MINU ESIMENE KULDMUNA | Ivo Kallasmaa: kampaaniast kirjutati isegi Omaanis, Hiinas ja Kanadas
Sarjas “Minu esimene Kuldmuna” võtab järje üle kommunikatsioonibüroo Dalton juht Ivo Kallasmaa. Oma esimese Kuldmuna teenis ta kampaania eest, mida levitati kulutulena üle maailma ja aitas viia väikese Eesti ettevõtte maailmakaardile.

Loo ära rääkimiseks tuleb minna ajas ligi 10 aastat tagasi, kui meil oli Daltonis klient nimega Wolfprint 3D. Nad olid leiutanud unikaalse teenuse ja pöördusid minu poole, et sellega Eestis ja rahvusvaheliselt turule tulla. Teenuseks oli 3D-printimine, mis oli tol hetkel üsna uudne ja võimalusi tundus lõputult. Küsimus oli, kuidas kõige efektiivsemalt pilti saada ja ka meelde jääda?
Pakkusin välja, et Eesti turu jaoks tuleks kaasata tõeline staar, kellest teha miniatuurne koopia ja promoda seeläbi teenust ennast. Ideena sai pakutud välja Anne Veski – tuntud, armastatud ja Eesti meelelahutusmaailmas sisuliselt legendaarne tegelane, kelle miniatuurset kuju oleks põnev vaadata kellel iganes. Veski võttis ideest kuuldes kiiresti vedu ja Eesti meedia haaras sellest väga hästi kinni.

Samal ajal selgus, et põhimõtteliselt on võimalik printida isegi sündimata lapse loote kuju. See oli hetk, kus sai rahvusvaheliselt hakata gaasi vajutama. Kuna meie esialgne PR-lähenemine oli olla hästi agiilne ja proovida erinevaid lahendusi, siis loote kuju printimine sobitus ideaalselt selle lähenemisega.
Uudist valminud loote kujust levitasime strateegiliselt meedias üle maailma ja see levis suurtesse meediaväljaannetesse nagu Reuters ning sealt edasi igasse maailmaossa. Sellest kirjutati isegi näiteks Omaanis, Hiinas ja Kanadas.
Kampaaniat tehes tulid endised kolleegid Henri Jääger ja Urmas Villmann minu juurde ning ütlesid, et sa pead selle kindlasti Kuldmunale esitama. Ma küsisin vastu: “Mis see Kuldmuna on?” Kuna Kuldmuna tähtaeg saabus üsna varsti, siis sai töö vastavalt reeglitele kiirelt sinna esitatud, teadmata endiselt, mis konkursiga täpselt tegu.
Mingis mõttes oli kõigile, ka Wolfprint 3D loojatele endile ootamatu, et panime nii kõrge lennuga minema. Samas tekitas see ka teatud kindluse tulevikuks: Eesti pole liiga väike, et siin teha suuri asju. Seega oli just see kampaania aluseks Daltoni hilisematele edukatele rahvusvahelistele kampaaniatele, mis oleks võinud esmapilgul tunduda liiga ambitsioonikad.
Aeg panustada turundusmaailma
Minu esimene Kuldmuna toimus Lennusadamas. Pilt, mis sealt avanes, oli muljetavaldav – sadu turundajaid, kõik kenasti riides, pidulikult laudade taga. Sain aru, et seal on miskit, mis neid inimesi kokku kutsub.
Ürituselt sain oma esimese Kuldmuna ehk siis konkursil läks üle ootuste hästi ja tundsin, et tahaks veel. Mitte ainult Kuldmunal osaleda, aga midagi suuremat ära teha. Näiteks tegi tollane Turundajate Liit ehk ETKAL igasuguseid põnevaid asju, aga need ei olnud hästi pildis. Ka konkursi kategooriad vajasid minu hinnangul värskendamist, oli ju suhtekorralduses ainult üks kategooria. Otsustasin ETKAL-iga liituda ja mind valiti juhatusse.
Tänaseks olen juhatuse liikmena Turundajate Liidu tegemistesse panustanud juba pea 10 aastat. Selle käigus muutus ETKAL täna tuntud Turundajate Liiduks ja liit sai omale hästi toimiva uudisteportaali. Kõiki kategooriad ja ka Kuldmuna juhendit ennast on oluliselt uuendatud, tööde arv on oluliselt kasvanud. PR-kategooriad on nüüd lausa kuus.
Leian, et asjakohased kategooriad innustavad võistlusel osalema ja mida rohkem meid konkursil osaleb, seda kõrgem on tase. Nii saab Kuldmuna tuua esile oma ala parimaid.
Lõpetuseks võis mõnel tekkida küsimus, mis on saanud maailma paisatud Wolfprint 3D-st? Wolfprint 3D kasvas oma lansseerimisest alates võimsalt edasi. Tänaseks on nad vahetanud nime Ready Player Me’ks ja nad tegelevad endiselt 3D-kujude loomisega, aga nüüdseks on nende kujud virtuaalsed ja kliendipagas rahvusvahelisem kui kunagi varem.
Autor: Ivo Kallasmaa, Dalton
Toimetas: Siim Kera, TULI
Minu esimene Kuldmuna on TULI lugudesari, kus Eesti reklaamiinimesed meenutavad esimest Kuldmuna konkursilt võidetud autasu.