21.11.2023

VAATA KLIPPI | Kalevi jõulureklaam teeb õpetajale pai

Jõulude ajal teeb eestlane ikka suu magusaks. Kalevi kommil, šokolaadil ja piparkoogil on jõulumeeleolu loomisel täita traditsiooniline roll, maiustus kipub olema ka kõige populaarsem valik nii jõuluvana kui ka päkapiku kingikotis. Iga kingitus kätkeb endas siiski ennekõike meelespidamist ja hoolimist ning just sellest lähtub ka magusatootja Kalevi tänavune jõulureklaam, kus rullub lahti südamlik lugu ühest Eesti õpetajast.

Niimoodi tehti Kalevi jõulureklaami. Foto: Orkla

Kalevi, loovagentuuri Tank ja Eesti tipprežissööri Tanel Toomi koostöös valminud reklaami keskmes on õpetaja, kes lõpetab viimase koolitunni enne jõuluvaheaja algust. Kui lapsed eleva kära saatel laiali jooksevad ja õpetaja üksi jääb, on tunda kerget nukrusenooti, aga meeleolu muutub, kui selgub, et lapsed on teinud õpetajale vimkaga kingituse – ühelt poolt mängulise, teisalt südamliku. Millise täpselt, saab vaadata reklaamklipist:

Tegemist on esimese imagoloogilise reklaamiga pärast Kalevi suuremat brändiuuendust. „Meie soov oli luua reklaam, mis puudutaks lisaks kommisõpradele Eesti inimesi laiemalt,“ rääkis reklaami sünniloost Kalevi brändijuht Kati Cronenberg. „Kui valdavalt on jõulureklaamid perekesksed, siis Kalevi jõululooga soovime meelde tuletada, et lisaks kõige lähedasematele ümbritsevad meid veel paljud erilised ja tähtsad inimesed, kelle üle siiralt tänulik olla. Tükike head ja magusat on alati hea viis inimesi meeles pidada ja neile aitäh öelda.

Õpetaja fookusesse tõstmisega ei olnud meie eesmärk hetkel ühiskondlikule valupunktile tähelepanu juhtida, pigem olime laetud soovist jagada tunnustust tublidele õpetajatele, keda on Eestimaal palju. Õpetaja lugu narratiivina on laiendatav ka nendele, kes ei ole kooliga otseselt seotud – olgu selleks tore naabripere, kojamees või (kooli) kokatädi. Meelespidamist vajavad kõik ja miks mitte kinkida ka neile tükike head ja tuua nende suudele naeratus.“

Lisaks südamlikule sõnumile oli klippi luues oluline ka selle meisterlik teostus. Loovlahenduse pakkus välja agentuur Tank koostöös Eesti tipprežissööri Tanel Toomiga, kelle käe all on valminud muuhulgas mitmed kinolinade suurteosed nagu „Tõde ja õigus“ ja „Viimane vahipost“.  

Tanki loovjuhi Villem Valme sõnul oli laual palju häid ideid, aga õpetaja paistis nende seast kohe silma.

„Nii kui õpetaja looni jõudsime, tundus see kohe hea ja aktuaalne,“ rääkis Valme. „Arutelud õpetaja rolli muutumisest tuleviku teejuhist laste ja lapsevanemate teenindajaks ning ülekoormuse ja alatasustamise mured on kestnud juba aastaid ning selle valguses tundus hea näidata õpetaja ja õpilaste suhet hoopis teisest vaatenurgast.

Kui loogilises loo ülesehituses oleks kingitud lastele kommi, siis keerasime selle suhte teistpidi. Kuna töö klipiga algas juba suvel, siis õpetajate streiki me ette näha ei osanud, aga eks see lisab meie teemavalikule veelgi aktuaalsust.”

dsc00116
Foto: Orkla

Idee autor Marko „Mörö“ Matvei ütleb, et kodukeskkonnas hullavaid rõõmsaid peresid on telereklaamides näidatud küll ja veel, seega püüdis ta leida muud keskkonda kui kodu.

„Elu on ka mujal kui kodus ja see võib sõltuvalt ametist olla üsna stressirohke,“ märkis Matvei. „Õpetajaamet on kahtlemata üks säärastest, mistõttu võiks mõjuda üllatused õpetajale seda rõõmustavamalt. Aaretejahi idee on mul üsna tihti mõttes olnud – mängijal on seda põnev mängida ja vaatajal vaadata.”

Režissöör Tanel Toom tõdeb, et reklaami tegemine filmist palju ei erinegi, aga olemuselt on tegu kahe erineva maailmaga, sest kui kõik veenev ja mõjus tuleb 30 sekundi jooksul välja öelda, tuleb kohe kõik tuled ja viled mängu panna.

„Sõnumi koondamine on omaette kunst ja nõuab režissöörilt teistsuguseid oskusi,” sõnas Toom. “Kõik on palju kiirem ja otsesem. Režissööri töö on oma loomingulise visiooni kooskõlastamine brändi kuvandi, väärtuste ja juhistega. Kuigi teed seda kellegi teise jaoks, on täiesti võimalik teha seda nii, et mõlemad pooled on rahul.”

Väljakutseid võivad pakkuda ka detailid. Tanel Toom kirjeldas, kuidas jõuluklipi filmimine toimus oktoobris.

„Puudel olid veel lehed. Päris rohelised. Postproduktsioonis pidime seetõttu kõik akende tagused välja vahetama ja loomulikult lisasime sinna ka kauni lumesaju,“ kirjeldas ta. 

Villem Valme Tankist lisab lõpetuseks, et ehkki tegu on jõulureklaamiga, õnnestus klippi peita ka väike vahva lisadetail.

“Kes teab klipi režissööri ja tootja tausta, leiab selle raamatukogustseenist üles,“ kutsus Valme üles klipist väikest vimkat leidma.

Autor: Orkla

 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt