Vaata, kes võidutsesid BalticBest 2022 konkursil
Eelmisel nädalal auhindas rahvusvaheline žürii reklaamikonkursil BalticBest 2022 parimaid. Ülekaalukalt läks seekord enim auhindu Leetu.
Kokku jagati 14 kulda, 18 hõbedat ja 20 pronksmedalit. Leedu agentuurid/ettevõtted võitsid 24 auhinda (8 kulda, 6 hõbedat, 10 pronksi), Eesti 12, Läti 8 ja Horvaatia 7 medalit ning üks kuldmedal läks Mauritiusele. Vaata, kes TULI liikmetest sel korral auhinnad noppisid!
![](https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_4-960x480.png 960w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_4-480x240.png 480w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_4-1920x960.png 1920w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_4-760x380.png 760w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_4-1520x760.png 1520w)
Kõige võidukam agentuur oli Not Perfect Vilnius, keda auhinnati 11 medaliga, millest 5 medalit ja seejuures kõik kuldsed läksid kampaaniale „The most important call – Call Russia“, mis oli tänavu ühtlasi ka kõige võidukam kampaania.
Kampaania eesmärk oli rääkida miljonitele venelastele tõde
Vaid 4 nädalaga sai Call Russiast üks suurimaid ja mõjukamaid sõjavastaseid kodanikuliikumisi. Väga väikese eelarve ja eelneva platvormi või infrastruktuuri puudumisel ühendas see vabatahtlikke kogu maailmast, et lõigata läbi Putini teabeblokaadid, eesmärgiga rääkida miljonitele venelastele tõde ja anda neile võimalus sõjale vastu seista.
Call Russia hindas algusest peale, et helistajate värbamine tugineks teenitud meediale ning aktiivsele ja autentsele sotsiaalmeedia kohalolekule, et kompenseerida selle reklaamieelarve puudumist ja varasemat nimetuvastust. Algatuse täiesti orgaaniline Twitteri kohalolek tugevdas teenitud meediat ja ületas oluliselt tohutult rahastatud kampaaniate tulemusi. Mõjukate tegelaste hulka, kes jagasid Call Russia liigutavat videohümni ja üleskutset tegevusele, kuulusid Richard Branson ja endine rahvusvahelise kosmosejaama ülem Scott Kelly.
Call Russiat on kajastatud CNN-i, BBC, CBS Newsi, Reutersi, Agence France-Presse’i, RTL Newsi (Saksamaa) ja teiste 800+ kõrgeima tasemega artiklites, mis jõudsid üle 1,7 miljardi vaatajani. Vaid nelja nädala jooksul tehti enam kui 130 000 kõnet enam kui 130 riigist. Peaaegu pooled neist vestlustest on olnud positiivsed, näidates märkimisväärseid edusamme selle ühe asja edendamisel, mida Putin kõige rohkem kardab – tõe edastamist vene rahvale.
TULI liikmed võidutsesid ka sel aastal BalticBest reklaamikonkursil
HÕBE: Art Heist | Film craft
PRONKS: Art Heist | TV advertising
Klient: Elisa
![suur teenusekampaania thumbnail](https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-1024x724.jpg 1024w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-300x212.jpg 300w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-768x543.jpg 768w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-1536x1086.jpg 1536w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-2048x1448.jpg 2048w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-310x219.jpg 310w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-620x438.jpg 620w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-420x297.jpg 420w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-840x594.jpg 840w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-530x375.jpg 530w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-1060x749.jpg 1060w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-645x456.jpg 645w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-1290x912.jpg 1290w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-297x210.jpg 297w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail-594x420.jpg 594w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/suur_teenusekampaania_thumbnail.jpg 3508w)
PRONKS: Samblikud | Web design
Klient: samblikud.ee
![samblikud 2](https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-1024x576.png 1024w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-300x169.png 300w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-768x432.png 768w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-1536x865.png 1536w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-2048x1153.png 2048w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-310x174.png 310w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-620x349.png 620w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-420x236.png 420w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-840x473.png 840w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-530x298.png 530w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-1060x597.png 1060w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-645x363.png 645w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-1290x726.png 1290w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-373x210.png 373w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2-746x420.png 746w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/samblikud_2.png 2880w)
HÕBE: Ära maga maha | Marketing effectiveness
HÕBE: Ära maga maha | Promo & activation
Klient: Klarvinduer
PRONKS: Audi e-tron | Online video & film
Klient: Audi
PRONKS: Chairs! | Non profit/for good
Klient: Kohila Paper Mill
![klarvinduer board 130422 s1 v01](https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-1024x725.jpg 1024w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-300x212.jpg 300w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-768x543.jpg 768w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-1536x1087.jpg 1536w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-310x219.jpg 310w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-620x439.jpg 620w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-420x297.jpg 420w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-840x594.jpg 840w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-530x375.jpg 530w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-1060x750.jpg 1060w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-645x456.jpg 645w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-1290x913.jpg 1290w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-297x210.jpg 297w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01-594x420.jpg 594w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/klarvinduer_board_130422_s1_v01.jpg 1754w)
HÕBE: Vitraaž | Graphic design
Klient: Lartusi
![lartusi 1](https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-1024x683.jpg 1024w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-300x200.jpg 300w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-768x512.jpg 768w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-1536x1024.jpg 1536w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-2048x1365.jpg 2048w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-310x207.jpg 310w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-620x413.jpg 620w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-420x280.jpg 420w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-840x560.jpg 840w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-530x353.jpg 530w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-1060x707.jpg 1060w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-645x430.jpg 645w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-1290x860.jpg 1290w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-315x210.jpg 315w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1-630x420.jpg 630w, https://turundajateliit.ee/wp-content/uploads/2022/08/lartusi_1.jpg 3000w)
Enim paistsid silma ka Tabasco ja Eesti Hemofiiliaühingu kampaania „Märka hemofiiliahaiget“ ja Horvaatia agentuuri Imago Ogilvy ja Beestro kampaania „Franck tea“, mis kumbki said kaks kulda ning vastavalt ka ühe ja kaks hõbemedalit.
- Kõikide BalticBesti medalivõitjatega saab tutvuda SIIN.
Autor: Bestmarketing.ee
Toimetas: Kärt Tomp, TULI