Uudised

MINU ESIMENE KULDMUNA | Ants Tõnisson: klipp oli eetris vaid kaks päeva, sest ettevõtte omanik käskis selle maha võtta
Alustasin tööd reklaamiagentuuris Tank aastal 2007. Seega esimene Kuldmuna, kuhu ka mõne minu sulest tulnud töö esitada sai, toimus 2008. aastal. Kohe kukkus ka Hõbemuna Tere piimakombinaadi imagoklipi eest, millega seonduv on samas omamoodi kurioosne lugu, kirjutab praegune Tanki kopiraiter Ants Tõnisson.

TULI TASKUHÄÄLING JA INTERVJUU | Eva Saar sponsorlusest: logode surnuaeda ei taha keegi ja turundajad on Eestis nii palju arenenud, et see enam ei köida
TULI taskuhäälingut külastas sel korral produtsent ning Baltimaade suurima džässfestivali Jazzkaar turundusjuht Eva Saar. Muidugi peatuti mainekal muusikaüritusel, kuid teemasid jagus kultuuriürituste turundamisest ja sponsorlusest kuni selleni, millist mõju avaldas koroona piletiostu harjumustele. Artiklist leiad nii taskuhäälingu kui ka mõned mõtted intervjuust kirjalikus vormis.

INTERVJUU | Taavi Kotka: kuni oma esimest miljonit teenid, on töö ülioluline, pärast saad aru, et muu elu on ka olemas
Taavi Kotkat raha ei huvita, ta tahab maailma muuta. Edukas ettevõtja, kunagine Webmedia boss ning e-residentsuse üks autoritest räägib pikas intervjuus sellest, mis teda käivitab. Peatume ka Kotka uuel idufirmal KOOS, e-residentsuse sünnil, sõna mõjul ning maailma parimal unerohul. Jututeemasid jätkub rohkelt.

25 aastat KOOREKIHTE! Kuldmuna 2023 koorib lahti Eesti turundusmaastiku paremiku
Hakkame pihta! Pisikesest munast on saanud noor täiskasvanu. Tähtsa juubeli puhul vaatame tagasi Eesti turunduskommunikatsiooni päris esimestele sammudele ja võtame fookusesse mitte muna ega kana, vaid koorekihid.

TULI, NÄGI JA VÕITIS | Mõrvari viimastest sõnadest inspireeritud slogan, mis kellelegi ei meeldinud
Homme on esitlus ja midagi on nagu puudu…Ilmselt on see olukord tuttav peaaegu kõikidele loovinimestele. Dan Wieden seisis ühel 1987. aasta õhtul samasuguse probleemi ees. Hommikuks oli tal olemas aegade üks ikoonilisemaid sloganeid. Siim Kera vaatas lähemalt otsa kuulsa hüüdlause sünniloole. Tahad rohkem teada? Loe. Just do it.

Metaversum: PR-i ja turunduse uus väljund
Metaversum on termin, mida kasutatakse virtuaalse universumi kirjeldamiseks, kus inimesed saavad üksteise ja teiste digitaalsete objektidega reaalajas suhelda. See on füüsilise maailma simulatsioon, aga virtuaalses keskkonnas. Kuigi laiemalt on sellest juttu olnud viimasel kahel aastal, siis on metaversum juba aastakümneid olnud populaarne ulmekontseptsioon, mis tehnoloogia arenguga on muutumas päris reaalsuseks.

TULIUUS LIIGE | Digitrükikoda Metroprint: klient ei vali tavaliselt keskkonnasõbralikumat varianti, sest see on kallim
Nüüd on siis seegi käes. TULI seltsi on lisandunud esimene (digi)trükikoda – Metroprint! Rääkisime Metroprindi turundusjuhi Kristel Ullaga trükikuradist, kõrgsageduslikust keevitusest, loodusest, töölistest ja paljust muust. Nii et kui oled kunagi tahtnud teada, kuidas trükikojas elu käib, siis siin on sinu võimalus.

VAATA | SuperBowli reklaamidesse olid kaasatud sel aastal Snoop Dogg, Donna Lewis, Pete Davidson jpt
Möödunud pühapäeval toimus 57. SuperBowl, mis pakkus televaatajatele ja publikule uusi elamusi ning kogemusi. Ka ei jätnud kedagi külmaks reklaamiklipid, mis sisaldasid eriefekte ning millesse olid kaasatud kuulsused üle maailma. Millised reklaamid aga sel aastal SuperBowlile jõudsid?

Agentuur häk Dubaid vallutamas
Häk mõistis möödunud kevadel, et majandust ootab langus. Pandi pead kokku, veidike nuputati ning otsustati, et oleks aeg kiigata välismaa poole. Ikka selleks, et käive oleks stabiilsem ja kasv jätkuks. Otsustati küsida loomeettevõtluse toetust – EAS pani ettevõtmisele 75 000 euroga õla alla.

EASi ja KredExi ühendasutuse Aasia regiooni ekspordijuhina asus tööle Indrek Sirp
EASi ja KredExi ühendasutuse Aasia regiooni ekspordijuhina asus tööle pika rahvusvahelise koostöö kogemusega Indrek Sirp, kes hakkab juhtima rahvusvahelist meeskonda. Ühendasutusel on plaan uue turuna laiendada oma ekspordinõunike võrgustik Vietnami.

BREDENI UUS LOGO: kas muna, kana, nina, kuusk, seen või lennuk?
Tuntud kodumaine mütsibränd Breden Kids sai uue väljanägemise. Uut nime kandva My Bredeni kujundamisel mängis võtmerolli tunnustatud loovagentuur Identity, kellel vöö vahel enam kui veerandtuhat edukat brändinguga seotud projekti. Bredeni uue logo ja korporatiivse identiteedi autorid tõdevad, et tegu oli tõeliselt rahuldust pakkuva projektiga.