Uudised

Rait Milistveri jõulureklaamide TOP 5 | Pakime jõuluvideod lahti!
Selle aasta jõulutoppi jõudsid nii Eesti produktsioonifirmade poolt Eesti brändidele tehtud klipid, kui ka lihtsalt Eesti osalusel sündinud jõuluvideod. Klipi välismaine päritolu minu jaoks suurt tähtsust ei omanud, sest hea töö puhul võime uhkust tunda ka selle üle, et kaamera taga seisab Eesti mees või kaamera ees seisab Toompea. Head lahtipakkimist!

Kuhu liigub üritusturundus? Viis trendi maailma ühelt kõige kõvemalt festivalilt
AI, VR ning vinge loojutustamine. Melissa Mühlberg ja Martin Rauam Jolosest külastasid Roomas toimunud BEA World Festivali ehk Best Event Awardsi ning panid kirja viis trendi, mis üritusel selgelt välja joonistusid.

Populaarseimatele turundussektori ametikohtadele kandideerib üle 200 inimese
Tööpakkumiste arvu vähenemine ja töövõtjate aktiivsus tööturul on tõstnud konkurentsi töö leidmisel, näitavad Eesti suurima tööportaali cvkeskus.ee andmed. Hetkel kandideerib ühele vabale ametikohale keskmiselt 51 töövõtjat, mida on 35% rohkem kui aasta tagasi. Turundussektoris on vastavad numbrid 71 ja 21%.

TULINE TARTU | Convertali juht Jaanus Lahe: kurb, kui turundajatele tähendab AI ainult ChatGPT kasutamist
TULI võttis ette väikese rongisõidu ning käis uurimas, kuidas veereb eluke meie tartlastest liikmetel. Esimesena saab sõna digiturundusagentuuri Convertal juht Jaanus Lahe. Räägime Tartust, töötajate leidmisest ning sellest, miks andmekasutus endiselt lapsekingades on.

Eesti elanike silmis tõusis mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti
Kantar Emori läbi viidud suurettevõtete maineuuringu kohaselt tõusis Eesti elanike silmis esmakordselt mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti. Ka varem on ettevõte esikolmikus olnud, kuid maineliider ollakse esimest korda.

INTERVJUU | Orangetime koostööst Coca-Colaga: nende silmis on Eesti Euroopa Silicon Valley
Sellest intervjuust käivad läbi nii Fred Jüssi, Silicon Valley, eestlaste mentaliteet kui ka Vormsi saar. Seda kõike Coca-Cola mekiga ning üritusturunduse kastmes. Orangetime’i juht Mikk Puurmann räägib, milline on nende koostöö Coca-Colaga ning utsitab Eesti üritusturundajaid veelgi suuremalt mõtlema.

TULIUUS LIIGE | Loovagentuur Jopp Creative juht Jan Henrik Pärnik: mõned kliendid on oma kanalites väga kinni, turundust peaks laiemalt vaatama
TULI-sse on lisandunud järjekordne uus liige – loovagentuur Jopp Creative. Ettevõtte juht Jan Henrik Pärnik tutvustab Tartust pärit agentuuri elu, kliente ja ambitsioone.

META Advisory’ga liitus uus valitsussuhete konsultant
Eesti juhtiva PR-ja valitsussuhete agentuuriga META Advisory tiimiga on liitunud suure kogemustepagasi ja pikaajalise avaliku sektori karjääriga konsultant Kadri Maasik. Tänaseks on META nõustamisbüroo tiim kasvanud 26-liikmeliseks.

INTERVJUU | Bo Britt Peet jagab nippe, kuidas turunduse automatiseerimisega pihta hakata ning räägib, miks see oluline on
Bo Britt Peet on aidanud üles ehitada Bolti lifecycle marketing’i ehk elutsükli turunduse ja turunduse automatiseerimise. Praegu aitab ta vabakutselisena erinevatel ettevõtetel turundust automatiseerida. Turunduspodcasti grit. saatejuhid Marelle Ellen ja Andreas Unt uurisid, millised ettevõtted peaks oma turundust automatiseerima, kuidas seda teha ja kui palju see maksma läheb.

VAATA KLIPPI | SEB: usume, et jätkusuutlikud pühad toovad rohkem rõõmu
Milline on jätkusuutlikkuse seisukohalt parim pidu? Kas see, mis ei toimu? Ning parim kink see, mis jääb ostmata? Usume, et nii drastiline lähenemine ei ole vajalik, küll aga tuleks oma mõttemaailma ja harjumusi pisut muuta, et pühadest jääks jälg inimeste südamesse, mitte keskkonda. SEB jätkusuutlike pühade ideest kirjutab SEB Panga Balti brändi- ja jätkusuutlikkuse juht Eha Talvist-Reinsalu.

Meaningful Brands uuringust selgus, millistest brändidest Eesti inimesed kõige rohkem hoolivad
Me puutume iga päev kokku tuhandete brändidega, seda endale tavaliselt teadvustamata. Seetõttu aitavad brändiuuringud selgeks teha, kui palju me päriselt neid brände, mida igapäevaselt näeme ja kasutame, hindame.

Case study: LHV-le ei tehtud reklaami, vaid pigem muusikavideot
Tänavuse aasta üks mastaapsemaid reklaamiproduktsioone oli LHV imagokampaania klipp “Vabadus liikuda edasi”, mis tuli välja augustis ja jooksis täispikkuses – 2 minutit 13 sekundit – kaks nädalat ka tele-eetris. Võimalik, et sellega püstitati pikkusrekord Eesti telereklaami ajaloos, vähemalt ei meenu tegijatele, et üle 90-sekundilisi reklaame tele-eetris näidatud oleks.