TULI 2020. aasta loetuimad lood
Enimloetud lugude TOP 20 TULI uudistes aastal 2020 – esikolmikus on üritustööstuse ühispöördumine, Marimelli liitumine TULI-ga ning Urmas Villmanni kõige olulisem ja kõige elulisem kampaania.
TULI 2020 TOP 20 lood:
1. Üritustööstuse ühispöördumine ellujäämise nimel pikaajalise ärikeelu tingimustes
Turundajate Liit (TULI) avaldas Eestis üritusi korraldava ja tugiteenuseid pakkuva valdkonna, mis on koroonaviiruse puhangust tulenenud kriisi tingimustes kõige pikaajalisema ja mahukaima tegevuspiirangu all, pöördumise riigi poole.
2. TULI uus liige Marimell: agentuuride ja blogijate vahel peaks olema koostöö, mitte ülelaskmine
Intervjuu Marimelli autorite Mari-Leen Albersi ja Meelis Tomsoniga, kelle blogi jälgijaskond on kuue aastaga kasvanud nullist ligi 30 tuhandeni.
3. Urmas Villmann: see on kõige olulisem ja kõige elulisem kampaania, mida kunagi oma elus teinud olen
Eesti riik käivitas aprillis koroonaviiruse leviku takistamiseks sotsiaalkampaania “Lähed välja – levitad viirust. Püsi kodus!”, millega kutsuti inimesi ennetama koroonaviiruse tahtmatut levitamist. Kampaania loovlahendus ehitati näidetele, kui lihtsalt võib reeglite mittejärgimisel oma igapäevase käitumisega viirust levitada. Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann ja meediaagentuuri MediaCom juht Olga Peresild rääkisid kampaaniast lähemalt.
4. Piret Mürk-Dubout: kriisiaeg sundis Tallinki looma kaks majasisest agentuuri
“Kriisiaeg andis kinnituse juba varem kavandatud otsusele luua kaks majasisest agentuuri: üks meediaplaneerimise ja teine turunduskommunikatsiooni disainimise tarbeks. Nii suures määramatuses ei ole neid tegevusi kuidagi teisiti võimalik efektiivselt planeerida ega ellu viia. Seeläbi langes olulisel määral ka väljast tellitavate turundus- ja kommunikatsiooniteenuste osakaal,” rääkis Tallink Grupi juhatuse liige Piret Mürk-Dubout.
5. Kui reklaam keelatakse, sest lapse nägu katab triipkood. „Eesti kalleimad lapsed“ juhtum.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) alustas maikuus Lastefondi reklaamide „Eesti kalleimad lapsed“ suhtes menetlust, kuid otsustas selle pärast fondilt selgituste saamist lõpetada. Ameti hinnangul oli reklaam, kus lapse nägu katab triipkood, vastuolus heade kommete ja tavadega, sest kujutas last tootena. Kommenteerisid Madis Ots (Salama) ja Jaana Tael (TTJA).
6. Vabatahtlike tiim lõi kahe ööpäevaga tööjõu jagamise platvormi Share Force One
Märtsis loodi Share Force One – uus tööjõu jagamise platvorm, et ühendada omavahel ettevõtted ajutiseks tööjõu vahetuseks. Platvorm sündis Garage48 korraldatud hackathoni Hack the Crisis raames, olles üks konkursi viiest võitjast.
7. Eesti 2020. aasta silmapaistvaimad turunduskampaaniad (osa II)
Kui möödunud aastale mõelda, siis esimesena tulevad ilmselt meelde koroonauudised ning sellised nimed nagu Popov ja Kadai. Aasta 2020 sundis käigupealt suuri reklaamikampaaniaid pausile panema ja turundusegevusi ümber planeerima. Sellegipoolest vaatavad valdkonna eksperdid korraks tagasi ning meenutavad, millised kampaaniad või reklaamid neile lõppevast aastast meelde jäid. Mis läks korda, liigutas, pani tegutsema ja tekitas oma professionaalsusega imetlust? Sõna said Sven Luka, Villem Valme, Anne Tääkre, Kristi Hürri, Annika Oja, Oliver Helm, Siim Nikopensius, Janika Ritson ja Tõnu Kõva.
8. Saare lätlastele müümise ninanips tõi Viirelaiule hulganisti tuntust ja külastajaid
Juunis ilmus lätikeelses kinnisvaraportaalis city24.lv kuulutus, et Viirelaid on kahe miljoni euroga vaid lätlastele müügis. Kuulutuse postitajaks oli Viirelaiu puhkekeskuse omanik Priit Villemson.
9. Olukorrast reklaamiturul: meedia on odavam kui kunagi varem
Ülevaate reklaamiturust märtsis keset koroonakriisi tegi interdistsiplinaarse agentuuri
MIXD tegevjuht Patrik Kupenko. Sõna said ka TV3, Ekspress Meedia ja JCDecaux’ reklaamijuhid.
10. TULI-ga liitus digi- ja loovagentuur HABLE
HABLE unistab veebiruumist, kus lehed on loodud nende eesmärke silmas pidades. Lähemalt rääkisid HABLE senistest saavutustest (kolm disainimuna tänavusel Kuldmunal!) ja tulevikuambitsioonidest agentuuri juht Otto Jaansoo ja loovjuht Denry Vendelin.
11. Selgusid Kuldmuna 2020 võitjad, auhinnad kuulutati välja veebis otseülekandena
Kuldmuna 2020 aasta reklaamiagentuuri tiitli võitis neljandat aastat järjest Optimist. Aasta disainiagentuure on sel aastal lausa kaks: Velvet ja BOND. Aasta digiagentuuriks sai Tank, suhtekorraldusagentuuridest pälvis aasta agentuuri tiitli Havas Communication
ja üritusturundusagentuuridest Jolos. Parima kliendi auhinna sai Viru Keskus.
12. Ise selle konto tegid, nüüd hoolitse ta eest. Magistritöö Eesti reklaamiagentuuride eneseturundusest sotsiaalmeedias.
Aliis Tops lõpetas tänavu suvel Tallinna Ülikoolis nüüdismeedia eriala. Ta spetsialiseerus ajakirjandusoskustele ja meediakultuurile, aga tegi magistritöö hoopis Eesti reklaamiagentuuride sotsiaalmeediast, mille raames küsitles kaheksat Eesti reklaamiagentuuri, et teada saada, kuidas nad suhtuvad sotsiaalmeediapõhisesse eneseturundusse, milliseid eneseturunduslikke võtteid enne sotsiaameediat kasutasid ja kuhu tänasega jõutud on.
13. FCR Media võttis kasutusele uue kaubamärgi Nobel ja asutas loovagentuuri
Eesti üks edukaimaid digitaalsele reklaamile spetsialiseerunud agentuure FCR Media võttis kasutusele uue ärinime ja kaubamärgi Nobel Digital ning laiendas hiljuti ka oma tegevusvaldkondi, luues digireklaami teenuseid pakkuvate üksuste kõrvale tütarettevõttena loovagentuuri Nobel Creative.
14. Velveti juht Pärtel Vurma: minu esmane ülesanne on tagada, et inimestel oleks hea oma tööd teha
“Juhina püüan ma kõikides töötajates kasvatada iseseisvust ning vastutuse võtmise oskust ja tahet. Ma ei kannata üldse sellist juhtimisstiili, kus inimestele iga samm täpselt ette öeldakse ja iga suutäis ette ära mälutakse. See kasvatab iseseisvate inimeste asemel õpitud abitust,” rääkis Kuldmunal tänavu Aasta Disainiagentuuri tiitliga pärjatud Velveti juht Pärtel Vurma.
15. Tohuvapohmu. Joel Volkov pohmellileevendaja „Pohmu“ reklaamist ja Eesti reklaamitööstuse tasemest laiemalt.
„Muidugi mõista on tegemist keelatud reklaamiga, kuna see õhutab jooma,“ kommenteeris „Pohmu“ klippi TULI turustandardite töögrupi juht Joel Volkov. Ka Reklaaminõukoda otsustas, et tegemist on ebaseadusliku reklaamiga.
16. Ranno Pajuri: Eesti seadused on täitmiseks nii Läti reklaamiagentuurile kui ka rahvusvahelisele ettevõttele
Telia Eesti brändi ja turundusosakonna juht Ranno Pajuri Tele2 reklaamikampaaniast. Lisatud Tele2 turundusdirektor Ines Estrini kommentaar.
17. Kelleta sa oled nõus elama? Tartu linn kui eriolukorra turunduskommunikatsiooni suunanäitaja
Eriolukorra alguse peataolekus suutis Tartu viia esmase kriisi puudutava info ja käitumisjuhised linnakodanikeni nädala võrra kiiremini kui riik, abiks disainibüroo Velvet.
18. TULI otsib uut tegevjuhti
Turundajate Liidu (TULI) juht Liis Tippel oli liidus tegev 4. detsembrini, uue tegevjuhi leidmiseks kuulutati välja konkurss.
19. Jolose strateeg Martin Rauam kriisist väljumisest: lennukid stardivad vastutuult
Tänavu Kuldmunal Aasta Üritusturundusagentuuriks valitud Jolose sünnitas eelmine majanduskriis ja selge uskumine, et paremini on võimalik. Homne või vähemalt ülehomne on helge, rääkis agentuuri strateegiajuht Martin Rauam märtsi alguses.
20. TULI üleskutse: aitame ühiselt avalikku sektorit kriisiolukorras
Turundussektorina on meil ühiselt suur jõud mitte ainult takistada koroonaviiruse levikut, vaid aidata kaasa ka selle mõjude leevendamisele ja viia vajalik informatsioon õigeaegselt inimesteni.
Kokku avaldas TULI mullu 543 uudist ja intervjuud. TULI peatoimetaja on Silja Oja.
Turundajate Liit ehk TULI on organisatsioon, mis toob kokku nii agentuurid kui ka brändid, et ühiselt olla valdkonna edendaja, arendaja ja parendaja. TULI sütitab ja nõustab. Ühendab ja inspireerib. Mõõdab ja tunnustab. Turundajate Liit on Eesti turundusmaastiku hääletoru ja alustala. TULI-sse kuulub praegu 88 ettevõtet.
Silja Oja, TULI