Tööandja bränding Tele2 moodi: kolleegi unistus väärib täitmist!
Pole paha, kui tööandja ütleb, et täidab su suurima unistuse. Just niiviisi tegi möödunud aasta lõpus Tele2. Kõik töötajad võisid oma unelma kirja panna ning kolleegid said seepeale valida, kelle soovi Tele2 teoks teeb.
Omavahel konkureerisid lausa 88 unistust. Kõigepealt sõelus Tele2 tööandja brändingu tiim välja neist viis, mis läksid seejärel töötajate vahel hääletusele. Tundub pea võimatu ülesanne praakida välja 83 unistust.
“Ütleme ausalt, oligi alguses võimatu missioon,” sõnas Tele2 sisekommunikatsiooni ja ürituste projektijuht Liisi Siil. “Lõpuks läks ikka väga raskeks, seega palusime ka kahe anonüümse hääletaja abi, kes oma lemmikud valisid.”
Nii tema kui ka Tele2 personalipartner Kerli Möldre mainisid, et suurt rolli mängis põhjendus.
“Kui mõelda sellele, millised unistused enim puudutasid, siis tegelikult polnudki see mitte niivõrd unistus ise, vaid see põhjendus ja lugu selle unistuse taga,” rääkis Möldre. “Vot see oli midagi, mis puudutas tugevasti hinge, sest inimeste põhjendused olid siirad ja sügavad.”
Kriteeriumitena võeti lisaks põhjendusele arvesse näiteks unistuse teostatavust ning Tele2 võimalusi. Hoolika valimise tulemusena jõudsid finaali järgnevad unistused: pereettevõttele õlg alla; silmade laseroperatsioon; Islandile ring peale; personaaltreeneri palkamine ja üle 6000 meetrit kõrge mäetipu vallutamine Andides.
Katsetatakse uusi nurki
Laseme pingel koguneda ning peatume enne võitjat mainides sellel, miks säärast projekti üldse tehti?
Tele2 personalipartner Rebeka Dronia sõnas, et idee tekkis mõeldes, kuidas proaktiivselt tööandja brändinguga tegeleda.
“Olime kõik arusaamal, et see peab kindlasti tulema majast seest ehk sõnum, et “siin on hea” levib, kui paneme fookuse oma inimeste hoidmisele,” tõi ta välja. “Sealt edasi tekkis küsimus, mida meie inimesed enim hindavad? Mõtlesime igasugu ühisürituste ja teiste võimaluste peale, kuni saime aru, et igaühele on olulised erinevad asjad ning otsustasime tele2lastelt endilt küsida, mida nad soovivad.”
“Algatuse eesmärk oli oma töötajatele tagasi anda”, tõdes Liisi Siil. “Kindlasti oli üheks eesmärgiks inspireerida ka teisi ettevõtteid ja meelde tuletada, et igaühel meist on unistused. Viimastel aastatel on tööandja brändingus toimunud märgatav areng ning järjest enam ettevõtteid panustavad enda töötajatesse.”
Sellest on Siili sõnul saanud konkurentsieelis talentide meelitamiseks ja hoidmiseks. “Seda eriti praegu, mil on keeruline nii majanduses kui ka tööturul. Eks traditsioonilisi lähenemisi on ja jääb, aga pigem on järjest enam tunda loovat lähenemist ning uute nurkade katsetamist. TikTok minu meelest boom’ib erinevatest tööandja videotest,” lisas ta.
Süda puperdab sees
Tele2 töötajad valisid võidu-unistuseks infoturbe spetsialisti Triin Paltsi soovi minna silmade laseroperatsioonile ning vabaneda prillidest. Teda toetas 52% hääletajatest.
“Elagu unistused, mis avavad uusi vaateid – sõna otseses mõttes,” kirjutas ta oma põhjenduses.” “Ah, prillid… minu truud kaaslased juba kooliajast saati! Aga olgem ausad – ajapikku on sellest suursugusest “prillide ja silmade partnerlusest” saanud pigem kohustuslik “igavene truudusleping.” Olen katsetanud ka kontaktläätsi, mille silma panemine ja sealt kätte saamine võib kesta terve igaviku ja lõppeb tihti tumepunaste hõõrutud vampiirisilmadega. Lõpuks naasen ikka oma truude prillide juurde, sest nendega on mul garanteeritud mingi vaade maailmale, mitte lihtsalt udused kujutised.”
Unistuse põhjendus oli pikemgi, kuid algus annab aimu tema vabast kirjastiilist, mis Triinu võidule aitas. Oma rõõmu jagas Triin ettevõtte sotsiaalmeediasse postitatud videos.
“Ma ei uskunud, et see võib niimoodi minna täide,” sõnas ta. “Mu süda puperdab sees. Tunded on väga ülevad ja ma olen väga, väga õnnelik!”
Kui kõik läheb plaanipäraselt, tehakse uuel aastal teoks järgmise inimese unistus. Vähemalt nii loodab Tele2 rahvas.
LISALUGU: Millest inimesed unistavad?
Sattusin jõulude ajal vanemate juures nägema lotokolmapäeva “Rooside sõja” heitlust. Muuhulgas uuriti, mida inimesed kõige rohkem jõulukingiks ihkavad. Tuleb välja, et reisi! Soov reisida koorus välja ka Tele2 töötajate unistustest.
“Palju unistati reisimisest, kuid mõne reisi põhjendus oli selline pisarakiskuja,” kergitab Liisi Siil saladusloori. “Üks unistus oli selline, et tele2lane saaks enda lapse viia sugulaste juurde, kus ta õpiks neid ja sealset kultuuri tundma. Hetkel on laps seal elavaid sugulasi tundma õppinud ainult läbi isa juttude ning videokõnede. Teise tele2lase suuremeelne unistus oli viia oma isa reisile Egiptusesse püramiide vaatama, sest tal on maailma parim isa, kes on temast sellise inimese kasvatanud ja ta sooviks talle midagi ilusat tagasi anda.”
Autor: Siim Kera, TULI