INTERVJUU | TULI uus liige Convertal: meie jaoks on olulised kliendi ärilised eesmärgid
Convertal on liitunud TULI perega! Digiagentuur askeldab Tartu Raekoja platsil, kus on neil mõnus kontor ja imeilus vaade väljakule. Uurisime Convertali tegevjuhilt Jaanus Lahelt, millele nad oma tegevuses keskenduvad, kuidas segmenteerivad oma kliente ja mismoodi hoida pingelisel ajal motivatsiooni.
Jaanus, palun ütle lühidalt – millega tegeleb Convertal?
Convertal on väga pika ajalooga digiturundusagentuur – oleme tegutsenud alates 2009. aastast. Me tegeleme igapäevaselt sellega, et pakkuda oma klientidele parimaid ja tulemuslikke digilahendusi. Seda kõike armastame teha kombineerides põhjalikku andmeanalüüsi ja loovust.
Põhiliselt on meil kolm fookust: Google’i reklaamid, sotsiaalmeedia reklaamid ja SEO. Kliendid ja teised agentuurid kutsuvadki meid Google’i agentuuriks – ka põhjusega, sest see on meie peamine tugevus. Tegeleme ka meediaplaneerimise, konsultatsioonide ja koolitustega, kuid seda väiksemas mahus.
Millele on ettevõtte tegevus eesmärgistatud?
Lühidalt öeldes meile ei ole oma töös olulised klikid ja näitamised, vaid kliendi ärilised eesmärgid. Convertali eesmärk ongi kliendiga ka suuremas pildis kaasa mõelda, tegutseda nii, et digiturundus toetaks terve ettevõtte arengut.
Meie eesmärk on ka tegutseda andmepõhiselt. Täna on meil tohutus koguses andmeid, mida saame näiteks Google Analyticsi või Google Adsi kaudu. Neis andmetes orienteerumine ongi see võtmekoht tulemuslikeks otsusteks. Oluline on mõista, et andmete seas on ka palju müra – neid tuleb õigesti filtreerida ja mõista, et kätte saada olulisim ja kvaliteetseim info.
Liitusid Convertal tiimiga aasta alguses, asudes tööle tegevjuhina. Milline on su varasem kogemus?
Digiturundusega oli minu esimene kokkupuude 2006. aastal, mil seadistasin oma esimese Google’i reklaami. Ma ei ole digiturundajana varasemalt agentuuris töötanud, vaid teinud seda vabakutselisena, olen olnud kirglik ettevõtja.
Agentuuris meeldib mulle ka väga klientidega tegeleda – tunnen, et pika ettevõtluskogemuse najalt on mul klientidele pakkuda lisaks digiturundusele ka üldist strateegilist vaadet nende ärile. Aja jooksul olen digiturunduses kätt soojas hoidnud ka oma ettevõtetega seonduvalt.
Oled ka varem tegevjuhina töötanud. Milliste ootustega tulid Convertalisse?
Parimal tasemel turundusteenuse pakkumine on see, mida olen alati teha tahtnud. Convertalisse tulles ma ei kahelnud, et siin on selleks võimalus. See on mu elu üks põnevamaid väljakutseid! Väikeettevõtjana toimetades on su elus teatud rahulikkus ja kõik on sinu kontrolli all. Agentuuris on lood teistsugused – teadsin, et agentuuris ongi kiire, päeva jooksul on vaja tegeleda väga paljude erinevate teemade ja küsimustega. Agentuur on üksikisikute summast suurem, justkui eraldi organism, mis elab ja hingab 24/7 365 päeva aastas. Õnneks ei ole see mu esimene tegevjuhi töö ja aimasin üsna täpselt, mis väljakutsed mind siin ootavad.
Digiturundusagentuure on Eestis kümneid ja kümneid. Kuidas Convertaliga eristute teistest sama valdkonna tegijatest?
Meid nimetatakse tihti performance agentuuriks. Lähtume kõikide turundustegevuste ja soovituste puhul kliendi ärist ja eesmärkidest. Seejuures ei ole me püüdnud oma ampluaad liialt laiaks ajada, meil on teenuste osas kitsam fookus ja see ongi meie eripära.
Usun, et meie tugevuseks on kindlasti ettevõttesisene aktiivsus ja pealehakkamine. Näiteks kui näeme, et mõne kliendi tulemused võiksid olla paremad, siis auditeerime kontot ühiselt. Kõik tiimiliikmed pakuvad ideid ja otsivad kohti, kus tulemusi parandada ja soovitud eesmärk täita. Kliendisuhtluses rõhume proaktiivsusele.
Kui nüüd rääkida klientidest, siis kes on täna Convertali klient?
Kindlat valdkonda pole välja kujunenud, oleme koostööd teinud nii väike- kui ka suurfirmadega, aga ka riigiasutuste ja MTÜ-dega. See klientide diferentseeritus ongi meie jaoks väga põnev ja vaheldusrikas. Domineerivad paljuski siiski e-poed. Meil on ka küpsemas kohaliku e-kaubandusele arengule suunatud ambitsioonikas ja põnev projekt, millest varsti saab kuulda.
Kui suur tiim teil üldse on?
Kokku on meil tiimis 14 inimest.
Kuidas hoiate ettevõttesiseselt positiivset meelt?
Kuna me asume Tartu Raekoja platsis, siis kogu aeg muusika käib ja elu kihab. Meil on üsna palju üritusi, vähemalt kuus korra teeme koos miskit. Spontaansed tegevused kirjeldavad samuti meid, näiteks lähme kõik koos Emajõe juurde lõunale. Kuna suvine aeg, siis see teeb ju tuju eriti heaks.
Aga arvan, et see on kindlasti iga agentuuri jaoks suur väljakutse, kuidas hoida motivatsiooni. Tööd on palju ja tööalasest vastutusest on tingitud teatud pinge. Inimesed on siiski Convertalis rõõmsameelsed, teevad oma tööd kirega ja tõesti naudivad siin olemist, mille üle mul on ainult hea meel.
Miks otsustasite liituda Turundajate Liiduga?
TULI pakub huvitavat sisu ja tegemisi – kindlasti on tore networkida, teiste tegemistega kursis olla ja rohkem osa võtta sündmustest, mis on suunatud oma valdkonna tegijatele.
Kärt Tomp, TULI
Convertal on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.