Kõik uudised

TULI uus liige: Citycon

Turundajate Liitu astus Kristiine ja Rocca al Mare keskusi haldav ettevõte Citycon. Kommenteerib turundus- ja kommunikatsioonijuht Helina Leif.
Fotol: Cityconi turundus- ja kommunikatsioonijuht Helina Leif

Miks otsustas Citycon TULI-ga liituda?

Kuna Turundajate Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, siis on see hea koht, kus luua erialaseid kontakte ja saada oskusteavet teistelt sama valdkonna inimestelt, vahetada mõtteid ja ideid ning kuulata teiste kogemusi erinevate turunduskampaaniatega.  

Millised ootused sul TULI-le on?

Nagu öeldud – liit on kindlasti hea koht, kus tutvuda valdkonna ekspertidega. Kontaktidele lisaks ootan liidult erinevaid seminare ja koolitusi, mis aitaks olla kursis kõige kaasaegsemate turundustöövahendite ja -trendidega. Kuna Kristiine keskuse ja Rocca al Mare keskuse puhul on tegemist üsna erinevate sihtgruppidega, siis on väga oluline, et oleksin kursis, milliste tegevuste ja kanalite kaudu ma nendeni jõuaks.

Kuidas soovid TULI-s valdkonna arengusse panustada?

Usun, et kõikidel TULI liikmetel (sh minul) on hea meel jagada erinevaid teadmisi ja kogemusi parimatest praktikatest oma töös. Ühtlasi on minul hea võimalus rääkida muutuvatest trendidest kaubanduskeskuste maastikul. Leian, et see on oluline info ka paljudele teistele liikmetele ning eriti nendele, kes tegelevad näiteks mõne meie rentniku turundamisega. 

Millised trendid kaubanduses praegu valitsevad?

Kaubanduskeskus ei ole enam koht, kus pelgalt sisseoste teha, vaid üha rohkem teenus- ja meelelahutuskeskus. Inimesed tulevad keskusesse nii aega veetma kui ka kiireid argiseid asju ajama – käiakse O’Learyses erinevaid sportmänge mängimas, söögikohtades söömas, kauplustes ostlemas, pangas või juuksuris. Usun, et juba lähitulevikus on keskusesse asja ka perearstile, noortekeskusesse või raamatukokku.

Teine valdkond, mis ei ole niivõrd trend kaubanduses, kuid siiski oluline teema, on kaubanduskeskuse jätkusuutlik majandamine. Oleme teinud keskused varasematest märksa energiaefektiivsemateks ja otsime üha uusi võimalusi, kuidas keskkonnasäästlikumad olla.

Kui suur on su turundustiim ja kes sinna kuuluvad?

Eestis on meil seotud turundusküsimuste ja -protsessidega kaks inimest – turundus- ja kommunikatsioonijuht ehk mina ning keskuste koordinaator. Koordinaator tegeleb just eelkõige keskuse siseste küsimuste ja siseelu korraldamisega.

Lisaks Eestile on Cityconil keskused Soomes, Norras, Rootsis ja Taanis. Grupipõhiselt saame väga palju tuge digiprojektidega seoses Soome digiturunduse spetsialistidelt ja ka teiste riikide turundusjuhtidelt. Lisaks toetavad meid Eestis suures mahus ka agentuurid.  

Kes on teie agentuurid?

Reklaamigentuur on meil Põhjamaades ühine – Centerteam, PR agentuur on META Advisory ja meediaagentuur Mindshare.

Kuidas teil praegu läheb? Mis uudist?

Kuna kaubanduskeskused ei ole enam ainult ostlemiskohad, vaid palju enamat – üha suuremat rolli mängivad meelelahutus, toitlustus ja teenused – liigume ka meie selle trendi harjal ja oleme selles päris tublid olnud.

Möödunud aasta lõppes Kristiine keskuse uuenduskuur ja avati uus toidutänav. Sel puhul korraldasime uudse avamiskampaania ning keskuses toimusid mitmesugused üritused ja tegevused, mis olid kõik väga edukad. 

Kristiine on üks vähestest keskustest Tallinnas, mis on suutnud külastajaid võrreldes eelnevate aastatega juurde võita.  

Cityconil on suured plaanid ka Rocca al Mare keskusega, kuid praegu on sellest veel veidi vara rääkida. 

Oled ametis alates aprillist 2019. Kuidas sisse elanud oled?

Sisseelamine on päris tempokas olnud. Aprillis tööle asudes võtsin fookusesse sotsiaalmeedialehtede kaasajastamise ja keskustes sündmuselu elavdamise. Viimane on eriti oluline, et inimesed keskusesse üldse tulla tahaksid ja tekiks tugevamad kogukonnasidemed. Nende kõrval on olulisteks ülesanneteks olnud ka erinevate kampaaniate läbiviimine ning juba mainitud Kristiine keskuse taasavamine oli kindlasti väga suur ning oluline projekt.  

Millised on suurimad väljakutsed?

Eks kõige suuremaks väljakutseks ongi inimese keskusesse meelitamine tänasel online ajastul. Selle jaoks oleme oma keskustes võtnud fookusesse meelelahutuse ja toitlustuse suuna. Keskustel endil veebipoode ei ole ja lähitulevikus me seda ka ei plaani. Kuna meil on keskuses igal rentnikul oma pood, siis toetame võimalusel hoopis neid nii füüsilise- ja ka veebipoe turundamisel.  

Vaata ka: www.kristiinekeskus.ee ja www.roccaalmare.ee

Turundajate Liit (TULI) ühendab turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 69 ettevõtet.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI

Liitu uudiskirjaga