29.10.2019

Soome loovagentuur Sherpa: Ära ütle, et oled julge, näita seda

Helsingis
tegutsev reklaamigentuur Sherpa andis oma juubelireklaami kujundamise oma suurima
konkurendi TBWAHelsinki kätte. Agentuur näitas selle ebatavalise sammuga, et
usaldab oma konkurenti 100%, sest reklaami, mis ilmus 22. oktoobril ärilehe Kauppalehti kaanel, nägi ka Sherpa ise alles siis, kui leht oli
trükist väljas. Reklaam kandis pealkirja “Rohkeus näyttää tältä“ (tõlk. „Selline
näeb välja julgus”).

„Julgus on üks
meie agentuuri põhiväärtustest,“ ütles Sherpa loovdirektor ja asutaja Tommi
Kortesniemi
. „Loovus ja julgus käivad käsikäes. Ka oma klientidel soovitame
alati valida julgeima idee.“ Seetõttu otsustas agentuur tellida oma 10.
sünnipäeva tähistamiseks reklaami, mis seda julgust näitab, mitte lihtsalt ei
ütle.  

Tuleb tunnistada,
et oma agentuuri maine konkurendi kätte usaldamine on tõesti julgustükk. Ja
nagu sellest veel vähe oleks, Sherpa ei soovinud reklaami enne avaldamist
kinnitada, vaid palus selle otse trükki saata. 

TBWAHelsinki loovdirektori
ja partneri Ville Ohtoneni sõnutsi oli konkurendile reklaami tegemine
ääretult inspireeriv töö. Ja TBWA tõestas, et nad on usalduse väärilised. „Kui
alguses plaanisime tulla välja oma elu parima trükireklaamiga, millel on
vaimukas tekst ja hoolikalt valitud visuaal, siis lõpuks otsustasime sihtida
veelgi kõrgemale ning luua midagi, millel oleks väärtust ka aastate pärast,“ ütles
Ohtonen.  

Kuna Sherpa briifis oli rõhutatud koostööd, võttis TBWA sõnal sabast kinni ja tegi reklaami, mis
pole vaid ühekordne kommunikatsioon, vaid kingitus kogu Soomele. Nimelt pani
TBWA aluse initsiatiivile, et kord aastas annavad Soome tippagentuurid ühe oma
helgeimatest peadest üheks päevaks Sherpale, et panustada ühte Sherpa poolt
valitud heategevuslikku projekti.  

Vaata ka: www.sherpa.fi/vastuunkantavat 

Reklaami tekst soome keeles:


Screenshot%202019 10 29%20at%2015.34.33 block

Allikad: 

Why This Agency
Trusted Its Competitor with Its Own Ad Campaign
 

Marketing agency
Sherpa put its whole reputation into their competitor’s hands in bold campaign
 

Silja Oja, TULI 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt