Uudised

Üllatus Google’ilt: kolmanda osapoole küpsised Chrome’is säilivad
Google on juba aastaid lubanud, et kaotavad Chrome’i brauseris kolmanda osapoole küpsiste (third-party cookies) kasutamise, kuid selle tähtaega on pidevalt edasi lükatud. Üllatuslikult teatas Google sel nädalal, et ei kaota kõikide veebilehtede kolmanda osapoole küpsiseid 2025. aastaks, kui lehel pole nõuetele vastavat nõusoleku bännerit.

CANNES LIONS | Kuidas jõuda inimesteni, kes tahavad päeva üle elada nii, et nad nutma ei hakkaks
Ja selliseid inimesi on väga palju. Vähemalt nii räägiti Cannes’is. Hoidsime kõrvad lahti, et kuulda, mida jutustatakse TikToki, teiste sotsiaalmeediakanalite ja Z-generatsiooni kohta. Millist sisu noored ootavad?

SUVI LOOVUSES | Heiki Urbala: hiidlase jutt Saaremaast ja loovusest
Olen olnud loovjuht üle 25 aasta. Kuigi olen õppinud EKA-s graafilist disaini, pean ennast ikkagi loovjuhiks ja mitte disaineriks. Selle 25 aasta jooksul olen aru saanud, et loovus ei ole mingi eriline imeloom. Loovus on iga inimese sees olemas.

LÕPUTÖÖ | Kuidas teha Eesti mängufilmides tootepaigutust nii, et see ei kahjustaks brändi ega filmi mainet
Brändid mängivad tänapäeva meedias selgelt määratletud ja hästi lõimitud rolli. Lõimimise toetamiseks on asjakohane, et brändi- ja turundusjuhid teevad koostööd audiovisuaalse sisu loojatega, et saada oma kaubamärkidele osa nende toodetavas sisus. Üks levinumaid viise brändide reklaamimiseks filmides, sarjades ja saadetes on tootepaigutus ehk product placement. Selle aasta Kuldmunal debüteerinud produtsent Kirill Volkov uuris oma bakalaureusetöö “Tootepaigutus Eesti mängufilmides” raames Eesti mängufilmide produtsentide hoiakuid ja arvamusi tootepaigutusest.

INTERVJUU | Muusikaettevõtja Margus Varusk: oh õudust, kui kõigil Eesti muusikutel oleks eesmärk end muusikaga ära elatada
Palju teenib 10 miljoni striimi pealt üks Eesti artist? Kas Eesti muusikud mõistavad turunduse olulisust? Kutsusime teisele poole lauda vastuseid jagama Universal Musicu endise müügijuhi Margus Varuski, kes praegu on üks Kurvad uudised recordsi veduritest. Nende algus on olnud sootuks muud, kui nukker.

CANNES LIONS | Elame algoritmi pantvangis. Mis on igavuse hind?
Enne esitlust asub mängima video, mis algab “Kaklusklubi” tsitaadiga. Taustaks mängib filmi lõputiitrites kõlanud Pixies’e alternatiivroki hümn “Where Is My Mind?”. Klipis näeme sarnaseid sotsiaalmeediatantse; kuuleme, kuidas Hollywood ei suuda midagi originaalset välja nuputada; kuidas TikToki sisuloojad on sarnased ning turundus liiga igav.

Leibur teeb suure brändiuuenduse
Eesti vanim leivaküpsetaja Leibur on astumas uue sammu toidutööstuses ning vahetab senised pakendid uute vastu välja. Eesti tarbijatele tuttavad lemmiktooted saavad ühise pakendidisaini ja toovad veelgi paremini esile ajaloolise logo. Samuti on pakendid väiksema keskkonna jalajäljega.

LÕPUTÖÖ | Pakenditel olevate QR-koodide vastu on leige huvi
Personaalne huvi QR-koodide vastu kulmineerus minu bakalaureusetöö teemaks. Põhifookuses olidki pakenditel olevad QR-koodid ning see, kuidas noored neid vastu võtavad, kirjutab Siim Šinkarev.

INTERVJUU | Aasta üritusturundusagentuur Jolos: kastist välja mõtlemiseks tuleb teha muutus kasti sees
Kuldmunal ei saanud keegi vastu Jolosele, kes võitis parima üritusturundusagentuuri tiitli lausa viiendat (!) aastat järjest. Liis Kalvik ning Oliver Rauam võtsid TULI ühel palaval suvepäeval Noblessneris vastu ning andsid aru.

Päris vinge kampaania toob Pariisi olümpia rahvale lähemale
Peagi avatakse Pariisis 33. suveolümpiamängud. Sel puhul alustas Eesti Olümpiakomitee (EOK) kampaaniaga “Päris”, kus Team Estonia sportlased kutsuvad üles endale kaasa elama. Kampaaniat saab näha JCDecaux välireklaamipindadel üle Eesti ja Eesti telekanalites 11. augustini.

Uus normaalsus! 88% Eesti turundajatest on tänavu AI-d kasutanud
Kui veel 2023. aasta kevadel oli ChatGPT-d ja teisi tekstiloome tehnoloogiaid kasutanud pisut vähem kui viiendik (18%) inimestest, siis tänavu on selliste tehnoloogiatega kokku puutunud töötajate arv enam kui kahekordistunud (43%), selgus CVKeskus.ee tööportaali ja Palgainfo Agentuuri uuringust. Kõige levinum on uute tehnoloogiate kasutamine turundussektoris, kus peaaegu üheksa töötajat kümnest kasutab ChatGPT-d.

Katre Kärner: kuidas mõõta kommunikatsiooni
„Kas see kommunikatsioon oli efektiivne?“ on küsimus, mida kommunikatsiooniga tegelejad kuulevad üsna tihti. Et sellele adekvaatselt vastata, tuleb aru saada, kuidas kommunikatsiooni tulemuslikkust hinnata, kirjutab mullu aasta kommunikatsioonijuhiks nimetatud Katre Kärner, kes töötab sel ametipostil SEB-s.

CANNES LIONS | Reklaamklipid muutuvad üha pikemaks! Miks?
Oleme kõik kuulnud juttu, et inimeste keskendumisvõime muutub üha kehvemaks ja väidetavalt ei suuda noored üle paari sekundi pikkusesse videosisusse süveneda. Kurioosne on siinjuures aga see, et järsku trendivad maailmas reklaamklipid, mis on pikemad kui kunagi varem.