ESIKOLMIK SELGUNUD! Taeva Pesamuna võitis kõige terviklikum töö
Esmaspäeval vooris Metalli tänaval asuvast Taeva kontorist läbi kuus tiimi noori. Kõigil üks eesmärk – teha elu parim esitlus ning napsata endale Taeva Pesamuna esikoht.

Triumfi ja auhindade nimel pingutati meeletult – mõni trükkis valmis kampaaniakleepsu, teine haaras hoopiski kaasa rosmariinikimbu, millega üritas žüriiliikmete tajudesse jätta kustumatu mälestuse.
Aga lähme kõigepealt ajas tagasi: tänavu said kuni 30-aastased reklaamihuvilised ülesandeks luua kampaania, mis pööraks tähelepanu sotsiaalmeediast sündivatele vaimse tervise muredele. Kirja pani end 74 tiimi, 48 tunniga lahendas ülesande 60 satsi, kelle hulgast kutsuti finaali kuus parimat.
Nö kliendi rollis oli tänavu Peaasjad MTÜ, mille asutaja ja tegevjuht Anna-Kaisa Oidermaa kuulus ka žüriisse.
“Aitäh kõigile, kes osalesid,” sõnab Oidermaa. “Nii kihvt, et kasutasite oma elamiseks mõeldud aega keerulise probleemi üle mõtisklemiseks! Loovust, vaimukust ja nutikust oli töödest tunda. Endalgi tekkis palju mõtteid, kuidas seda teemat käsitleda.”
“Kiidan noorte ettevalmistust ja energiat esitlusel,” sõnas Taeva Pesamuna žürii üks juhtidest Toomas Järvet. “Kõigil tiimitöö toimis ja sära oli silmis. Nii mitmelgi korral käis peast läbi mõte, et nende noortega tahaks küll koos töötada. Rõõm oli näha, et teemasse oli hingega sisse mindud ja see suudeti ka esitlustel žüriini tuua. Ütleme nii, et otsustamine ei olnud kerge ja see on positiivne!”
Tugev idee
Häid töid ja suurepäraseid esitlejaid oli mitmeid, nende seast tõusis esimeseks “Tähelepanu! Tegemist on sotsiaalmeediaga.” (Kamilla Selina Lepik, Margaret Põldsaar, Sander Randoja).
Hindajad tõi töö ühe tugevusena välja terviklikkuse. Žüriisse kuulunud Tabasco loovjuht Tarmo Sikk kiitis aga tugevat ideed.
“Palju oli töid, kus oli pisikesi kõrvalideid või -lahendusi ning tuum oli puudu, kuid siin oli see olemas.” ütleb ta. “Esitatud töödes pandi palju energiat üldise kontseptsiooni, sissejuhatuse, uuringute ja erilahenduste peale, aga põhivisuaal ei olnud eriti hea. Sellel tööl oli samuti palju eellugu, kuid ka hea põhivisuaal. Tasub meeles pidada, et kui inimene reklaami näeb, siis ei ole seal selgitust kõrval. Reklaam peab ise enda eest rääkima. See reklaam rääkis.”
Võitjaid ootab ees reis Barcelonasse OFFF-i loovusfestivalile ning veel mitmeid auhindu (täpsemalt vaata loo lõpust).
Teine koht sõidab aga Sloveeniasse Golden Drumi festivalile. Aadria mere kaldale võtavad tänavu retke ette töö “Tundub sus.” autorid Martin Kipper ja Adelia Tamkõrv.
Kolmandana finišeeris 48-tunnisel Taeva Pesamuna maratonil töö “Elu parim elu” (Jelizaveta Karavajeva, Rezete Karu, Aleksandr Vjunov). Neid ootavad 13.-14 novembril toimuva Making Sense 2025 konverentsi piletid ning pääs kolme TULI töötuppa.
Õppivate noorte eriauhinna võitis “Elan enne, postitan pärast”. (Teele Kiisk, Daria Titova, Kadi Allas-Laumets). Nemad teenisid välja Making Sense’i konverentsi piletid.
Samuti jagas žürii välja ühe eriauhinna, millele anti nimeks Huumorimuna! Tõele aru andes, füüsilist muna tiim endale ei saa, küll salvestub nende töö Kuldmuna ajalooannaalidesse. Lisaks saavad nemadki külastada Making Sense’i konverentsi.
Huumorimuna võitsid mulluse Taeva Pesamuna tšempionid Kätrin Sibul, Reigo Metsik ja Mirell Šmidt töö “Elus. Esimest korda” tarbeks tehtud video eest. Video leiad SIIT.
Võidutöö jõuab Delfi ja JCDecaux meediapindadele oktoobris.
Tänavused võitjad ja auhinnad
I koht: Tähelepanu! Tegemist on sotsiaalmeediaga.” (Kamilla Selina Lepik, Margaret Põldsaar, Sander Randoja)
- OFFF Barcelona festivali piletid tervele tiimile koos lendude ja majutusega. Festival toimub 8.-10. mail 2025 Hispaanias Barcelonas.
- Kolm OFFF Barcelona workshop’i.
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
- Kutse Kuldmuna 2025 auhinnapeole.
- Võidutöö avaldatakse erinevatel meediapindadel.
II koht: “Tundub sus.” (Martin Kipper, Adelia Tamkõrv)
- Golden Drum festivali piletid tervele tiimile koos lendude ja majutusega.
- Festival toimub oktoobris 2025 Sloveenias Portorožis.
- Osalemine Young Drummers noortevõistlusel 2025.
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
III koht: “Elu parim elu” (Jelizaveta Karavajeva, Rezete Karu, Aleksandr Vjunov)
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
- Kolm vabalt valitud TULI korraldatud workshop’i tervele tiimile (2025–2026).
Õppivate noorte eriauhind: “Elan enne, postitan pärast” (Teele Kiisk, Daria Titova, Kadi Allas-Laumets)
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
Eriauhind (Huumorimuna): “Elus. Esimest korda” video (Kätrin Sibul, Reigo Metsik ja Mirell Šmidt)
Žürii tööd juhtisid tänavu Toomas Järvet (Taevas Ogilvy loovstrateeg) ja Hanna-Maria Mets (Taevas Ogilvy sotsiaalmeedia spetsialist).
Žürii liikmed
-
Mari-Liis Õunapuu (kommunikatsioonijuht, A. Le Coq)
-
Tarmo Sikk (loovjuht ja copywriter, Tabasco)
-
Anna-Kaisa Oidermaa (tegevjuht ja psühholoog, Peaasjad MTÜ)
-
Emilie Toomela (turundusosakonna juht, Telia)
-
Janno Dreger (turundusjuht, SEB)
-
Hanna Martinson (mõjuisik, poplaulja, meelelahutaja)
-
Kirill Volkov (filmiprodutsent)
Autor: Siim Kera, TULI