11.01.2021

8 turundustrendi aastaks 2021

TULI juhatuse liige Taivi Koitla on pannud kirja 8 turundustrendi, millel alanud aastal silma peal hoida ja mida kavva võtta.

8 turundustrendi aastaks 2021

1) VASTUTUS JA VÄÄRTUSE LOOMINE

Ettevõtete tegevus, läbipaistvus, vastutustundlikkus, eesmärk ja vajalikkus on olulisemad kui kunagi varem. Sinu kliendile läheb korda, miks ja mida tehakse. Milline jalajälg sellega jäetakse, kust ja kuidas toode pärit on või mil moel see valmib ja mida sisaldab. Kuidas kliendiga suheldakse ja kuidas koheldakse ka ettevõtte enda töötajaid.

Kui varasematel kümnenditel oli brändidel mugav terasseina taga kaevikus kükitada ja üle selle klientidele komme loopida ning, maskid ees, sõna võtta, siis nüüd on brändid iga olemasoleva ja potentsiaalse kliendi jaoks mikroskoobi all.

Kiitvatest kampaaniatest ja uudistoodetest ei piisa, väärtuse loomine ja vastutustundlikkus juhivad 2021. aasta tegevusi.

2) KASUTAJAKOGEMUS ON UNIVERSUMI BOSS

Inimesed tahavad infot vahetada ja suhelda teiste inimestega, mitte brändidega. Kasutaja loodud sisu (User Generated Content) on uus suust suhu (Word of Mouth) turundus. Olgu see siis kasutaja enda poolt loodud video, pilt, blogipostitus, tagasiside – nimeta vaid! Sellel on rohkem kaalu teiste klientide seas kui sinu soololoomise käigus valminud turunduskampaanial. Ole avatud ja läbipaistev, kuva kasutaja tagasisidet moonutamata kujul ettevõtte kanalites või – veel parem – vormi ka kriitika enda kasuks nagu BMW nutikalt iX mudeli lansseerimisel tegi.

Ent see trend ei piirdu vaid kasutaja enda poolt loodud sisu loomisega, vaid laieneb ka kasutajakogemusele kui kliendikogemusele. Disainmõtlemine on iga äri alustala ja toimib nii B2C kui ka B2B kontekstis. Oh, müristagu taevas neile, kes kasutajakogemust esimeseks ei sea!

3) MULTIMUDIMINE

Aeg suunamudijatega koostöö uuele tasemele viia on ammu käes, paljud on ka varbad ühiselt vette kastnud, kuid potentsiaali on rohkem. Paljud suunamudijad (sh ka väiksemate jälgijate arvuga nanomudilased) on oskuslikud video- ja fotomeistrid, paljud neist on sõnaseadmiselt ka mõnele copywriterile silmad ette teinud. Aastal 2021 on üks olulistest turundusmeetmetest koostöö suunamudijatega kõikvõimalikes kanalites võimaldades ka tele-, trüki- ja teab-mis-veel reklaamkanalites kasutada suunamudija loodud sisu.

Multimudimist tuleb rakendada ka teisest aspektist – iga koostöös loodud postitus peab sotsiaalmeedia kanalis viima ostuvõimaluseni – iga postitus tuleb vastava otselingi ja võimalusega siduda, sotsiaalmeedias otse ostu sooritamine on ko-hus-tus-lik!

4) SOTSIAALNE KAUBANDUS

Nii ebaladusalt social commerce eesti keeles paraku kõlab. E-kaubandus jätkab võidukäiku ja on vallutanud sotsiaalmeedia kanalid. 2021 toimub ostutehinguid otse sotsiaalmeedia kanalites rohkem kui kunagi varem. Aeg on kallis kõigile ja kui tähelepanu saamisel oma tootele ja teenusele seda ühe nupuvajutusega kohe osta ei saa, siis boom! Pihtas ja põhjas ning see tehing on sinu jaoks kadunud sügavamale kui Mariana tigukala.

5) TOOTEASETUSE UUS TULEK

Agentuuridele rõõmusõnumiks jagub neilegi aastal 2021 palju tööd nii koostöös kui ka ilma suunamudijateta. Kuigi brändid vanamoodsal kujul turundussõnumitega enam kliente ei püüa, ei tähenda see, et nende võimalused kehvemad oleks. Targa ja osava kliendi köitmiseks on mängulisi lahendusi, kus tooteasetus võtab täiesti uue mõõtme. Bränditud meelelahutusliku sisu loomine brändide poolt pole mõistagi midagi liiga uut, ent asendab lisaks suunamudijatele aina jõulisemalt brändi senist enda poolt juhitud kommunikatsiooni. Möödunud aastast tasub näiteks esile tuua pigem konservatiivsemate lahenduste poolt tuntud ilubrändi Estée Lauder, kes otsustas uue seerumi tuua turule videomänguna.

6) HÜBRIIDÜRITUSED

Kui üritusturundajad ja ürituste tellijad lõppenud aastast üldse midagi head oskasid kaasa võtta, siis oli selleks kindlasti õppetund, et IRL (In Real Life) üritused ja virtuaalsed üritused pole kaks erinevat äärmust, vaid töötavad ka eriolukorra möödudes hübriidüritustena edasi. Paljud meist ei jõua lobistamist ja näost näkku kohtumist üritustel ära oodata, ent nende sidumine ka edaspidi virtuaalse võimekusega annab teatud ürituste puhul võimaluse laiema publikuni jõuda ja kavandatud infoedastust harjumuspärasest tulemuslikumalt teha. Hübriidüritused on tulnud, et jääda. Aamen.

7) DATATA EI SAA

Jah, datata hakkama ei saa. Tehnoloogia areng on andnud turundajatele paremad võimalused kui kunagi varem andmeid analüüsida. Kuigi GDPR seab sellele kitsendusi ning läbipaistev andmete kogumine on siiani pigem ebausutav tegevus, ei tähenda see seda, et kogutud andmeid edasiste sammude efektiivistamiseks kasutada ei saa. Tuusadest uue aja turundustehnoloogiatest ja ka kõige vingematest vestlusrobotitest pole kasu, kui saadud infot tulemuste parandamiseks ei analüüsita. Andmetest juhinduv turundus on kohustuslikust kohustuslikum.

8) TIKTOK JA LINKEDIN JÄTKAVAD KASVUTELJEL

TikTok on tekitanud skepsist nii riigiametnikes turvalisuse kaalutlustel kui ka paljudes ettevõtetes, kes ei leia seal enda jaoks sobivat väljundit, ent olgu sellega kuidas on – fakt on see, et veel sel aastal jätkab TikTok tõusuteel. Soovitusi ettevõtetele seal toimetamiseks jagab kompaktselt kujul näiteks Oberlo. LinkedIn on mahlane mesipuu peaasjalikult B2B suhtluses ning kuigi aktiivset tagasiside vähemalt Eesti publikust on seal jagamas valitud seltskond ja startupperid, siis haledast laikide tulvast võrreldes teiste kanalitega ei tasu end heidutada lasta – ostustajateni jõudmiseks on seal parim võimalus ning postituse statistika annab levikust ülevaatlikult aimu.

Tekst: Taivi Koitla
Foto: Harry Tiits

Kõik uudised