Solarise kampaania staarideks on filmisõpradest varjupaigakoerad
Linnapildis on märgata koduta koeri. Õnneks ei ole nad ulualuseta ega hulgu ühest linnaosast teise, vaid karvakehad on leidnud koha Solarise PÖFF-i reklaamis.
Loovagentuur Good Bits sai ülesandeks anda edasi idee, et PÖFF-i filme näeb ka tänavu Solarise keskuses. Nii sündiski kampaania “Solaris on filmihuntide kodu”, mille loovjuhtideks on Johan Kallas ning Karl Uibo.
“Otsustasime, et me ei kasuta piltidel peeneid tõukoeri, vaid armsaid varjupaiga hunte, kelle suurim unistus on leida päris oma kodu ja pere, kellega koos diivanil filme vaadata,” räägib Kallas, kes on ka Good Bitsi partner. “Koerad on filminduses alati suurt rolli mänginud ja kui Solaris on koduks filmihuntidele, siis ehk on mõni pöffihunt valmis andma kodu ühele neljajalgsele.”
Skeptilised koerad
Mõte meeldis kõigile osapooltele ning edasine aur läks sellele, kuidas idee võimalikult kutsusõbralikult teostada. Kampaania kõige suurem väljakutse oli: kuidas fotografeerida niigi raske eluteega koeri sedaviisi, et see neid ei traumeeriks?
“Üks asi on pildistada lemmiklooma koduses keskkonnas, hoopis midagi muud on pildistada väikest hirmunud neljajalgset varjupaigas,” tõdeb Kallas. “Kui kodus paned koerale vabalt mütsi pähe ja prillid ette, siis varjupaiga koerale on kogu pildistamise päev väga ootamatu ja hirmutav. Nende veenmiseks oli meil vaja kasutada kõikvõimalikke trikke. Tuttavaid inimesi, parimaid snäkke, rahustavaid sõnu ja sõbralikke paitusi. Me ei saanud näiteks välke kasutada, sest seegi võib hirmunud koerakesi stressi ajada.”
Pildistamine toimus varjupaigas, et loomadele võimalikult vähe meelehärmi valmistada. See tekitas aga uue mure: varjupaik on küll parajalt suur, aga sellest hoolimata ei olnud lihtne leida pildistamiseks sobivat paika, kuhu kogu tehnika üles seada. Lõpuks valiti ruum välja – selline, mis tavaliselt mõeldud meditsiiniprotseduurideks. See aga tähendas, et loomakesed olid sinna sisenedes ja kaamerat nähes erakordselt skeptilised.
Raskustest hoolimata läks kõik edukalt ning kõik modellid olid innukad. Eriti kiidetakse nelja-aastast Tyr’i, kes poseeris nii nagu homset ei oleks!
Headus võidutseb
Solarise keskus toetab koerte varjupaika ka rahaliselt. Samuti saab iga kutsuke uude koju kaasa koeratoitu loomapoelt Urr & Nurr. Keskusesse on üles seatud ka annetuskast, et neljajalgseid filmisõpru toetada.
Solarise turundusjuht Kristin Lepikson sõnab, et kampaania võlus neid oma lihtsuse ja sõbralikkusega.
“See ei olnud vaid iga-aastane PÖFF-i teavitus, vaid võimalus rõhutada, et oleme lemmikloomasõbralik kaubanduskeskus,” sõnab Lepikson. “Kas poleks tore, kui PÖFF-i kommunikatsioon oleks samaaegselt abiks mõnele koerale oma kodu leidmisel? Usume, et kampaania lõpeb nagu ilus film – headus võidutseb!”
Varjupaikade MTÜ kommunikatsioonijuht Anni Anete Mõisamaa ütleb, et tema on kampaania kohta kuulnud palju positiivset tagasisidet. Hetkel ootab varjupaigas uut kodu 102 koera.
“Iga selline reklaam on väga suureks abiks,” kommenteerib tal. “Näeme selgelt, kuidas koerte koju saamine tõuseb, kui keegi aitab meil kampaaniat teha.”
Autor: Siim Kera, TULI