Loovusfestival kui olümpiamängud sportlasele
Loovusfestivali konkurss Kuldmuna ootab turundusagentuuride loovtöid kuni 1. märtsini. 17. märtsil avalikustakse parimad tööd Kuldmuna Galal, mis tänavu toimub Saku Suurhallis. Festivali gala on ühtlasi ka Turunduskonverentsi Password lõpugala, kus osaleb ligi 1000 erialainimest nii Eestist kui välismaalt.
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu juhi Lola Tehveri sõnul saavad ka sellel aastal viis parimat Kuldmuna vôitjat oma tööd tasuta esitada Valgevenes toimuval rahvusvahelisel festivalil “White Square”, mis toimub 27-29. aprillini, Minskis. “Eesti agentuuridele on Minski festival suurepärane võimalus oma tööde tugevuse tõestamiseks ja tutvustamiseks rahvusvahelisel tasemel. Samuti hea võimalus laadida ennast ideedega ning tutvuda uute ning huvitavate eriala inimestega,” lisab Tehver.
Sel aastal üheksandat korda toimuv “White Square” on viimastel aastatel olnud eestlaste kõrge osalusega välisfestival. Eelmisel aastal esitati festivalile kokku 768 tööd 23 riigist. Eestist võitis Tabasco 2 kulda, Newton pronksi ning AD Angelsi hõbeda.
Mis toimub loovusfestivalide maastikul?
Reklaamifestivale on maailmas 40 ringis, Eestile lähimad ja tuttavamad on kodumaine Kuldmuna, lätlaste Golden Hammer ja Balti riikide vahelinel Baltic Best, mis on ühtlasi ka kõige noorem festival. Lisaks juba mainitud White Square/Belõi Kvadrat ja ukrainlaste poolt korraldatud KIAF ehk Kiievi Rahvusvaheline Reklaamifestival. “Nendelt festivalidelt on eestlased ka konkurentsitult enim auhindu pälvinud,” räägib Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann.
Maailma tuntuim, vanim ja prestiižseim loovusfestival on Cannes Lions, mis asutati 1954. aastal ning toimub sel aastal jaanipäeva paiku prantsuse Rivieras, Cannes’is. “Cannes Lions’i ülitihedas konkurentsis on eestlaste suurimad saavutused seni Olav Osolini ja Priit Pärna poolt Eesti Energiale loodud telereklaami pronkslõvi ja Kontuur Leo Burnett’i poolt Statoilile loodud telereklaami finalistikoht autonduse kategoorias 2006. aastal,” märgib Villmann.
Samade festivalikorraldajate poolt organiseeritakse ka Eurobesti, mille toimumiskoht pole konkreetne, vaid rändab mööda Euroopa linnu. Villmanni sõnul on Eesti reklaamirahvas seda festivali aja jooksul päris palju külastanud ning sealt ka auhindu koju toonud.
Märkimist väärib ka Balkanimaade suurim reklaamifestivali Golden Drum, mis toimub kaunis Sloveenia sadamalinnas Porto Rož’is ning mida naljaga pooleks kutsutakse ka idaeurooplase Cannes’iks.
“Meie reklaamitegijate ja turundajate seas on tuntud ka Effie Wordlwide festival, mis hindab kampaaniate ja loovlahenduste efektiivsust, peamiselt, kuidas vähese eelarverahaga saavutada võimalikult suur tulemus.,” lisab Villmann lõpetuseks.
Eesti uhkus – Kuldmuna
Möödunud aastal kandideeris Loovusfestivalil Kuldmuna kokku 527 tööd reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia, PR ning üritusturunduse kategoorias.
Loovusfestivali konkurss Kuldmuna lennutab igal aastal kuld-, hõbe- ja pronksmune agentuuridele ja nende klientidele, kes on silma paistnud põnevate ja tunnustust väärivate reklaamide, disainilahenduste, kampaaniate, ürituste ja muude loovlahendustega. Kuldmuna on aasta oodatuim reklaamimaailma sündmus ja sellel esitletud tööd annavad hea ülevaate viimase aasta turundusmaastikust Eestis.
Tulemused on näha ka 2016 aastat kokkuvõtvas loovusauhindade tabelis.
Ootuspäraselt on liidrikohal agentuur Tabasco, kes on eelmise aasta
festivalidelt rohkelt auhindu koju toonud.
Metoodika on kirjeldatud ETKAL-i veebis: http://www.etkal.ee/loovusauhindade-edetabel-2015/20164q
Kuldmuna konkursile saab töid esitada 1. märtsi südaööni aadressil http://defol.io/kuldmuna/2017