Balbiino tuleb välja unikaalse jäätisepakendiga, millest 50% on taaskasutatud materjalist
Esimeste pääsukestena jõuavad väiksema jalajäljega innovaatilises pakendis müügile Onu Eskimo jäätised. Tegemist on ainulaadse jäätisepakendiga kogu Läänemere ja Skandinaavia piirkonnas.
Balbiino tegevjuhi Kaido Saluranna sõnul moodustab jäätisetootmises suure osa keskkonnajalajäljest plastpakend, millele on ettevõte püüdnud juba aastaid leida säästlikumaid alternatiive. „Rääkides oma soovidest hea partneri, pakenditootja Estikoga, jõudsime koostöös jäätiseturul unikaalse pakendini, millest 50% on juba käibel olnud plast*. Kaotamata seejuures võimalust pakendit taas ümber töötada,“ ütles Salurand.
Esimesena saavad keskkonnasäästlikuma pakendi Onu Eskimo koonuse-, topsi- ja pulgajäätised. Tulevikus on plaan panna loodussäästlikumasse ümbrisesse kõik Balbiino impulsstooted. „Ühes aastas kulub Onu Eskimo pulga- ja vahvlijäätistele 7000 tonni pakendit. See tähendab, et edaspidi vähendame esmatasandi plasti tootmist tänu sellele sammule juba poole võrra. Hea meel on ka selle üle, et unikaalset 50-50-pakendit saab hiljem taas ümbertöötamisse suunata,“ kirjeldas Salurand keskkonnale avaldatavat mõju.
Uus jäätisepakend pole ainus, mis Onu Eskimo jäätistega sel aastal turule jõuab. Muutunud on ka legendaarsele jäätisemeistrile Evald Roomale ehk Onu Eskimole pühendatud jäätisesarja välimus ja sisu. „Selle aasta kevadel anname armastatud jäätisesarjale täiesti uue hingamise – uus pakend, uus välimus ja uued maitsed. Alles jääb vaid Onu Eskimo nimi, mis kannab endas peaaegu sajandipikkuseid Eesti jäätisetraditsioone ja väärtuslikku toidukultuuri,“ kirjeldas Salurand brändi muutust. Onu Eskimo valikus on kolme maitsega vahvlitopsid ja pulgajäätised ning seitse vahvlikoonuses jäätist.
Peale plastikoguse vähendamise on viimastel aastatel Balbiinos tehtud palju keskkonda toetavaid investeeringuid, mis vähendavad oluliselt vee- ja energiatarbimist. Igal aastal suunatakse ligi üheksa tonni tootmisjääke põllumajandussektorisse loomasöödaks, edendades seeläbi ringmajandust. Veel saadetakse ringlusesse kõik kohapeal tootmises tekkiv plast ja kartong ning kõikjal hoonetes on üle mindud energiasäästlikele LED-lampidele. Samuti kasutatakse külma tootmisel tekkinud energiat oma tarbevee soojendamiseks.
Tutvu Balbiino keskkonnasammudega: www.balbiino.ee/rohepoore.
*kasutades massi tasakaalu printsiipi.
Balbiino loovagentuur on Taevas Ogilvy, kommunikatsiooniagentuur Ogilvy PR ning meediaagentuur Inspired Universal McCann. Kõik neli ettevõtet on TULI (Turundajate Liidu) liikmed. Pakendid kujundas pakendiagentuur KOOR.
See on juba teine kord, mil Onu Eskimo tuleb välja uues kuues. Kampaania saab hoo sisse mais, mil läheb eetrisse ka teleklipp. Kampaania loovagentuuri poolne strateeg on Toomas Järvet.
Silja Oja, TULI