29.08.2022

Vaata, kes võidutsesid BalticBest 2022 konkursil

Eelmisel nädalal auhindas rahvusvaheline žürii reklaamikonkursil BalticBest 2022 parimaid. Ülekaalukalt läks seekord enim auhindu Leetu.

Kokku jagati 14 kulda, 18 hõbedat ja 20 pronksmedalit. Leedu agentuurid/ettevõtted võitsid 24 auhinda (8 kulda, 6 hõbedat, 10 pronksi), Eesti 12, Läti 8 ja Horvaatia 7 medalit ning üks kuldmedal läks Mauritiusele. Vaata, kes TULI liikmetest sel korral auhinnad noppisid!

Velvet pälvis veebidisaini kategoorias pronksmedali. Klient: samblikud.ee

Kõige võidukam agentuur oli Not Perfect Vilnius, keda auhinnati 11 medaliga, millest 5 medalit ja seejuures kõik kuldsed läksid kampaaniale „The most important call – Call Russia“, mis oli tänavu ühtlasi ka kõige võidukam kampaania.

Kampaania eesmärk oli rääkida miljonitele venelastele tõde

Vaid 4 nädalaga sai Call Russiast üks suurimaid ja mõjukamaid sõjavastaseid kodanikuliikumisi. Väga väikese eelarve ja eelneva platvormi või infrastruktuuri puudumisel ühendas see vabatahtlikke kogu maailmast, et lõigata läbi Putini teabeblokaadid, eesmärgiga rääkida miljonitele venelastele tõde ja anda neile võimalus sõjale vastu seista.

Call Russia hindas algusest peale, et helistajate värbamine tugineks teenitud meediale ning aktiivsele ja autentsele sotsiaalmeedia kohalolekule, et kompenseerida selle reklaamieelarve puudumist ja varasemat nimetuvastust. Algatuse täiesti orgaaniline Twitteri kohalolek tugevdas teenitud meediat ja ületas oluliselt tohutult rahastatud kampaaniate tulemusi. Mõjukate tegelaste hulka, kes jagasid Call Russia liigutavat videohümni ja üleskutset tegevusele, kuulusid Richard Branson ja endine rahvusvahelise kosmosejaama ülem Scott Kelly.

Call Russiat on kajastatud CNN-i, BBC, CBS Newsi, Reutersi, Agence France-Presse’i, RTL Newsi (Saksamaa) ja teiste 800+ kõrgeima tasemega artiklites, mis jõudsid üle 1,7 miljardi vaatajani. Vaid nelja nädala jooksul tehti enam kui 130 000 kõnet enam kui 130 riigist. Peaaegu pooled neist vestlustest on olnud positiivsed, näidates märkimisväärseid edusamme selle ühe asja edendamisel, mida Putin kõige rohkem kardab – tõe edastamist vene rahvale.

TULI liikmed võidutsesid ka sel aastal BalticBest reklaamikonkursil

HÕBE: Art Heist | Film craft
PRONKS:
Art Heist | TV advertising

Klient: Elisa

suur teenusekampaania thumbnail
Tank suhtus uue Elisa Elamuse TV-teenuse lansseerimiskampaaniasse nii nagu maailmatasemel tippvargad suhtuvad suurejoonelisse skeemi – professionaalselt ja läbimõeldult. Plaan paigas, viis agentuur kogu operatsiooni ka nii filigraanselt läbi, et see osutus edukaks igal tasemel.

PRONKS: Samblikud | Web design

Klient: samblikud.ee

samblikud 2
Velvet lõi metsasamblike kodanikuteaduse kampaania kodulehe ja visuaali koostöös Eestimaa Looduse Fondiga. Tegemist on kampaaniaga, mille abil kaasati inimesi teadustöösse eesmärgiga koguda infot samblike liikide leviku kohta Eestis.

HÕBE: Ära maga maha | Marketing effectiveness
HÕBE: Ära maga maha | Promo & activation

Klient: Klarvinduer

PRONKS: Audi e-tron | Online video & film

Klient: Audi

PRONKS: Chairs! | Non profit/for good

Klient: Kohila Paper Mill

klarvinduer board 130422 s1 v01
Keset suvist tööjõupõuda õnnestus Taani puitakende tootjal leida oma Tartu tehasesse terve öövahetus. Kuna tehas asub Annelinna külje all, siis suunas agentuur Optimist oma geriljakampaania Annelinna nooremale seltskonnale. Salapärased voodilinad, sotsiaalmeedia ning trikiga otsepost panid (t)ööloomad hulgaliselt avaldusi esitama.

HÕBE: Vitraaž | Graphic design

Klient: Lartusi

lartusi 1
Maailma tippdisaini brände esindava sisustuskaubamaja Lartusi jõuluvaateaknad – pühalikud vitraažid, millel oli kujutatud nii Lartusis müügil olevat tootedisainiklassikat kui ka looduse enda disaini täiuslikkuse sümboleid nagu Fibonacci spiraal või Vitruviuse mees. Sest pühalikkust võib leida kõikjalt – nii jõuludest kui ka inimese taotlusest tuua ja luua ilu ning harmooniat oma elukeskkonda.

Enim paistsid silma ka Tabasco ja Eesti Hemofiiliaühingu kampaania „Märka hemofiiliahaiget“ ja Horvaatia agentuuri Imago Ogilvy ja Beestro kampaania „Franck tea“, mis kumbki said kaks kulda ning vastavalt ka ühe ja kaks hõbemedalit.

  • Kõikide BalticBesti medalivõitjatega saab tutvuda SIIN.


Autor: Bestmarketing.ee
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised