21.02.2024

JCDecaux toob Eesti turule välimeedia auditooriumiuuringu Outdoor Impact 2, mis aitab kampaaniaid veelgi efektiivsemalt planeerida

JCDecaux Eesti sõlmis uuringufirmaga Ipsos OOH lepingu välireklaami auditooriumiuuringu läbiviimiseks. Ipsos OOH (varasemalt MGE Data) on rahvusvahelisse turundusanalüütika ja konsultatsiooniettevõtte Ipsos gruppi kuuluv juhtiv välireklaami auditooriumi mõõtmise ekspert maailmas. Ettevõte on välireklaami auditooriumi uuringuid edukalt teostanud 17 riigis, sealhulgas Rootsis, Norras, Prantsusmaal, Austraalias ja Suurbritannias.

JCDecaux Eesti tegevjuht Kristiina Sepp. Foto: Erakogu

Välimeedia auditooriumiuuring Outdoor Impact koosneb mitmetest all-uuringutest. Inimeste liikumistrajektoorid kaardistatakse NielsenIQ poolt. Liiklusvoo mahtude info saadakse mitmest eri allikast, sealhulgas linnade teabesüsteemidest ja liiklusmõõtmise ettevõttest Stratum. Klassikalise ja digitaalse välireklaami kontaktide klassifitseerimise aluseks on mitmed välireklaami nähtavust hindavad uuringud, mis on läbi viidud Suurbritannias.

Outdoor Impact 2 vastab ESOMARi ja ülemaailmse välireklaami assotsiatsiooni rahvusvahelistele mõõtmisstandarditele välireklaami oluliste aspektide hindamisel. Kõik nendes uuringutes saadud andmed koondatakse online platvormile, kust reklaamijad saavad juurdepääsu nii klassikalise kui ka digitaalse välireklaami kontaktide ja katvuse infole.

Outdoor Impacti andmebaas on valmis esitlemiseks 2024. aasta lõpus. Lisaks Eestile viib Ipsos OOH samaaegselt uuringu läbi ka Lätis ja Leedus, Eestis antakse turule meedianäidikud välireklaami auditooriumi kohta Tallinnas, Harjumaal, Tartus, Narvas ja Pärnus.

„Välimeedia on olnud Eestis üks kõige kiiremini kasvav meedialiik, mis 2022. aastal moodustas meediakulutustest 19%,” ütleb JCDecaux Eesti tegevjuht Kristiina Sepp. “Turu ulatuslik maht tingib vajaduse anda reklaamijatele rahvusvaheliselt kehtestatud standarditele vastavat andmestikku välimeedia kohta. Uuring on usaldusväärseks infoallikaks välireklaami kasutamise otsuste kohta Eestis ja olen kindel, et Outdoor Impact 2 andmebaas aitab reklaamijatel kampaaniaid veelgi efektiivsemalt planeerida ja välimeedia tugevusi oma ärieduks muuta.”

Toimetas: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt