Uudised

TULIUUS LIIGE | Eesti Kontsert: klassikaline muusika ei ole eliitkunst, proovime seda turunduse abil inimkeelde tõlkida
TULI värske liige Eesti Kontsert korraldab aastas tuhatkond (!) üritust ja mitut suurt festivali. Tohutu kogus head muusikat, mida turundada. Kuidas seda teha? Eriti olukorras, kus kultuurivaldkonna eelarved on kõike muud kui suured ning klassikaline muusika tundub pigem vanema generatsiooni pärusmaa.

Meta koondas enam kui 11 000 töötajat ja kärbib teisigi tegevuskulusid
Sel nädalal teavitas sotsiaalmeedia- ja suhtlusplatvormide Facebook, Instagram ning Whatsapp omanik Meta ajaloo suurimast koondamisest ja kulude kärpimisest.
Septembrikuu lõpu seisuga töötas Metas ettevõtte ajaloo suurim arv töötajaid – üle 87 300 inimese, mis oli 28% rohkem kui 2021. aasta septembris.

TULImusta võidutööd | Vaata, millised tööd tõsteti esile positiivse muutuse kategoorias
Kirjutame järgmise TULImusta kategooria, positiivse muutuse, võidutöödest. Positiivse muutuse kategoorias hinnatakse turundustegevusi, mille tegelik mõju (kasu, muutus) avaldub enamasti pikaajaliselt. Need on näiteks sponsorlus- ja heategevuslikud programmid, lojaalsust parandavad tegevused, kestlikku tegevust ja jätkusuutlikkust toetavad projektid. Vaata, millised tööd olid kõige paremad!

Initiative’i uus taskuhääling keskendub põhjalikule andmeanalüüsile: see ei pea kliendi jaoks olema alati raketiteadus
Eesti turundusmaastikul on võrsunud uus taskuhääling, mille eesmärgiks on muuta turundaja mõtteviisi kaasaegsemaks. Saame tuttavaks: meediaagentuuri Initiative’i saade “Transformatsioon”, mis keskendub andmeanalüüsile.

Strateegiline planeerimine – Eestis vähim tähelepanu saanud ametipositsiooni kasvav väärtus
Vanemstrateeg Nilay Rammul reklaamiagentuurist Zavod on pannud kirja peamised tähelepanekud Making Sense 2022 konverentsilt. Ta märgib, et üritus tõstis värskendavalt esile strateegia väärtuse ja andmete tõlgendamise olulisuse tänu suurepäraselt valitud peaesinejatele. “Loodan, et tööstusharu liidrid kasutavad seda hoogu ära, et võtta pisut aega Eesti reklaamimaastiku strateegide väärtuse ümbermõtestamiseks.”
Originaalartikkel on inglise keeles, eestikeelne tõlge on leitav allpool.

INTERVJUU | Eva Truuverk: 80% pakendi keskkonnasõbralikkusest sõltub disainifaasist
Rohetiigri asutaja ja eestvedaja Eva Truuverk räägib positiivsete muutuste elluviimise vajalikkusest, koostööst, õigustalgutest, tasakaalus majanduse mudelist ja juba kolmandat lendu alustanud Rohetiigri Akadeemiast.

TULImusta võidutööd | Brändikontakti kategoorias näitasid võimu pangad
TULImusta konkursi üks kategooriatest on brändikontakt. Selles kategoorias hinnatakse seda, kui hästi on sihtrühmani viidud brändi kuvand, sõnum ja emotsioon. Kuidas on õnnestunud võimendada brändi emotsioone, tugevdada sidet brändi ja tarbija vahel, kaasata sihtrühma ja luua positiivne (kasutaja)kogemus. Vaata, millised tööd võitsid!

TULI TASKUHÄÄLING | Madis Ots: “Ma ei suuda uskuda, et täiskasvanud inimestele tuleb selgitada, mis on metafoor.”
Kas sina oled taara usku? Eesti Pandipakendi uuest kampaaniast ja Lastefondi olulistest kampaaniatest, ühiskonna sotsiaalsest närvist ja paljust muust põnevast räägib reklaamiekspert ning Salama loovjuht Madis Ots. Taskuhäälingus annab Madis oma Grand Prix ühele silmapaistvale välismaa loovlahendusele.

VAATA | LHV mikroannetustega on heategevuseks kogutud üle 120 000 euro, uues kampaanias räpib Jalmar Vabarna
Eesti inimesed on küll tublid annetajad, kuid heategevust seostatakse enamasti erinevate hooajaliste kampaaniate ja pühadega. LHV kliendid on saanud alates möödunud aasta algusest annetada aasta ringi väikeste summade kaupa, kogudes nii 20 kuuga heategevuseks üle 120 000 euro.

Maailma reklaamiliidu boss Stephan Loerke: meie valdkonna kõige targemad peavad aru saama, et vaja on muutust
Jätkusuutlikkusest, rohepesust ning agentuuride ja klientide õnnetust koostööst rääkis intervjuus TULI-le Stephan Loerke, Maailma reklaamiliidu (WFA) tegevjuht.

President Kersti Kaljulaid andis Optimistile üle Cannes Lions pronkslõvi
Täna, 7. novembril andis president Kersti Kaljulaid üle Eesti esimese Cannes Lions auhinna kampaania #14poleokei eest. Kampaania initsiatiivil muudetud seadus jõustus 1. novembril.

TULI õhtune üritus Alibi toimub 17. novembril Initiative’is
Tipus võib teinekord olla üsna üksik tunne, ka turunduse tipus. Õnneks meie seltskond teineteist juba üksi ega hätta ei jäta. Nii on tulemas järjekordne Alibi sügishämarusega kaitstud legendaarses Initiative (töö)klubis algusega kell 18.30, kus võtame ka hetke arutada teemal – kuidas turundusjuhtide elu mõnusamaks muuta, et nad kõigi oma tegevuste ja investeeringutega (juhatuse ees) partnerite õlga tunneks.

TULIUUS LIIGE | Tele2 turundusjuht Tiina-Mall Vannastu: väljakutse ei ole teha parimat klienditeenindust, vaid muuta klienditeeninduse mainet
Mässamisest, klienditeeninduse väärtustamisest, vaimsest tervisest ja muust räägib TULI värske liikme Tele2 turundus- ja kommunikatsioonijuht Tiina-Mall Vannastu. “Emotsioon on parem kui seisev vesi,” kirjeldab semiootika haridusega naine Tele2 julgeid reklaame.