14.02.2023

Agentuur häk Dubaid vallutamas 

Häk mõistis möödunud kevadel, et majandust ootab langus. Pandi pead kokku, veidike nuputati ning otsustati, et oleks aeg kiigata välismaa poole. Ikka selleks, et käive oleks stabiilsem ja kasv jätkuks. Otsustati küsida loomeettevõtluse toetust – EAS pani ettevõtmisele 75 000 euroga õla alla.

Heidi Pähn ja Einar Tiimla. Foto: Erakogu

“Eestis on tihti nii, et kui kasvavad turundusagentuurid jõuavad umbes miljonilise käibeni, siis kasv aeglustub, sest turg on agentuure täis ning tööjõudu ja kliente on raske saada,” kommenteerib häki tegevjuht Einar Tiimla. “Soovime alati olla sammu võrra ees ja arvasime, et agentuuril hakkab kasvupiir lähenema.” 

Nii hakatigi mõtlema, mis agentuuri järgmine turg võiks olla. Ka praegu on neil kliente nii Baltikumist kui ka Soomest, samuti on tehtud töid Põhja-Ameerikasse ja Skandinaaviasse. Soome välistati, sest sealt oodatakse eestlaste puhul soodsama hinnaga tööjõudu. Saksamaa tundus hea, aga seal segaks hoopiski keelebarjäär. Einaril on Deutsch suus, kuid teistel tiimiliikmetel mitte. Ameerika Ühendriigid käis samuti laualt läbi. Nad on väljastpoolt tulijatele avatud ning ei tekiks keeleprobleemi, kuid murekohaks on ajavahe, mis tähendab kahes vahetuses töötamist. Varsti jõuti kaardil Araabia Ühendemiraatide, täpsemini Dubaini. 

“Kohalikke on seal 1,3 miljonit, sisuliselt nagu Eesti,” räägib Tiimla. “Sisserännanuid 1,8 miljonit. Lisaks külastab seda iga kuu kokku 1-2 miljonit ärireisijat ja turistist külastajat – meeletu mass. Kuna seal on valdavalt kakskeelsus ning ärikeel on inglise keel, siis tundus Dubai turg, kus meil on võimalus. See on meile kodune, kuna Eesti turul tehti varasemalt palju kakskeelseid reklaame.”

Töö hakkab pihta

Seejärel asus häk turu-uuringut tegema. Kiirelt selgus, et suur on nii teenusepakkujate arv kui ka vajadus. Palju oli tõelisi tippagentuure, maailma suurimaid nimesid. Samuti on palju lähisriikide agentuure, kelle kujunduskeel ja töö kvaliteet on alla meie standardite. Lisaks neile on veel vabakutselisi, kelle oskused ja töö kvaliteet on seinast seina.

Turg on kirju, aga näeme seal enda kohta maailmakuulsate nimede ja India, Pakistani ning Egiptuse agentuuride vahel. Oleme seal keskel, sobime sinna nagu valatult.

Otsustati küsida loomeettevõtluse toetust ning saadigi, EAS pani ettevõtmisele 75 000 euroga õla alla. “Muuseas, kogu projekti maksumus on üle 104 000 euro, aga oleme juba täna kindlad, et ületame selle piiri,“ sõnab Tiimla.

Kui Eestis ollakse full-stack agentuur ehk pakutakse täisteenust, siis Dubaisse sisenetakse alustuseks tagasihoidlikumalt. Plaanis on pakkuda brändingut, SEO-d, sotsiaalmeediat ning veebiarendust ja -disaini. Ilmselt ka strateegiat, mis on nende kõige tugevam külg Eestis – Dubais tunti suurt huvi nende unikaalse strateegia loomise metoodika kohta, mille üheks osaks on workshop kliendi võtmeisikute ja valdkonna juhtidega. Seda workshopi nimetavad nad avastusseansiks.

Kuidas edasi? Veebruarist hakkab tööle kohalik turundusekspert, kes aitab esimesi müügikontakte luua. Samal ajal käib ka turu süvaanalüüs.

“Märtsis lähen uuesti Dubaisse ning siis on juba esimesed kohtumised potentsiaalsete klientide ja koostööpartneritega,” räägib Tiimla. “Kui asjad hästi lähevad, siis tahame muidugi teha Dubaisse väikese haru. See aitaks häki jätkuvale kiirele kasvule kindlasti kaasa. Dubai turul on suured maailmabrändid ning paljude brändide peakontorid. Kui Dubaist tuleb meile mõni väga vinge klient, siis see garanteerib ka suure ja teistsuguse kogemuse, mida Eestis ega lähiturgudel on pea võimatu või väga raske saada.

heidi einar sole dxb 16 9
Foto: Erakogu

Autor: Siim Kera, TULI
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

EAS ja häk on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 108 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt