TULI uus liige: trükiagentuur Ellington

Turundajate Liiduga (TULI) liitus trükiagentuur Ellington. Lähemalt räägib trendidest trükimaailmas agentuuri turunduse projektijuht Kairit Parker. „Reklaammaterjalide tootmine on arenenud meeletu kiirusega ning täna toodetakse erinevates trükikodades kõike, mida turundusosakond oskab eales ette kujutada – kui vaid osatakse küsida,“ ütleb ta.

Ellingtoni tiim: Üllar Võsumaa, Kristiina Kiis, Triin Ilves, Indrek Mäe, keskel kunstnik Robin Nõgisto, Eero Pank, Jana Antonova, Kairit Parke ja Allan Matsov.

Mis on Ellington? Saan aru, et te ei ole trükikoda, vaid trükiagentuur. Mida see tähendab?

Ellington on esimene ja suurim täisteenust pakkuv tootmisagentuur Eestis. Pakume tervikteenust ideest lõpptulemuseni.

Endal tootmist meil ei ole. Me mõtleme oma kliendiga kaasa – aitame idee arendamisel, sobiva tootmislahenduse leidmisel, asjaajamisel. Olgu selleks lihtne visiitkaart, säravad reklaammaterjalid, siidiste kaantega raamat või hoopis erilahendustega näitus. Kõik algab sellest, mida vaja on ja milleks. Vastavalt sellele valime ka materjali, trüki, pakendi ja kõik muu – nii, et see täidaks soovitud eesmärke kõige paremini.

Miks otsustasite esimese trükiagentuurina TULI liikmeks astuda?

Erinevate turundusmaterjalide tootmine on turunduskommunikatsioonis oluline osa. Meie soov on areneda koos oma klientide ja partneritega. Näeme suurt potentsiaali selle valdkonna edendamises. Tahame olla suunanäitajad, kuidas valdkonda uuendada. Näiteks oleme loonud tarkvaralahenduse iOnPrint, mis lihtsustab trükiste tootmise hinnastamist ja tellimist ning koostab trükipakkumise vaid hetkega. Lahendusega luuakse lisandväärtust kogu sektoris, tõuseb ressursi kokkuhoid kõikides agentuurides ja trükikodades, kes lahenduse kasutusele võtavad.

Kuidas trükitööstus viimaste aastatega arenenud on? Millised on suundumused?

Trükist rääkides ei käi saa ammu enam rääkida klassikalisest trükisest paberil. Trükitakse tegelikult kuhu vaja ja mida vaja ning selle suuna oleme ka ise fookusesse võtnud.

Mida teie käest tellida saab?

Reklaammaterjalide tootmine on arenenud meeletu kiirusega ning täna toodetakse erinevates trükikodades kõike, mida turundusosakond oskab eales ette kujutada – kui vaid osatakse küsida. Meie eesmärk on viia kokku kliendi soovid ja leida õige tootmislahendus. Mitmelt poolt tellides läheb sageli mingi info kaduma ja üldse on orgunni ja hinda märgatavalt rohkem. Milleks? Pole vaja! Just seetõttu avasime hiljiuti ka Ellingtoni e-poe. Valik pudeliavajast superkõlarini – meil on seal peaaegu kõike, millele saab logo peale printida või sisse õmmelda.

Kui kiiresti tegutsete?

Igaüks, kes täna ostab trükiseid erinevatelt trükifirmadelt, kulutab tohutult aega hindade ja muude tootmistingimuste saamiseks ja haldamiseks. Meie loodud tarkvara iOnPrint aitab just seda probleemi lahendada.

iOnPrint annab meile võimaluse planeerida trükitöö ise, ilma trükikoda segamata ja seda kõike vaid mõne hetkega. Saame keskenduda oma klientidele, et pakkuda neile maksimaalselt head kliendikogemust ja tootmislahendust.

Me ei taha, et Ellingtoni meeskonnas tegeleks keegi igapäevaselt korduvate rutiinsete tegevustega, mida saab automatiseerida. Tarkvara vähendab inimese tehtavaid vigu ja kulusid. Loodud platvorm on ülesannete täitmisel kiirem ja efektiivsem. Projektijuhid saavad lisaaega mõtestatud töö tegemiseks, panustada kliendisuhtlusesse ja loomingusse

Kes on teie klient?

Ellingtonil on üle 500 kliendi ja ligi 7000 projekti aastas.  Meie peamiseks kliendiks on keskmised ja suuremad ettevõtted, kellel on vajadus erinevate reklaammaterialide järele. Kampaaniad, esitlustarvikud, pakendid, reklaamkingitused.

Ellingtonil on kontorid Eestis ja Soomes.

iOnPrinti eesmärk on laieneda välisturgudele, mis tähendab, et liitunud trükikodadel on võimalus hõivata uusi turge ja kliente eksporttegevusele suuri summasid panustamata. iOnPrinti väljaspool Eestit tutvustades turundame tegelikult kogu Eesti trükitööstust.

Kuidas eriolukorra üle elasite?

Kriis on uskumatult rikastav mugavustsooni loksutaja. Meie eesmärk oli ja on olla oma klientide jaoks olemas ja leida parim lahendus ka kriisiolukorras. Kuna eriolukorra muudatustele tuli meie klientidel reageerida kiiresti, siis fookusesse tõusis ennekõike kiirus.

Kui sa oled valiku ees, kas aidata viia ellu ettevõtte elu päästeplaan ja trükised tavalise kümne tööpäeva asemel neljaga, siis muidugi! Teeme ära!

Kairit Parker

Kairit, räägi palun natuke endast ka. Kuidas Ellingtoni jõudsid ja mida seal täpsemalt teed?

Olen õppinud TLÜ reklaami ja imagoloogiat ning turundusvaldkonnas on mul tänaseks rohkem kui 15-aastane töökogemus, mille jooksul olen turundanud ja lansseeritud erinevaid kaubamärke. Tänu pikale kogemusele jaekaubanduses (Info-Auto, Baltika, Kotryna), on olnud võimalus vastutada visual marketingi eest ning juhtida erinevaid loovprojekte. Enne Ellingtoniga liitumist olin ise pikalt nende klient. Kui nende poolt tuli ettepanek liituda  tiimiga ja aidata iOnPrindi lansseerimisega, ei vajanud ma palju mõtlemisaega. Tiimiga liitusingi eelkõige iOnPrindi partnerina ja minu peamine roll on platvormi turundamine ja tutvustamine välisturgudel. Ellingtoni abistan turunduskommunikatsiooni, sisuturunduse ja digitaalse kommunikatsiooni valdkonnas.

Ellingtoni meeskond on komplekteeritud põhimõttel, et iga inimene toob juurde teadmisi ja kogemusi erinevatest valdkondadest. Meeskond on reklaamiagentuuri ja trükikoja taustaga.

Vaata ka: ellington-printing.com

Silja Oja, TULI


Turundajate Liit (TULI) ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 78 ettevõtet.

Kõik uudised