis on 11,3% kõrgem võrreldes 2022. aasta brutokuupalgaga. Mediaanpalk oli 2023. aasta neljandas kvartalis 1578 eurot ja 2023. aasta lõikes tervikuna 1501 eurot.

INTERVJUU | Taeva Pesamunal on uus žürii esimees: loodetavasti anname noorele põlvkonnale süsti, et loovkarjääris võiks mõelda olulistele teemadele
Nagu tavaks, toimub tänavugi Taeva Pesamuna, kus saavad oma reklaamioskusi näidata kõik kuni 26-aastased noored. Võitjatiim naudib lisaks aule ja kuulsusele võimalust esindada Eestit maailma legendaarseima loovusfestivali Cannes’ Lionsi noortekonkursil. Rääkisime veidi juttu žürii uue esimehe, Taeva strateegi Toomas Järvetiga.

Dentsu digiagentuuri iProspect juhiks sai Veiko Paalandi
Veebruaris liitus meediaagentuur dentsu Eesti tiimiga pikaajalise tulemusturunduse ja turu-uuringute kogemusega Veiko Paalandi, kelle ülesandeks on iProspecti juhina kasvatada dentsu digiturunduse teenuseid ja kliendibaasi.

Kuldmuna saab uue auhinna, mis seab fookusesse kestlikkuse
Kuldmuna jagab igal aastal välja rohkelt auhindu parimatele töödele. Tänavu on seniste kategooriate kõrval uus eriauhind Maamuna. Selle viib endaga koju projekt, milles leidub kõige rohkem jätkusuutlikkust ning vastutustundlikkust.

INTERVJUU | Kuldmuna reklaamižürii I juht Urmas Villmann: mõtlesin, et üks asi, mida ma teha ei taha, on minna žüriisse teiste töid hindama
Kuldmuna žüriide tutvustamist alustame Eesti reklaamilegendist Urmas Villmannist. Tänavu on Kontuur Leo Burnetti loovjuhil ohjata reklaamižürii I. Muidugi räägime konkursijutte, aga kui Villmann istub teisel pool lauda, oleks patt jätta küsimata ka muud.

ARVAMUS | Ranno Pajuri: kas juust on juust ja tomat on tomat ehk kuidas tagada hinnavõrdluste objektiivsus ning õigusselgus?
Hiljuti pälvis ajakirjanduse tähelepanu ühe rahvusvahelise kaubandusketi reklaam, mille õiguspärasusele andsid Läti ja Eesti tarbijakaitseametid erineva hinnangu, kirjutab Coop Eesti turundusjuht Ranno Pajuri.