30.04.2024

Tallinnas pakutakse uut välimeedia liiki: piltlikult öeldes istutame inimese reklaami ette

Tallinnas vurab ringi 100 taksot, milles saad punktist A punkti B reisides ning tagaistmel lösutades reklaame vaadata. Eestis uudse teenuse tõi turule ettevõte nimega Reklaamekraanid. Selle üks juhtidest, Lauri Kriisa räägib, mis, miks ja kuidas?

Nüüd võid reklaame kohata ka taksos istudes. Foto: Reklaamekraanid

Idee tekkis lihtsalt: Lauri äripartner Kristian Kalle külastas Dubaid ning märkas, et taksoekraanid võtavad võimust. Need ei ole levinud ainult Lähis-Idas – teisteski suurlinnades võib taksosse istudes märgata enda ees ekraani, mis reklaame kuvab. 

“Taksoekraan paneb tarbija veidi sundolukorda,” arutleb Lauri, miks need mujal maailmas niivõrd populaarsed on. “Piltlikult öeldes istutame inimese reklaami ette. Kui ta istub 50 cm kaugusel reklaamist, siis loogika ütleb, et tõenäosus, et ta seda näeb ja sellele reageerib, on väga suur. Sellist segavat müra, mida mujal välimeedias on, pole taksos üldse. Ühe New Yorgis tehtud uuringu kohaselt on peatoe sisse paigaldatud ekraan kõige efektiivsem välimeediakanal.” 

Siiski tekib küsimus, kas inimesed ei vahi taksos pigem oma telefoni kui istmel olevat ekraani? Kriisa tõdeb, et ekraanide ainus konkurent ongi nutitelefon. 

“Oleme kuu aega laivis olnud ning püüdnud jälgida, kuidas inimesed taksos käituvad,” räägib ta. “Isegi kui ollakse nutitelefonis, siis pilk haarab ekraani hästi, sest see on põhimõtteliselt nina ees. Meil on olnud mitu reklaami, kus klient on pannud ekraanile QR-koodiga sooduskoodi ning siis saab inimene kohe taksos ostu sooritada. Sellised asjad tõmbavad ekraanile tähelepanu.” 

Hetkel on ekraan 100 taksos, 50 neist on Tallinki masinad, ülejäänud on jagatud erinevate äppide vahel. Kriisa leiab, et taksoga saab püüda erinevaid sihtgruppe, sest sõitjaid on koolilastest kuni ärimeesteni. Nad tegid ka põhjaliku uuringu, milline üks keskmine Tallinna taksosõit on. Selgus, et see kestab umbes 10 minutit. Seetõttu sisaldab üks reklaamplokk 12 erinevat 10-sekundilist reklaami, mis tagab, et kahe minuti jooksul näeb inimene kliendi reklaami ühe korra ning keskmise 10-minutilise sõidu juures viis korda. 

rav7116
Tallinnas sõidab 100 ekraaniga taksot. Foto: Reklaamekraanid

Reklaamekraanide hõbepakett tagab kliendile nelja nädala jooksul 60 000 kontakti ja 300 000 näitamist. Näidata saab nii staatilist kui ka liikuvat pilti. 

“Esmane tagasiside on, et see on jube äge,” sõnab Kriisa taksoreklaamist. “Turundajad otsivad kogu aeg innovatiivseid ja uusi väljundeid. Areneme koos klientidega ning näeme, et saame 100 ekraani pealt väga korralikud numbrid. Mõtleme ka Baltikumi ning Euroopasse laienemise peale.” 

Järgneval kahel nädalal võib taksodes kohata Kuldmuna aasta agentuuride töid. Septembri keskpaigas näeb taksodes aga Taeva Pesamuna võidutööd “Mees klassi ees”.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt