Tiina Lepisk: turundusjuhi edu sõltub ettevõtte tervikpildi mõistmisest
Tiina Lepisk hakkab edaspidi TULI uudistes jagama oma kogutud mõtteid ja teadmisi EBS-i turundusjuhtidele mõeldud arenguprogrammist. Tiina soovib, et temaga ühineksid õpingutel ägedad valdkonna tegijad, et liikuda koos Eestis kvaliteetsema ja julgema turunduse suunas.
Olen alati olnud seda meelt, et eneseareng ja pidev õppimine annavad uusi teadmisi ja sisukaid ideid, millega jõuda aina paremate tulemusteni oma töös. Tulemuste juures pean silmas nii ettevõtte äriliste eesmärkide täitmist kui ka kvaliteetset turundust, oskust oma mõtteid paremini sõnastada ning enda meeskonnale ja partneritele edasi anda.
Olen palju jälginud Eestis toimuvaid koolitusi ning hoidnud pakutaval silma peal. Enamasti korraldatakse koolitusi ja konverentse, mis on seotud turundustööriistadega: digiturundus, sotsiaalmeedia, trendid ja case study’d laiemalt, bränding jne. Sageli jääb üksikutel koolitustel osaledes aga tervikpilt häguseks ning harva arendatakse süsteemselt turundusjuhi kui juhi oskusi. Võib tekkida ekslik arusaam, et ühte tööriista hästi tundes oled ekspert kogu valdkonnas. Samas puudub oskus näha ettevõtet kui äriorganisatsiooni ja mõista sama keelt omanike ja nõukoguga.
Jaanuari teises pooles alustan EBS-i ja Turundajate Liidu koostöös loodud uues arenguprogrammis turundusjuhtidele, mis moodustab minu hinnangul ühe terviku ning keskendub turundusjuhi arendamisele. Alustatakse iseendast ehk sellest, kes on kõige alus – „mina ise” – ning liigutakse järjest laiemaks – „mina juhina”, „mina juhtkonna liikmena”, „mina kui bränd töörurul” ning lisatakse ka mõõdetavuse aspekt ehk praktiliselt poolelt arusaamine ettevõtte finantsidest.
Sageli oleme aastaid tegutsenud valdkonnas, millest teame justkui kõike. Aga kui tihti me oleme mõtestanud tööd, mida teeme enda ja ettevõtte jaoks? Uute ja põnevate teadmiste saamine või vahest ka vanadele teadmistele uue mõtte andmine annab võimaluse astuda värskete ideedega uus arengusamm.
Vähemoluliseks ei pea ma ka suhtlusringi enda valdkonna inimestega, kellega teemasid arutada ja kogemusi jagada. Kui praegu kättesaadavatest online programmidest on võimalik erinevaid koguda teadmisi tervest maailmast, siis füüsiliselt toimuv arenguprogramm on hea võimalus ka teiste sama valdkonna inimestega vahetada mõtteid oma emakeeles. Oma valdkonna inimestega suheldes sünnivad sageli uued lennukad ideed või tekivad loogilised vastused õhus olevatele küsimustele.
Jagan edaspidi kokkuvõttena igast moodulist oma mõtteid ja uusi teadmisi TULI uudistes.
Tiina Lepisk
Tiina Lepisk on ligi 10 aastat töötanud turundus-, kommunikatsiooni- ja müügivaldkonnas, peamiselt jaekaubandus- ja finantssektoris. Ta on juhtinud erinevate ülesannetega meeskondi. Tema viimasteks tööandjateks on olnud Stockmann AS ja Coop Pank. Tiina juhitud meeskond võitis Coop Panga lansseerimisega ka Turundustegu 2017 auhinna ning aastatega on tema tegemisi tunnustatud 10 Kuldmuna ja 3 Balticbest auhinnaga. Tiina oli Coop Panga turundusjuhina TULI esimene kliendipoolne liige.