Uudised
Google’i AI-otsing jõudis Eestisse. Mida see turundajale tähendab?
Mai lõpus jõudis Baltikumi Google’i selle aasta suurim muudatus. Nende otsingumootor sai uue vaikerežiimi nimega AI Overview. See tähendab, et kasutajate otsingutulemusi esitatakse tehisintellekti loodud kokkuvõtete kujul. Tihti enne, kui traditsioonilised lingid nähtavale ilmuvad. AI-põhine vastus võtab arvesse konteksti, otsingu eesmärki ja kasutaja varasemat käitumist. Kui USA turul oli AI Overview olemas juba veidi varem, siis nüüd on selle mõju digiturunduses tuntav ka Eesti ettevõtetele.
Selgusid Eesti inimeste lemmikud meediabrändid
Kantar Emori värske uuringu põhjal hindavad Eesti inimesed meie meediamaastiku brändidest enim ETVd, ERRi ja Delfit, mis moodustavad meeldivaimate meediabrändide edetabeli esikolmiku. Neljandal kohal olev Postimees tõuseb esile tugeva spontaanse tuntusega.
INTERVJUU | Igavate reklaamide entusiast Urmet Seepter: turundust ootab lähiajal katastroof
Kogenud turundaja Urmet Seepter esines hiljuti Marketing Parroti konverentsil ning ajas rahva kihama, sest sõnas, et tarvis on teha igavaid reklaame. Tõsi, ta pidas peamiselt silmas B2B-turundust, kuid mõte on huvitav, sest on täielikult vastuolus sellega, kuidas loovtööstus end defineerib.
KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Anne-Liis Ostov: riskide võtmisest on hullem tegevusetus
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.
Frans Joziasse: Eesti agentuurid vajavad rohkem enesekindlust. See, et olete väikesest riigist, ei tähenda, et oleksite kehvemad
Eesti agentuuridel on täiesti piisav tase, et Euroopas konkureerida, räägib Frans Joziasse. Tunnustatud disainijuhtimise ja juhtimise koolitaja viis aasta esimeses pooles Turundajate Liidu ja EISi ekspordiprojekti raames läbi koolituse “Kuidas eksportida loovteenuseid”. Rääkisime temaga veidi juttu, et ka teised saaksid teada, kuidas seda teha.
Digiajastu mängureeglid: miks ei saa tark bränd endale suvel vaikust lubada
Aasta-aastalt on üha vähem põhjuseid, miks jätta suvi kommunikatsiooniplaanis unarusse. Digitaalne meedia on muutnud inimeste info tarbimist sedavõrd, et vaikimine suvel ei tähenda enam strateegilist pausi, vaid nähtavuse loovutamist aktiivsemalt konkurendile.
CANNES LIONS | Kerstin Kessu Raidma: festivali suurim võlu on kulgemine – sa ei tea kunagi, kuhu saatus sind viib
Kui mullu käis Tabasco loovjuht Kerstin Kessu Raidma Cannes’i loovusfestivalil žüriiliikmena, siis tänavu esindas ta festivali Eesti tiimi. Üks on aga sama: taas jagab ta Prantsuse Rivierast oma muljeid.
ARVAMUS | Ivo Kallasmaa: pole normaalne, et teed kuu aega hanget, aga vastuseks saad vaid ühe lause
Osalesime agentuuriga hankel, millele kulus rohkelt töötunde, energiat ja pingsat ajutegevust. Mõni nädal hiljem saime vastuseks, et me ei osutunud valituks. Ei midagi muud, ei ühtegi kommentaari ega märkust.
KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Olga Peresild: turunduses ei ole rumalaid küsimusi
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.
ÜMARLAUD | Agentuurid muutuste keskel: püsime sadulas, aga olukord raputab korralikult
Ebastabiilne majandus ja tehnoloogia kiire areng mõjutavad tugevalt turundusvaldkonda. Arutame, millised on suurimad väljakutsed, kuidas on töökorraldus muutunud ning kui palju ja miks kaasatakse vabakutselisi.
ARVAMUS | Anniken Haldna poliitreklaami läbipaistvuse määrusest: taheti head, aga kaotajateks on nii meedia, poliitikud, valijad kui ka kogu ühiskond
Mis saab poliitreklaamidest? Pole aimugi. Oktoobris jõustuv Euroopa Liidu määrus lööb senise korralduse pea peale. Kaotajateks on nii meediaettevõtted, poliitikud, valijad kui ka kogu ühiskond.
KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | LHV turundusjuht Margit Kotkas: olen vist ainuke turundusjuht Eestis, kes alati ütleb, et tehke meie logo väiksemaks
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.