EOK turundusjuht Margus Kiiver: sport on võimas koht, kus lugusid jutustada
Kuidas spordi abil oma brändi turundada? Mis juhtuks, kui hasartmängukorraldajad sporti ei toetaks? Sellest ja muust räägitakse 21. mail toimuval hommikuseminaril “Sport kui turunduse kasutamata võimalus”.
Eesti Olümpiakomitee kureeritud seminaril võetakse ette kolm teemat:
- Sportlaste kasutamine turunduses. Miks ja kuidas seda teha? (Sigrid Kupenko, Sportlandi turundusjuht)
- Olümpiasümboolika ja turundus. Kuidas reeglite vastu mitte eksida? (Margus Kiiver, Eesti Olümpiakomitee turundusjuht)
- Hasartmängukorraldajate reklaam. Miks nad sporti toetavad ja mis juhtuks, kui nad seda enam ei teeks? (Kaido Ulejev, Betsafe Baltimaade tegevjuht)
Eesti Olümpiakomitee turundusjuht Margus Kiiver rääkis veidi lähemalt, mida igast teemast oodata. Hetkel kasutatakse Eesti sportlasi turunduses pigem vähe, kuid tendents on siiski tõusvas trendis. Eeskujuks on mingil moel spordiga seotud ettevõtted.
“Miks vähe? Sest paljud sportlased pole liiga tuntud ning see pärsib,” mõtiskleb ta. “Kindlasti oleneb palju ettevõtete turundusstrateegiatest. Kas nad üldse soovivad sporti ja selle toetamist oma turunduses müügiedendusena või ettevõtte positiivse kuvandi loomisel kasutada? Palju sõltub ettevõtte enda väärtustest ja kuidas toetusvaldkond sobitub, näiteks peresõbralik ettevõte ning noortespordi toetamine. Sport on kindlasti võimas jõud ja koht, kus lugusid jutustada.”
Kuna juulis algavad Pariisis XXXIII suveolümpiamängud, võetakse seminaril ette olümpiasümboolika kasutamine. Ettevõtted kipuvad näiteks sotsiaalmeedias Rahvusvahelise Olümpiakomitee (ROK) võrdlemisi karmide reeglite vastu eksima. Seminaril räägibki Kiiver, kas ja kuidas tohivad brändid olümpiamänge oma turunduses kasutada.
“Varasemad juhtumid on tulnud teadmatusest,” sõnab Kiiver. “Eksimine võimendub siis, kui meil hästi läheb ning paraku ei osata reeglitele tähelepanu pöörata. Kui mõni ettevõte on planeerinud oma kampaania ning see ei vasta reeglite, tuleb see maha võtta, muuta ja uuesti üles panna – kui ta muudetuna üldse aktuaalne on. See on ju lisakulu.”
Hasartmängudel peatub seminaril Betsafe Baltimaade tegevjuht Kaido Ulejev. Kiivri sõnul puudutatakse hasartmängude reklaami keelamise võimalikkust ja sellega kaasnevaid tagajärgi nii spordile, agentuuridele kui ka reklaamiturule laiemalt.
“Aeg-ajalt räägitakse hasartmängu reklaamide keelamisest,” ütleb Kiiver. “Oluline on, et ei keelataks keelamise pärast ning et keelamisel oleks taga tõestus, et see päriselt avaldab mõju.”
EOK hommikuseminar toimub 21. mail kell 9.30-11.00 Palo Altos (Telliskivi 57).
Autor: Siim Kera, TULI